Genel Bilgi
Kod | KM334 |
Ad | Biyokimya Lab. 2 |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 6. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 0-4 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 2 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | Z Zorunlu |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. RAMAZAN BİLGİN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. GÜZİDE YÜCEBİLGİÇ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. RAMAZAN BİLGİN (A Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Temel biyokimyasal analiz yöntemlerinin uygulanması, değerlendirilmesi ve deneysel sonuçların teorik bilgilerle öğrencilere kavratılmasıdır.
Dersin İçeriği
Meyve suyunda C vitamini tayini, Serumda üre tayini, DNA izolasyonu, Tam kanda Hemoglobin tayini, Tam kanda Hemoglobin tayini, SDS-PAGE elektroforezi ile proteinlerin molekül ağırlığı tayini, Lowry yöntemi ile protein tayini, Lipaz enziminin aktivitesinin titrasyon ile belirlenmesi, Celite lipaz immobilizasyonu.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
laboratuvar deney föyü
Notlar
laboratuvar deney föyü
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Biyokimyasal analiz yöntemlerini kavrar |
ÖÇ02 | Deneysel sonuçları değerlendirmeyi kavrar |
ÖÇ03 | DNA izolasyonunu kavrar |
ÖÇ04 | SDS-PAGE elektroforezi ile proteinlerin molekül ağırlığı tayinini kavrar |
ÖÇ05 | Lowry yöntemi ile protein tayini kavrar |
ÖÇ06 | Lipaz enziminin aktivitesi tayinini kavrar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kimya alanında bilgisine güvenerek bildiklerini yaşam ve sanayi ile ilişkilendirir. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Dünyadaki gelişmeleri, sanayideki yönlenmeleri izleyip algılayarak değerlendirir. | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaşam boyu öğrenme bilincini kazanıp bilgisini yeniler. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgiye ulaşma ve bilgilerini diğer bilim alanları ile ilişkilendirir. | 4 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgileri uygulamada, bilgilerin birleştirilmesi gereğini kavrayıp toplam kalite bilincini algılar. | 3 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kaynak kullanımında, ülke kaynaklarına bağlı teknoloji oluşturulmasında bilgi sahibidir. | 3 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bildiklerini, konuya yakın ya da uzak kişilere somutlaştırarak aktarır. | 4 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yeni bilgi ve teknolojiye ulaşma yetisi kazanır. | 5 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaratıcı düşünmeyi öğrenip alanında sorunlara çözüm üretir. | 3 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Muhakeme yeteneğine sahip olarak bilgileri ilişkilendirip bildiklerini uygulamaya aktarır. | 5 |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Laboratuar düzeneklerini kurup tek başına karar verir. | 3 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kimya alanında mevcut teknolojiyi izleyip katma değer kazandırır. | 3 |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kimya alanında ufku açıktır, gelişmeleri izler, alanındaki yönlenmeleri izleme yetisi kazanır. | 4 |
PÖÇ14 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgi paylaşımını bilip takım çalışmasına katılarak takımı yönlendirir. | 2 |
PÖÇ15 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Evrensel düşünme ve eleştirel bakış özelliği kazanır. | 4 |
PÖÇ16 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında söz sahibi olmaya başlar. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Meyve suyunda C vitamini tayini | Konunun ilgili ders kitapları, ders notları ve diğer kaynaklardan okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Deney / Laboratuvar |
2 | Serumda üre tayini | Konunun ilgili ders kitapları, ders notları ve diğer kaynaklardan okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Deney / Laboratuvar |
3 | DNA izolasyonu | Konunun ilgili ders kitapları, ders notları ve diğer kaynaklardan okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Deney / Laboratuvar |
4 | Tam kanda Hemoglobin tayini | Konunun ilgili ders kitapları, ders notları ve diğer kaynaklardan okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Deney / Laboratuvar |
5 | Polarimetri deneyleri | Konunun ilgili ders kitapları, ders notları ve diğer kaynaklardan okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Deney / Laboratuvar |
6 | SDS-PAGE elektroforezi ile proteinlerin molekül ağırlığı tayini | Konunun ilgili ders kitapları, ders notları ve diğer kaynaklardan okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Deney / Laboratuvar |
7 | SDS-PAGE elektroforezi ile proteinlerin molekül ağırlığı tayini I | Konunun ilgili ders kitapları, ders notları ve diğer kaynaklardan okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Deney / Laboratuvar |
8 | Ara Sınav | İlgili ders notlarının çalışılması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Lowry yöntemi ile protein tayini | Konunun ilgili ders kitapları, ders notları ve diğer kaynaklardan okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Deney / Laboratuvar |
10 | Lipaz enziminin aktivitesinin titrasyon ile belirlenmesi | Konunun ilgili ders kitapları, ders notları ve diğer kaynaklardan okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Deney / Laboratuvar |
11 | Celite lipaz immobilizasyonu | Konunun ilgili ders kitapları, ders notları ve diğer kaynaklardan okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Deney / Laboratuvar |
12 | Celite lipaz immobilizasyonu I | Konunun ilgili ders kitapları, ders notları ve diğer kaynaklardan okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Deney / Laboratuvar |
13 | Celite lipaz immobilizasyonu II | Konunun ilgili ders kitapları, ders notları ve diğer kaynaklardan okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Deney / Laboratuvar |
14 | Telafi deneylerinin yapılması | Konunun ilgili ders kitapları, ders notları ve diğer kaynaklardan okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Deney / Laboratuvar |
15 | Telafi deneylerinin yapılması I | Konunun ilgili ders kitapları, ders notları ve diğer kaynaklardan okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Deney / Laboratuvar |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | İlgili ders notlarının çalışılması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | İlgili ders notlarının çalışılması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 1 | 14 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 4 | 4 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 12 | 12 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 58 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,32 | ||
AKTS | 2 AKTS |