Genel Bilgi
Kod | BAC211 |
Ad | İleri Düzey İngilizce 1 |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Uzaktan Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. ASLICAN DEĞERLİ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. ASLICAN DEĞERLİ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Dersin amacı öğrencilerin öğrenim gördükleri yabancı dil alanında ileri düzeyde kendilerini ifade etme becerileri kazanmalarıdır.
Dersin İçeriği
Ders ileri düzeyde gramer, okuma, yazma becerileri kazandıracak çalışma ve aktiviteleri kapsamaktadır.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Kitap,Alıştırma Kitabı,Itools
Notlar
Evolve 2 kitabı
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | İleri düzeyde yapılan tartışma ve konuşmaları takip eder. |
ÖÇ02 | Birçok TV programı ve güncel tartışmaları özetler. |
ÖÇ03 | Belirli bir bakış açısını yansıtan makale ve raporları yazar. |
ÖÇ04 | Okuduğu metinleri özetler. |
ÖÇ05 | Konuşma dilini ileri düzeyde kullanır. |
ÖÇ06 | Yapılan tartışmaların aktif bir katılımcısı olur. |
ÖÇ07 | Konularla ilgili detaylı tasvirde bulunur. |
ÖÇ08 | İletişim kurabilecek gerekli gramer ve kelime bilgisi edinir. |
ÖÇ09 | İletişim kurabilecek gerekli okuma becerisi edinir. |
ÖÇ10 | İletişim kurabilecek gerekli yazma metod ve becerisi bilgisi edinir. |
ÖÇ11 | İletişim kurabilecek gerekli konuşma becerisi edinir. |
ÖÇ12 | Bölümü ile ilgili kaynak ve literatür tarama için gerekli kelime bilgisi edinir. |
ÖÇ13 | İletişim kurabilecek dinleme becerisi edinir. |
ÖÇ14 | Özet çıkarma , makale yazma ve duyduklarını yazıya geçirme becerisi edinir. |
ÖÇ15 | Yabancı dilde sunum yapma ve münazara becerisiedinir. |
ÖÇ16 | Bölümü ile ilgili yabancı dilde kültürel faaliyetlere katılabilme becerisi edinir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İşletmenin tüm temel fonksiyonlarını kavramsal olarak açıklar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel ekonomi kavramlarını ve temel ekonomik kavramların işletme yönetimi kavramlarıyla ilişkisini açıklar. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İşletmecilik alanı ile ilgili hukuk disiplinine ilişkin temel bilgileri tanımlar. | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Etkin sözlü, yazılı ve görsel iletişim yöntemlerini kullanarak işletme alanı ile ilgili bilgi aktarımını öğrenim dilinde yapar. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İşletmelerin sektörünü, büyüklüğünü, kaynaklarını, kültürünü, hedef ve amaçlarını göz önünde bulundurarak en uygun işletme yönetimi yaklaşım, uygulama ve yöntemlerini belirler. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Karşılaştığı işletme sorunlarının çözümü için uygun yöntemleri belirler. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İşletme alanında bilimsel araştırma yapar ve araştırma sonuçlarını yönetimsel karar verme süreçlerinde kullanmak üzere raporlaştırır. | 5 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Etkin bir biçimde ekip çalışması yapar ve ekip içinde gerekli sorumluluğu alır. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | 5 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İşletme yönetiminin temel sayısal ve istatistiksel analiz programlarını kullanır. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | İşletmelerin faaliyetlerini etkileyen sektör yapısı, rekabet, teknoloji, ekonomi, siyaset, kültür gibi dış çevre unsurlarını izleyerek işletmenin dış paydaşları ile etkili iletişim kurar. | 5 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | İşletme yönetiminin gerektirdiği İşletme Bilgi Sistemleri ve alt modüllerini kullanır/raporlar/yorumlar. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanır. | 5 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mesleki etik, çevre duyarlılığı, sürdürülebilirlik, sosyal sorumluluk, kültürel, toplumsal ve evrensel değerler konularında farkındalık sahibi olur. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Yenilikçi iş fikirleri geliştirerek kaynakları girişimci faaliyetler için etkin bir şekilde kullanır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Conditionals | ilgili kitap bölümleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Describing peoples character | ilgili kitap bölümleri | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
3 | Expessions of probability | ilgili kitap bölümleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Financial terms | ilgili kitap bölümleri | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
5 | Future in the past | ilgili kitap bölümleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | So/such | ilgili kitap bölümleri | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
7 | Passives | ilgili kitap bölümleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Sınav | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Mixed conditionals, Phrases with get and take | ilgili kitap bölümleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
10 | Phrases with get and take | ilgili kitap bölümleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
11 | Complaining and getting result | ilgili kitap bölümleri | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
12 | To be / get used to | ilgili kitap bölümleri | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
13 | Relatives clauses | ilgili kitap bölümleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
14 | To have smth done | ilgili kitap bölümleri | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
15 | General review | ilgili kitap bölümleri | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 7 | 7 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 109 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,36 | ||
AKTS | 4 AKTS |