Genel Bilgi
Kod | KM336 |
Ad | Enst. Analiz Lab. |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 6. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 0-4 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 2 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | Z Zorunlu |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. BİLGEHAN GÜZEL |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. BİLGEHAN GÜZEL
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı öğrencilere cihaz kullanımını kazandırmaktır
Dersin İçeriği
Uv-Vis, IR, AAS, GC gibi farklı analiz yöntemlerinin temel prensipleri ve kullanımları bu dersin içeriğini oluşturmaktadır.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Enstrümental Analiz Laboratuvar Föyü
Notlar
Enstrümantal Analiz İlkeleri, Skoog, Holler, Nieman.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Spektroskopik cihazların kullanımındaki ön işlemleri kavrar. |
ÖÇ02 | Cihazların parçalarını ve donanımlardaki farklılıkları açıklar. |
ÖÇ03 | Cihazların kullanımında dikkat edilmesi gereken noktaları belirtir. |
ÖÇ04 | Verileri değerlendirmeyi kavrar. |
ÖÇ05 | Analizde yöntem seçiminde nelere dikkat etmesi gerektiğini sıralar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kimya alanında bilgisine güvenerek bildiklerini yaşam ve sanayi ile ilişkilendirir. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Dünyadaki gelişmeleri, sanayideki yönlenmeleri izleyip algılayarak değerlendirir. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaşam boyu öğrenme bilincini kazanıp bilgisini yeniler. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgiye ulaşma ve bilgilerini diğer bilim alanları ile ilişkilendirir. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgileri uygulamada, bilgilerin birleştirilmesi gereğini kavrayıp toplam kalite bilincini algılar. | 4 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kaynak kullanımında, ülke kaynaklarına bağlı teknoloji oluşturulmasında bilgi sahibidir. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bildiklerini, konuya yakın ya da uzak kişilere somutlaştırarak aktarır. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yeni bilgi ve teknolojiye ulaşma yetisi kazanır. | 5 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaratıcı düşünmeyi öğrenip alanında sorunlara çözüm üretir. | 5 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Muhakeme yeteneğine sahip olarak bilgileri ilişkilendirip bildiklerini uygulamaya aktarır. | 4 |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Laboratuar düzeneklerini kurup tek başına karar verir. | 5 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kimya alanında mevcut teknolojiyi izleyip katma değer kazandırır. | 4 |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kimya alanında ufku açıktır, gelişmeleri izler, alanındaki yönlenmeleri izleme yetisi kazanır. | |
PÖÇ14 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgi paylaşımını bilip takım çalışmasına katılarak takımı yönlendirir. | |
PÖÇ15 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Evrensel düşünme ve eleştirel bakış özelliği kazanır. | |
PÖÇ16 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında söz sahibi olmaya başlar. | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Uv-vis cihazının tanıtımı | cihaz parçalarının sunum hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Uv-vis cihazının kullanımı | UV-vis için örnek hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar |
3 | IR cihazının tanıtımı | cihaz parçalarının sunum hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | IR cihazının kullanımı | IR için örnek hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar |
5 | AAS cihazının tanıtımı | cihaz parçalarının sunum hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Grup Çalışması |
6 | AAS cihazının kullanımı | AAS için örnek hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar |
7 | Manyetik Susebtibilite cihazının tanıtımı | cihaz parçalarının sunum hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Grup Çalışması |
8 | Ara Sınav | Genel tekrar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Mazeret deneyi | İlgili deneye çalışılmalı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
10 | Kromotografik analizlere giriş | cihaz parçalarının sunum hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri, Grup Çalışması |
11 | GC cihazının tanıtımı | cihaz parçalarının sunum hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | GC cihazının kullanımı | GC için örnek hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması, Deney / Laboratuvar |
13 | GC-MS cihazının tanıtımı | cihaz parçalarının sunum hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Grup Çalışması |
14 | GC-MS cihazının kullanımı | iGC-MS çin örnek hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Grup Çalışması |
15 | SEM cihazının tanıtımı | cihaz parçalarının sunum hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Grup Çalışması |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Genel tekrar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Genel tekrar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 1 | 14 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 4 | 4 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 12 | 12 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 58 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,32 | ||
AKTS | 2 AKTS |