Genel Bilgi
Kod | KM473 |
Ad | Kimyasal Kinetik Kır. Tek. |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 7. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | S Seçmeli |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. İLYAS DEHRİ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. İLYAS DEHRİ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Katıların Kristal yapılarının belirlenmesinde kullanılan kırınım tekniklerinin ve kimyasal tepkime hız yasalarının öğretilmesi.
Dersin İçeriği
Reaksiyon hızının deneysel belirlenmesi, Sıfırıncı, birinci, ikinci ve üçüncü derece tepkimelerin hız eşitliklerinin türetilmesi, reaksiyon derecelerinin belirlenmesi, reaksiyon hızı üzerine sıcaklığın etkisi, fotokimyasal reaksiyonlar, kataliz ve adsorpsiyon, çarpışma teorisi, enzim reaksiyonlarının kinetiği, kristal yapılar, X-ışını difraksiyonu, katı kristal tipleri, koordinasyon sayısı, birim hücredeki atom sayıları.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Ders Notu ve Kitaplar
Notlar
Ders Notu ve Kitaplar
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Kristal yapıları kavrar |
ÖÇ02 | Kırınım tekniklerini kavrar |
ÖÇ03 | Kristal yapıların aydınlatılması yöntemleri ve uygulamalarını kavrar |
ÖÇ04 | Reaksiyon hızının deneysel belirlenmesini kavrar |
ÖÇ05 | Sıfırıncı ve birinci derece tepkimelerin hız eşitliklerinin türetilmesini kavrar |
ÖÇ06 | İkinci ve üçüncü derece tepkimelerin hız eşitliklerinin türetilmesini kavrar |
ÖÇ07 | Reaksiyon derecelerinin belirlenmesini kavrar |
ÖÇ08 | Reaksiyon hızına sıcaklığın etkisini kavrar |
ÖÇ09 | Ardarda reaksiyonları kavrar |
ÖÇ10 | Fotokimyasal reaksiyonları kavrar |
ÖÇ11 | Kataliz ve adsorpsiyonu kavrar |
ÖÇ12 | Enzim reaksiyonlarının kinetiğini kavrar |
ÖÇ13 | Çarpışma kuramını kavrar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kimya alanında bilgisine güvenerek bildiklerini yaşam ve sanayi ile ilişkilendirir. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Dünyadaki gelişmeleri, sanayideki yönlenmeleri izleyip algılayarak değerlendirir. | 2 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaşam boyu öğrenme bilincini kazanıp bilgisini yeniler. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgiye ulaşma ve bilgilerini diğer bilim alanları ile ilişkilendirir. | 5 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgileri uygulamada, bilgilerin birleştirilmesi gereğini kavrayıp toplam kalite bilincini algılar. | 4 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kaynak kullanımında, ülke kaynaklarına bağlı teknoloji oluşturulmasında bilgi sahibidir. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bildiklerini, konuya yakın ya da uzak kişilere somutlaştırarak aktarır. | 4 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yeni bilgi ve teknolojiye ulaşma yetisi kazanır. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaratıcı düşünmeyi öğrenip alanında sorunlara çözüm üretir. | 4 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Muhakeme yeteneğine sahip olarak bilgileri ilişkilendirip bildiklerini uygulamaya aktarır. | |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Laboratuar düzeneklerini kurup tek başına karar verir. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kimya alanında mevcut teknolojiyi izleyip katma değer kazandırır. | |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kimya alanında ufku açıktır, gelişmeleri izler, alanındaki yönlenmeleri izleme yetisi kazanır. | |
PÖÇ14 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgi paylaşımını bilip takım çalışmasına katılarak takımı yönlendirir. | 4 |
PÖÇ15 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Evrensel düşünme ve eleştirel bakış özelliği kazanır. | 3 |
PÖÇ16 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında söz sahibi olmaya başlar. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Kristal yapılar hakkında genel bilgi | Kitaplardan çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Kırınım teknikleri | Kitaplardan çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Kristal yapıların aydınlatılması yöntemleri ve uygulamaları | Kitaplardan çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Reaksiyon hızının deneysel belirlenmesi | Kitaplardan çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | Sıfırıncı ve birinci derece tepkimelerin hız eşitliklerinin türetilmesi | Kitaplardan çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | İkinci ve üçüncü derece tepkimelerin hız eşitliklerinin türetilmesi | Kitaplardan çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
7 | Reaksiyon derecelerinin belirlenmesi | Kitaplardan çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | Genel tekrar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Reaksiyon hızına sıcaklığın etkisi | Kitaplardan çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
10 | Ardarda reaksiyonlar | Kitaplardan çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
11 | Fotokimyasal reaksiyonlar | Kitaplardan çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
12 | Kataliz ve adsorpsiyon | Kitaplardan çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
13 | Enzim reaksiyonlarının kinetiği | Kitaplardan çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
14 | Çarpışma kuramı 1 | Kitaplardan çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
15 | Çarpışma kuramı 2 | Kitaplardan çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Genel tekrar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Genel tekrar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 24 | 24 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 88 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,52 | ||
AKTS | 4 AKTS |