Genel Bilgi
Kod | BAC112 |
Ad | Rusça 2 |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 2. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Uzaktan Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | GÖZDE BALLI |
Dersin Öğretim Elemanı |
GÖZDE BALLI
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Rusça cümle kurabilmak. Rusça okuma, yazma ve anlama becerileri kazanmak.
Dersin İçeriği
. İsim ,sıfat,zamir,zarf, fiil çeşitlerini öğrenmek,Rusça çekimlerini yapabilmek.
Dersin Ön Koşulu
Ön koşul bulunmamaktadır
Kaynaklar
Rusya'ya giden yol,Merhaba rusça,tanışmak kolay ayrılmak zor,Rus dilinin kelime hazinesi
Notlar
ÇALIŞMA KAĞIDI
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Rusça ögrendiği kelimelerle basit cümle kurabilir |
ÖÇ02 | İsim ,sıfat çeşitlerini açıklar ve bu ögrendiği isim ve sıfatla ilgili cümleler kurar |
ÖÇ03 | Rusça kelimelerin çekimlerini yapar ve ögrendiği kelimelerin üzerinde uyarlar |
ÖÇ04 | Rusça metinleri okur .orada bilmediği kelimelerle ilgili yorum yapar |
ÖÇ05 | zamir ve fiil çeşitlerini açıklar. Bunlarla ilgili cümleler yapar |
ÖÇ06 | dinlediği metni yorumlar ve bu metinle ilgili yorumlar yapar |
ÖÇ07 | Okudugu metinle ilgili doğru telaffuz ve konuşma yapar |
ÖÇ08 | yabancı kültürleri tanır ve o ülkenin insanlarıyla iletişime geçmeye yardımcı olur |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İşletmenin tüm temel fonksiyonlarını kavramsal olarak açıklar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel ekonomi kavramlarını ve temel ekonomik kavramların işletme yönetimi kavramlarıyla ilişkisini açıklar. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İşletmecilik alanı ile ilgili hukuk disiplinine ilişkin temel bilgileri tanımlar. | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Etkin sözlü, yazılı ve görsel iletişim yöntemlerini kullanarak işletme alanı ile ilgili bilgi aktarımını öğrenim dilinde yapar. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İşletmelerin sektörünü, büyüklüğünü, kaynaklarını, kültürünü, hedef ve amaçlarını göz önünde bulundurarak en uygun işletme yönetimi yaklaşım, uygulama ve yöntemlerini belirler. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Karşılaştığı işletme sorunlarının çözümü için uygun yöntemleri belirler. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İşletme alanında bilimsel araştırma yapar ve araştırma sonuçlarını yönetimsel karar verme süreçlerinde kullanmak üzere raporlaştırır. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Etkin bir biçimde ekip çalışması yapar ve ekip içinde gerekli sorumluluğu alır. | 3 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | 3 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İşletme yönetiminin temel sayısal ve istatistiksel analiz programlarını kullanır. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | İşletmelerin faaliyetlerini etkileyen sektör yapısı, rekabet, teknoloji, ekonomi, siyaset, kültür gibi dış çevre unsurlarını izleyerek işletmenin dış paydaşları ile etkili iletişim kurar. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | İşletme yönetiminin gerektirdiği İşletme Bilgi Sistemleri ve alt modüllerini kullanır/raporlar/yorumlar. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanır. | 5 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mesleki etik, çevre duyarlılığı, sürdürülebilirlik, sosyal sorumluluk, kültürel, toplumsal ve evrensel değerler konularında farkındalık sahibi olur. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Yenilikçi iş fikirleri geliştirerek kaynakları girişimci faaliyetler için etkin bir şekilde kullanır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | İSİMLERİN KALMA DURUMU TİPLERİ VE BUNLARLA İLGİLİ CÜMLELER KURMA | ÖNCEDEN İŞLENMİŞ KONULARIN TEKRARI | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
2 | İSİMLERİN KALMA DURUMUNUN ÇOGULLARI VE BUNLARLA CÜMLELER KURMA | ÖNCEDEN İŞLENMİŞ KONULARIN TEKRARI | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması |
3 | İSİMLERİN KALMA DURUMU FİİLLERİNİN ÇEKİMİ VE FİİLERLE CÜMLELER KURMA | ÖNCEDEN İŞLENMİŞ KONULARIN TEKRARI | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
4 | İSİMLERİN KALMA DURUMUYLA İLGİLİ CÜMLE KURMA | ÖNCEDEN İŞLENMİŞ KONULARIN TEKRARI | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
5 | İSİMLERİN YALIN DURUMU NASIL KULLANILIR | ÖNCEDEN İŞLENMİŞ KONULARIN TEKRARI | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
6 | İSİMLERİN DİREK NESNE DURUMU VE NESNEYİ BELİRLEME | ÖNCEDEN İŞLENMİŞ KONULARIN TEKRARI | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
7 | İSİMLERİN ARAÇ DURUMU TEKİLLERİ ÖGRENME VE BUNLARLA CÜMLE KURMA | ÖNCEDEN İŞLENMİŞ KONULARIN TEKRARI | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Sınav | ÖNCEDEN İŞLENMİŞ KONULARIN TEKRARI | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
9 | İSİMLERİN ARAÇ DURUMU VE EDATLARIYLA İLGİLİ CÜMLE KURMA | ÖNCEDEN İŞLENMİŞ KONULARIN TEKRARI | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | İSİMLERİN TAMLAYAN DURUMU NEDİR, NASIL TAMLAYAN CÜMLE OLUŞTURULUR, | ÖNCEDEN İŞLENMİŞ KONULARIN TEKRARI | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
11 | İSİMLERİN TAMLAYAN DURUMU VE EDATLARI | ÖNCEDEN İŞLENMİŞ KONULARIN TEKRARI | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
12 | İSİMLERİN TAMLAYAN DURUMU FİİLERİ | ÖNCEDEN İŞLENMİŞ KONULARIN TEKRARI | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
13 | CÜMLELER ÜZERİNDE BELİRTME DURUMU İNCELEME VE BU YAPIYLA İLGİLİ CÜMLE KURMA | ÖNCEDEN İŞLENMİŞ KONULARIN TEKRARI | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | BELİRTME DURUMU VE EDATLARI. BU YAPILARLA İLGİLİ ÖRNEKLER YAPMA | ÖNCEDEN İŞLENMİŞ KONULARIN TEKRARI | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | FİİLİ İSİM YAPMA,İSİMDEN FİİL YAPMA VE BUNLARLA İLGİLİ ÖRNEK | ÖNCEDEN İŞLENMİŞ KONULARIN TEKRARI | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | ÖNCEDEN İŞLENMİŞ KONULARIN TEKRARI | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | ÖNCEDEN İŞLENMİŞ KONULARIN TEKRARI | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 7 | 7 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 109 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,36 | ||
AKTS | 4 AKTS |