BAC112 Rusça 2

4 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- 2. Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod BAC112
Ad Rusça 2
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 2. Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Uzaktan Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü GÖZDE BALLI
Dersin Öğretim Elemanı GÖZDE BALLI (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Rusça cümle kurabilmak. Rusça okuma, yazma ve anlama becerileri kazanmak.

Dersin İçeriği

. İsim ,sıfat,zamir,zarf, fiil çeşitlerini öğrenmek,Rusça çekimlerini yapabilmek.

Dersin Ön Koşulu

Ön koşul bulunmamaktadır

Kaynaklar

Rusya'ya giden yol,Merhaba rusça,tanışmak kolay ayrılmak zor,Rus dilinin kelime hazinesi

Notlar

ÇALIŞMA KAĞIDI


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Rusça ögrendiği kelimelerle basit cümle kurabilir
ÖÇ02 İsim ,sıfat çeşitlerini açıklar ve bu ögrendiği isim ve sıfatla ilgili cümleler kurar
ÖÇ03 Rusça kelimelerin çekimlerini yapar ve ögrendiği kelimelerin üzerinde uyarlar
ÖÇ04 Rusça metinleri okur .orada bilmediği kelimelerle ilgili yorum yapar
ÖÇ05 zamir ve fiil çeşitlerini açıklar. Bunlarla ilgili cümleler yapar
ÖÇ06 dinlediği metni yorumlar ve bu metinle ilgili yorumlar yapar
ÖÇ07 Okudugu metinle ilgili doğru telaffuz ve konuşma yapar
ÖÇ08 yabancı kültürleri tanır ve o ülkenin insanlarıyla iletişime geçmeye yardımcı olur


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İşletmenin tüm temel fonksiyonlarını kavramsal olarak açıklar.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Temel ekonomi kavramlarını ve temel ekonomik kavramların işletme yönetimi kavramlarıyla ilişkisini açıklar.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İşletmecilik alanı ile ilgili hukuk disiplinine ilişkin temel bilgileri tanımlar.
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Etkin sözlü, yazılı ve görsel iletişim yöntemlerini kullanarak işletme alanı ile ilgili bilgi aktarımını öğrenim dilinde yapar.
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı İşletmelerin sektörünü, büyüklüğünü, kaynaklarını, kültürünü, hedef ve amaçlarını göz önünde bulundurarak en uygun işletme yönetimi yaklaşım, uygulama ve yöntemlerini belirler.
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Karşılaştığı işletme sorunlarının çözümü için uygun yöntemleri belirler.
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı İşletme alanında bilimsel araştırma yapar ve araştırma sonuçlarını yönetimsel karar verme süreçlerinde kullanmak üzere raporlaştırır.
PÖÇ08 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Etkin bir biçimde ekip çalışması yapar ve ekip içinde gerekli sorumluluğu alır. 3
PÖÇ09 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. 3
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği İşletme yönetiminin temel sayısal ve istatistiksel analiz programlarını kullanır.
PÖÇ12 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik İşletmelerin faaliyetlerini etkileyen sektör yapısı, rekabet, teknoloji, ekonomi, siyaset, kültür gibi dış çevre unsurlarını izleyerek işletmenin dış paydaşları ile etkili iletişim kurar.
PÖÇ13 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik İşletme yönetiminin gerektirdiği İşletme Bilgi Sistemleri ve alt modüllerini kullanır/raporlar/yorumlar.
PÖÇ14 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanır. 5
PÖÇ15 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Mesleki etik, çevre duyarlılığı, sürdürülebilirlik, sosyal sorumluluk, kültürel, toplumsal ve evrensel değerler konularında farkındalık sahibi olur.
PÖÇ16 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Yenilikçi iş fikirleri geliştirerek kaynakları girişimci faaliyetler için etkin bir şekilde kullanır.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 İSİMLERİN KALMA DURUMU TİPLERİ VE BUNLARLA İLGİLİ CÜMLELER KURMA ÖNCEDEN İŞLENMİŞ KONULARIN TEKRARI Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
2 İSİMLERİN KALMA DURUMUNUN ÇOGULLARI VE BUNLARLA CÜMLELER KURMA ÖNCEDEN İŞLENMİŞ KONULARIN TEKRARI Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması
3 İSİMLERİN KALMA DURUMU FİİLLERİNİN ÇEKİMİ VE FİİLERLE CÜMLELER KURMA ÖNCEDEN İŞLENMİŞ KONULARIN TEKRARI Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
4 İSİMLERİN KALMA DURUMUYLA İLGİLİ CÜMLE KURMA ÖNCEDEN İŞLENMİŞ KONULARIN TEKRARI Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
5 İSİMLERİN YALIN DURUMU NASIL KULLANILIR ÖNCEDEN İŞLENMİŞ KONULARIN TEKRARI Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
6 İSİMLERİN DİREK NESNE DURUMU VE NESNEYİ BELİRLEME ÖNCEDEN İŞLENMİŞ KONULARIN TEKRARI Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
7 İSİMLERİN ARAÇ DURUMU TEKİLLERİ ÖGRENME VE BUNLARLA CÜMLE KURMA ÖNCEDEN İŞLENMİŞ KONULARIN TEKRARI Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
8 Ara Sınav ÖNCEDEN İŞLENMİŞ KONULARIN TEKRARI Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
9 İSİMLERİN ARAÇ DURUMU VE EDATLARIYLA İLGİLİ CÜMLE KURMA ÖNCEDEN İŞLENMİŞ KONULARIN TEKRARI Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
10 İSİMLERİN TAMLAYAN DURUMU NEDİR, NASIL TAMLAYAN CÜMLE OLUŞTURULUR, ÖNCEDEN İŞLENMİŞ KONULARIN TEKRARI Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
11 İSİMLERİN TAMLAYAN DURUMU VE EDATLARI ÖNCEDEN İŞLENMİŞ KONULARIN TEKRARI Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
12 İSİMLERİN TAMLAYAN DURUMU FİİLERİ ÖNCEDEN İŞLENMİŞ KONULARIN TEKRARI Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
13 CÜMLELER ÜZERİNDE BELİRTME DURUMU İNCELEME VE BU YAPIYLA İLGİLİ CÜMLE KURMA ÖNCEDEN İŞLENMİŞ KONULARIN TEKRARI Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 BELİRTME DURUMU VE EDATLARI. BU YAPILARLA İLGİLİ ÖRNEKLER YAPMA ÖNCEDEN İŞLENMİŞ KONULARIN TEKRARI Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 FİİLİ İSİM YAPMA,İSİMDEN FİİL YAPMA VE BUNLARLA İLGİLİ ÖRNEK ÖNCEDEN İŞLENMİŞ KONULARIN TEKRARI Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
16 Yarıyıl Sonu Sınavları ÖNCEDEN İŞLENMİŞ KONULARIN TEKRARI Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları ÖNCEDEN İŞLENMİŞ KONULARIN TEKRARI Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 7 7
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 18 18
Toplam İş Yükü (Saat) 109
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,36
AKTS 4 AKTS

Güncelleme Zamanı: 18.11.2022 12:14