Genel Bilgi
Kod | KMS316 |
Ad | Bor ve Silisyum Kimyası |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 6. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | S Seçmeli |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi BURAK AY |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir. |
Dersin Amacı / Hedefi
Bor ve Silisyum elementinin fiziksel ve kimyasal özellikleri, her iki elementin önemli bileşikleri ve bu elementlerin endünstriyel alandaki uygulamaları hakkında bilgi vermek ve teknolojilerini incelemektir. Bor ve bileşikleri,Silisyum kimyası,Silisyum bileşikleri ( Silisyum-Oksijen ) ( Silisyum-Hidrojen) (Silisyum-Halojen), Sollerin özellikleri ve hazırlanması, Silikat asidleri.
Dersin İçeriği
Bor ve silisyum kimyasına giriş ve bu elementlerin önemi, Bor ve Bileşikleri, Elementel bor, Anorganik boratlar, Borik asit, boraks, sodyum perborat, refrakter bor bileşikleri, Bor-azot bileşikleri,bor-halojenürler, bor-alkil bileşikleri, bor-aril bileşikleri, Bor-oksijen türevleri, Bor ve bileşiklerinin literatürdeki yeri ve önemi, Yeni sentezlenen bor bileşikleri ve sentez mekanizmaları ve karakterizasyonları (Literatür çalışmaları), Silisyum-Hidrojen bileşikleri, Silisyum-Halojen bileşikleri, Su camı, Silisürler, Silikon polimerleri; Silikat çimentoları;Magnezyum silikatlar, Cam; Silikalı tuğlalar; Silisyum karbür; Perlit; Bentonit; Kaolin, Silisyum nitrür, Killer, Sollerin özellikleri ve hazırlanması (Amorf silikajel, ince silis tozları); Silikat asidi; Çözünen silikatlar; Kristalin alkali ve metal silikatları, Ödev ve sunumlar
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Bor ve Silisyum Kimyası Sülin Taşçıoğlu Marmara Üniversitesi Yayınları
Notlar
Bor ve Silisyum Kimyası Sülin Taşçıoğlu Marmara Üniversitesi Yayınları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Bor ve silisyum elementlerinin önemini kavrar |
ÖÇ02 | Bor ve bileşiklerini, elementel ve anorganik boratları kavrar |
ÖÇ03 | Borik asit, boraks, sodyum perborat ve diğer bor bileşiklerini öğrenir |
ÖÇ04 | Bor ve bileşiklerinin literatürdeki yeri ve önemini kavrar |
ÖÇ05 | Yeni sentezlenen bor bileşikleri ve sentez mekanizmaları ve karakterizasyonlarını araştırır |
ÖÇ06 | Silisyum-Hidrojen bileşiklerini kavrar |
ÖÇ07 | Silisürler, silikon polimerleri; silikat çimentoları;magnezyum silikatlarını kavrar |
ÖÇ08 | Silisyum-Halojen bileşikleri ve su camını kavrar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kimya alanında bilgisine güvenerek bildiklerini yaşam ve sanayi ile ilişkilendirir. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Dünyadaki gelişmeleri, sanayideki yönlenmeleri izleyip algılayarak değerlendirir. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaşam boyu öğrenme bilincini kazanıp bilgisini yeniler. | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgiye ulaşma ve bilgilerini diğer bilim alanları ile ilişkilendirir. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgileri uygulamada, bilgilerin birleştirilmesi gereğini kavrayıp toplam kalite bilincini algılar. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kaynak kullanımında, ülke kaynaklarına bağlı teknoloji oluşturulmasında bilgi sahibidir. | 5 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bildiklerini, konuya yakın ya da uzak kişilere somutlaştırarak aktarır. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yeni bilgi ve teknolojiye ulaşma yetisi kazanır. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaratıcı düşünmeyi öğrenip alanında sorunlara çözüm üretir. | 5 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Muhakeme yeteneğine sahip olarak bilgileri ilişkilendirip bildiklerini uygulamaya aktarır. | |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Laboratuar düzeneklerini kurup tek başına karar verir. | 2 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kimya alanında mevcut teknolojiyi izleyip katma değer kazandırır. | |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kimya alanında ufku açıktır, gelişmeleri izler, alanındaki yönlenmeleri izleme yetisi kazanır. | |
PÖÇ14 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgi paylaşımını bilip takım çalışmasına katılarak takımı yönlendirir. | 5 |
PÖÇ15 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Evrensel düşünme ve eleştirel bakış özelliği kazanır. | 4 |
PÖÇ16 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında söz sahibi olmaya başlar. | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Bor ve silisyum kimyasına giriş ve bu elementlerin önemi | Ders kitapları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Bor ve Bileşikleri, Elementel bor, Anorganik boratlar | Ders kitapları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Borik asit, boraks, sodyum perborat, refrakter bor bileşikleri | Ders kitapları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Bor-azot bileşikleri,bor-halojenürler, bor-alkil bileşikleri, bor-aril bileşikleri | Ders kitapları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | Bor-oksijen türevleri | Ders kitapları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | Bor ve bileşiklerinin literatürdeki yeri ve önemi | Ders kitapları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
7 | Yeni sentezlenen bor bileşikleri ve sentez mekanizmaları ve karakterizasyonları (Literatür çalışmaları) | Ders kitapları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | Genel tekrar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Proje / Tasarım |
9 | Silisyum-Hidrojen bileşikleri | Ders kitapları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
10 | Silisyum-Halojen bileşikleri, Su camı | Ders kitapları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
11 | Silisürler, Silikon polimerleri; Silikat çimentoları; Magnezyum silikatlar | Ders kitapları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
12 | Cam; Silikalı tuğlalar; Silisyum karbür; Perlit; Bentonit; Kaolin, Silisyum nitrür, Killer | Ders kitapları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
13 | Sollerin özellikleri ve hazırlanması (Amorf silikajel, ince silis tozları); Silikat asidi; Çözünen silikatlar; Kristalin alkali ve metal silikatları | Ders kitapları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
14 | Ödev ve sunumlar | Ders kitapları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
15 | Ödev ve sunumlar devam | Ders kitapları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Genel tekrar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Genel tekrar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |