BAC312 Akademik Rusça II

4 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- 6. Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod BAC312
Ad Akademik Rusça II
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 6. Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Uzaktan Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü GÖZDE BALLI
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

,Rusça çekimlerini yapabilmek. Rusça okuma, yazma ve anlama becerileri kazanmak.

Dersin İçeriği

Rusçabasit ,bileşik cümle kurabilmek. İsim ,sıfat,zamir ,zarf, fiil çeşitlerini öğrenmek,

Dersin Ön Koşulu

Ön koşul bulunmamaktadır

Kaynaklar

Rusya'ya giden yol,Merhaba rusça,tanışmak kolay ayrılmak zor,Rus dilinin kelime hazinesi, yabancılar için Rus dili

Notlar

ÇALIŞMA KAĞIDI


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Rusça basit ,bileşik cümle kurar
ÖÇ02 İsim ,sıfat,zamir ,zarf, fiil çeşitlerini açıklar
ÖÇ03 Rusça okuma, yazma ve anlama becerileri kazanır
ÖÇ04 Rusça metinler çevirir
ÖÇ05 Türk dilini Rus dili ile karşılaştırma bilgisine sahip olur
ÖÇ06 Rusça kompozisyon yazar
ÖÇ07 yabancı kültürleri tanır
ÖÇ08 Metinleri sözlü anlatır


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İşletmenin tüm temel fonksiyonlarını kavramsal olarak açıklar.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Temel ekonomi kavramlarını ve temel ekonomik kavramların işletme yönetimi kavramlarıyla ilişkisini açıklar.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İşletmecilik alanı ile ilgili hukuk disiplinine ilişkin temel bilgileri tanımlar.
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Etkin sözlü, yazılı ve görsel iletişim yöntemlerini kullanarak işletme alanı ile ilgili bilgi aktarımını öğrenim dilinde yapar.
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı İşletmelerin sektörünü, büyüklüğünü, kaynaklarını, kültürünü, hedef ve amaçlarını göz önünde bulundurarak en uygun işletme yönetimi yaklaşım, uygulama ve yöntemlerini belirler.
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Karşılaştığı işletme sorunlarının çözümü için uygun yöntemleri belirler.
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı İşletme alanında bilimsel araştırma yapar ve araştırma sonuçlarını yönetimsel karar verme süreçlerinde kullanmak üzere raporlaştırır.
PÖÇ08 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Etkin bir biçimde ekip çalışması yapar ve ekip içinde gerekli sorumluluğu alır. 3
PÖÇ09 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. 3
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği İşletme yönetiminin temel sayısal ve istatistiksel analiz programlarını kullanır.
PÖÇ12 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik İşletmelerin faaliyetlerini etkileyen sektör yapısı, rekabet, teknoloji, ekonomi, siyaset, kültür gibi dış çevre unsurlarını izleyerek işletmenin dış paydaşları ile etkili iletişim kurar.
PÖÇ13 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik İşletme yönetiminin gerektirdiği İşletme Bilgi Sistemleri ve alt modüllerini kullanır/raporlar/yorumlar.
PÖÇ14 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanır. 5
PÖÇ15 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Mesleki etik, çevre duyarlılığı, sürdürülebilirlik, sosyal sorumluluk, kültürel, toplumsal ve evrensel değerler konularında farkındalık sahibi olur.
PÖÇ16 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Yenilikçi iş fikirleri geliştirerek kaynakları girişimci faaliyetler için etkin bir şekilde kullanır.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 ŞART KİPLERİNİ ÖGRENME VE ŞART KİPLERİYLE İLGİLİ CÜMLELER KURMA ÖNCEDEN İŞLENMİŞ KONULARIN TEKRARI Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 EMİR KİPLERİNİ NASIL OLUŞTURULDUGUNU ANLAMA VE CÜMLELER KURMA ÖNCEDEN İŞLENMİŞ KONULARIN TEKRARI Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma
3 SÖZCÜK ÖBEKLERİ ÇEŞİTLERİNİ ÖGRENME VE METİNLERDEKİ SÖZCÜK ÖBEKLERİNİ BULUP AÇIKLAMA ÖNCEDEN İŞLENMİŞ KONULARIN TEKRARI Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
4 BAGLAÇLAR ÇEŞİTLERİNİ ÖGRENME VE NE ZAMAN HANGİ BAGLACI KULLANMAYI ÖGRENME ÖNCEDEN İŞLENMİŞ KONULARIN TEKRARI Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
5 SIRALAMA BAĞLACINI KULLANARAK METİNLER OLUŞTURMA ÖNCEDEN İŞLENMİŞ KONULARIN TEKRARI Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
6 CÜMLELERDEKİ TEMEL ÖGELERİ AYIRARAK METNİ ANLAMA ÖNCEDEN İŞLENMİŞ KONULARIN TEKRARI Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
7 TÜMCENİN İKİNCİL ÖĞELERİ ÖNCEDEN İŞLENMİŞ KONULARIN TEKRARI Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
8 Ara Sınav ÖNCEDEN İŞLENMİŞ KONULARIN TEKRARI Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 CÜMLELER KURMA ÖNCEDEN İŞLENMİŞ KONULARIN TEKRARI Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
10 BAGIMLI BAĞLAYICI ÖNCEDEN İŞLENMİŞ KONULARIN TEKRARI Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
11 BİRLEŞTİRİCİ BAĞLAÇLAR KULLANARAK CÜMLELER YAPMA ÖNCEDEN İŞLENMİŞ KONULARIN TEKRARI Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
12 AÇIKLAYICI YAN TÜMLECİ KARMAŞIK TÜMCE ÖNCEDEN İŞLENMİŞ KONULARIN TEKRARI Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
13 NİTELEYİCİ YAN TÜMLECİ KARMAŞIK TÜMCE(BAĞ SÖZCÜKLER) ÖNCEDEN İŞLENMİŞ KONULARIN TEKRARI Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma
14 ÖGRENİLEN YAPILARLA İLGİLİ CÜMLELER KURMA ÖNCEDEN İŞLENMİŞ KONULARIN TEKRARI Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma
15 YER BİLDİREN YAN TÜMLECİ KARMAŞIK TÜMCE ÖNCEDEN İŞLENMİŞ KONULARIN TEKRARI Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları ÖNCEDEN İŞLENMİŞ KONULARIN TEKRARI Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları ÖNCEDEN İŞLENMİŞ KONULARIN TEKRARI Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 7 7
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 18 18
Toplam İş Yükü (Saat) 109
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,36
AKTS 4 AKTS

Güncelleme Zamanı: 18.11.2022 02:06