Genel Bilgi
Kod | BAC117 |
Ad | Çevre Politikaları |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 1. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. FAHRİYE BİHTER ZAİMOĞLU ONAT |
Dersin Öğretim Elemanı |
Doç. Dr. FAHRİYE BİHTER ZAİMOĞLU ONAT
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Çevre ile ilgili temel kavramlar, çevre sorunları ve politikası ile ilgili gelişmeler, çevre sorunlarının nedenleri ve çözüm yollarını araştırmak amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
Çevre sorunlarını iktisadi, yönetsel, siyasal ve hukuki boyutları ile ele alınmaktadır.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Atabay,S.,Çevre Poitikaları, 1999-2011 yılları arasında dersin içeriğine özgü oluşturulan ders notları
Notlar
Atabay,S.,Çevre Poitikaları, 1999-2011 yılları arasında dersin içeriğine özgü oluşturulan ders notları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Başlıca çevre sorunlarının tarihsel gelişimini süreç içerisinde değerlendirir. |
ÖÇ02 | İnsanın çevre algısını etkileyen farklı çevre etiklerini birbiriyle karşılaştırır. |
ÖÇ03 | Çevre sorunlarının çözümünde hukuki araçları tanımlar. |
ÖÇ04 | Çevre ve ekonomi İlişkisi, nüfus ve enerji sorununu açıklar |
ÖÇ05 | Doğal alanların ve kültürel varlıkların korunmasının önemini açıklar |
ÖÇ06 | Çevrenin uluslararası boyutunu araştırır |
ÖÇ07 | Çevre dostu işletmelere örnek verir |
ÖÇ08 | Çevre ile ilgili kanunları açıklar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İşletmenin tüm temel fonksiyonlarını kavramsal olarak açıklar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel ekonomi kavramlarını ve temel ekonomik kavramların işletme yönetimi kavramlarıyla ilişkisini açıklar. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İşletmecilik alanı ile ilgili hukuk disiplinine ilişkin temel bilgileri tanımlar. | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Etkin sözlü, yazılı ve görsel iletişim yöntemlerini kullanarak işletme alanı ile ilgili bilgi aktarımını öğrenim dilinde yapar. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İşletmelerin sektörünü, büyüklüğünü, kaynaklarını, kültürünü, hedef ve amaçlarını göz önünde bulundurarak en uygun işletme yönetimi yaklaşım, uygulama ve yöntemlerini belirler. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Karşılaştığı işletme sorunlarının çözümü için uygun yöntemleri belirler. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İşletme alanında bilimsel araştırma yapar ve araştırma sonuçlarını yönetimsel karar verme süreçlerinde kullanmak üzere raporlaştırır. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Etkin bir biçimde ekip çalışması yapar ve ekip içinde gerekli sorumluluğu alır. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. | 5 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İşletme yönetiminin temel sayısal ve istatistiksel analiz programlarını kullanır. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | İşletmelerin faaliyetlerini etkileyen sektör yapısı, rekabet, teknoloji, ekonomi, siyaset, kültür gibi dış çevre unsurlarını izleyerek işletmenin dış paydaşları ile etkili iletişim kurar. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | İşletme yönetiminin gerektirdiği İşletme Bilgi Sistemleri ve alt modüllerini kullanır/raporlar/yorumlar. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanır. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mesleki etik, çevre duyarlılığı, sürdürülebilirlik, sosyal sorumluluk, kültürel, toplumsal ve evrensel değerler konularında farkındalık sahibi olur. | 5 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Yenilikçi iş fikirleri geliştirerek kaynakları girişimci faaliyetler için etkin bir şekilde kullanır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Temel Kavramlar | ön okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Çevre ve Ekonomi İlişkisi, Nüfus ve Enerji Sorunu | ön okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
3 | Temel Kirlilikler | ön okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Doğal Alanların Korunması | ön okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
5 | Kültürel Varlıkların Korunması | ön okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Çevre ve Tarım Politikaları | ön okuma | Öğretim Yöntemleri: Gösteri |
7 | Çevreye İlişkin Örgütlenme | ön okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
8 | Ara Sınav | sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Çevrenin Uluslararası Boyutu | Pre-reading | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
10 | Çevreci Akımlar | ön okuma | Öğretim Yöntemleri: Gösteri |
11 | Çevre Etiği | ön okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
12 | Çevre Etiği Uygulamaları | ön okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım |
13 | Çevre dostu işletmelerin incelenmesi | ön okuma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
14 | Çevre ile ilgili kanunlar | ön okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Genel değerlendirme | ön okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |