Genel Bilgi
Birim | SAĞLIK BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ |
TIP TARİHİ VE ETİK (YL) (TEZLİ) | |
Kod | DTT504 |
Ad | Özel Tıp Tarihi |
Dönem | 2025-2026 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz ve Bahar |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. NURİ SELİM KADIOĞLU |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.
|
Dersin Amacı / Hedefi
Tıbbın evriminde farklı tıp alanlarının tarihi hususunda bilgi ve yetkinlik kazandırmaktır.
Dersin İçeriği
Tıbbın farklı alanlarının tarihini derinlemesine irdeleyen konuları kapsamaktadır.
Dersin Ön Koşulu
Dersin önkoşulu bulunmamaktadır.
Kaynaklar
Kadın Şifacılar, Deliliğin İcadı, Türkiye'de Cerrahi Devrim
Notlar
Konuyla bağlantılı makaleler...
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Tıp tarihinin hala devam eden ve dönemlerine özgü kalmış boyutlarını tanımlar. |
ÖÇ02 | Tıbbın geçmişini belli bir boyutunu ayrıntılı olarak kavrar. |
ÖÇ03 | Uzmanlık alanı tarihçeleri arasındaki benzerlikleri ve farklılıkları ayırt eder. |
ÖÇ04 | Tıbbi ortam ve uygulama çeşitliliğini değerlendirir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Genel ahlakı ve ahlak felsefesini ana hatlarıyla tanır | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tıbbi deontoloji, tıp etiği, biyoetik alanlarının içeriğini ayrıntılı olarak bilir. | |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Klinik akışı ve tıbbi araştırma süreçlerini ayırt eder. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İnsanlığın geçmişini tarihöncesi ve tarih çağları düzeyinde ana hatlarıylabilir. | 5 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sağlığın-tıbbın-hekimliğin birlikte evrimleşmesini derinlemesinedeğerlendirir. | 3 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Geçmişin tıbbına dair materyali ve belgeleri değerlendirir. | 4 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Tıp tarihi ve tıp etiği alanlarında akademik çalışma yürütür | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Dersin ve kaynakların tanıtımı | Düşünme | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Beyin Fırtınası |
2 | Belirlenen ön okumaların yapılması ve serbest tartışma 1 | Okuma-düşünme | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım |
3 | Belirlenen ön okumaların yapılması ve serbest tartışma 2 | Okuma-düşünme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Belirlenen ön okumaların yapılması ve serbest tartışma 3 | Okuma-düşünme | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Belirlenen ön okumaların yapılması ve serbest tartışma 4 | Okuma-düşünme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
6 | Belirlenen ön okumaların yapılması ve serbest tartışma 5 | Okuma-düşünme | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım |
7 | Belirlenen ön okumaların yapılması ve serbest tartışma 6 | Okuma-düşünme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
8 | Ara Sınavlar | Okuma-düşünme | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
9 | Belirlenen ön okumaların yapılması ve serbest tartışma 7 | Okuma-düşünme | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Soru-Cevap |
10 | Belirlenen ön okumaların yapılması ve serbest tartışma 8 | Okuma-düşünme | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım |
11 | Belirlenen ön okumaların yapılması ve serbest tartışma 9 | Okuma-düşünme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
12 | Belirlenen ön okumaların yapılması ve serbest tartışma 10 | Okuma-düşünme | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
13 | Belirlenen ön okumaların yapılması ve serbest tartışma 11 | Okuma-düşünme | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Beyin Fırtınası |
14 | Belirlenen ön okumaların yapılması ve serbest tartışma 12 | Okuma-düşünme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Belirlenen ön okumaların yapılması ve serbest tartışma 13 | Okuma-düşünme | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Okuma-düşünme | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Okuma-düşünme | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 2 | 6 | 12 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 6 | 6 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 122 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,88 | ||
AKTS | 5 AKTS |