KST105 Sanat Tarihi

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 1. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod KST105
Ad Sanat Tarihi
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 1. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (32 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğretmen CUMALI ASLANTÜRK
Dersin Öğretim Elemanı Öğretmen CUMALI ASLANTÜRK (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Öğrenciler ilkel toplumdan günümüze kadarki geçen sürede sanatın geçirdiği evreleri uygarlıklar içindeki konumunu, gelişimini anlamayı, açıklamayı ve durumunu değerlendirmeyi gerçekleştirebileceklerdir.

Dersin İçeriği

Sanatın tanımı ve türleri, sanatın başlangıcından itibaren tarihi devirlere kadar ana hatları ile ele alınmaktadır.

Dersin Ön Koşulu

Önkoşulsuz

Kaynaklar

ADNAN Turani Dünya Sanat Tarihi, Remzi Bookstore, 1995 Germain Bazin, Sanat Tarihi, Sosyal Yayınları, 1998 ADNAN Turani, Sanat Terimleri Sözlüğü SÖZLÜĞÜ.Remzi Yayınevi, 1995

Notlar

ART MAGAZINES, DOCUMENTARY (VCD, DVD)


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Sanatın tarihsel bir sürecin ürünü olduğunu anlayabilme
ÖÇ02 Tarih öncesi ve sonrası çağlarda insanların hangi sanatlarla uğraştığını bilebilme
ÖÇ03 Anadoludaki uygarlıklardan kalan sanat eserlerini tanıyabilme
ÖÇ04 Tarihi değeri olan sanat eserlerinin insanlığın hafızası olduğunu ve korunması gerektiğinin bilincine varabilme
ÖÇ05 Savaşların ve modern bilimin sanatı ve sanatçıyı nasıl etkilediğini açıklayabilme
ÖÇ06 Çağdaş sanat eserlerinin nasıl bir estetik değer içerdiğini açıklayabilme
ÖÇ07 Kültür, tabiat ve sanat varlıklarının korunma ve yaşatılması noktasında, duyarlı ve çağdaş düşünebilme yeteneğine sahiptir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Üflemeli-Vurmalı Çalgılar literatürü kapsamında yer alan eserleri, Barok, Klasik, Romantik ve Çağdaş bestecilerin dönem ve stillerine uygun olarak çalma ve yorumlama yetisini kazanır.
PÖÇ02 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Üflemeli-Vurmalı Çalgılar Literatüründe yeralan eserleri teknik anlamda icra eder.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kazanmış olduğu enstrüman becerisi ve bilgi birikimiyle ulusal ve uluslararası Üflemeli ve Vurmalı Çalgılar literatürünü tanımaya yönelik teorik çalışmalar yapar.
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Kazanmış olduğu enstrüman becerisi ve bilgi birikimiyle ulusal ve uluslararası Üflemeli ve Vurmalı Çalgılar literatürünü tanımaya yönelik pratik çalışmalar yapar.
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Konser ve sınavlardaki seçili eserlerin ezber çalınması zorunluluğu sebebiyle müzikal hafızası gelişim gösterir.
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Üflemeli ve Vurmalı Çalgılar Literatüründe yeralan eserleri müzikal anlamda icra eder.
PÖÇ07 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. 3
PÖÇ08 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Üflemeli-Vurmalı Çalgılar eğitimini öğrenme ve geliştirmeye ilişkin olumlu tutum kazanır.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve icra eder.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal ve kültürel alanlarda kendini sürekli geliştirir.
PÖÇ11 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Üzerine düşen sorumluluğun bilincinde ulusal ve uluslararası bir sanatçı olma duyarlılığını kazanır. 5
PÖÇ12 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Sanat ahlakına ve mesleki disipline sahip olma alışkanlığı ve bilincini kazanır.
PÖÇ13 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Meslektaşlarıyla biraraya gelip icra aşamasında müzikal birliktelik yetisi kazanır.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Sahne üzerinde müzikal teknik ve yöntemlerle çalacağı eserleri solo ya da herhangi bir enstürümana kendi enstrümanıyla ile eşlik eder.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Eserleri teknik ve müzikal olarak deşifre edebilme yetisi kazanır.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Sanat Tarihine Giriş Kaynak tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
2 Sanatın Kökeni Kaynak tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
3 1-Tarih Öncesi Çağlarda Sanat(Paleolitik-Mezolitik) Kaynak tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
4 2-Tarih Öncesi Çağlarda Sanat(Neolitik-Kalkolitik-Maden) Kaynak tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
5 1-İlk Çağlarda Anadolu'da Sanat(Hitit-Frigya-LidyaA-Urartu) Kaynak tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
6 2-İlk Çağlarda Anadolu'da Sanat(Hitit-Frigya-LidyaA-Urartu) Kaynak tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
7 1- Ön Asya Uygarlıkları(Mısır) Kaynak tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
8 Ara Sınav Kaynak Tarama Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 2-Ön Asya Uygarlıkları(Mısır) Kaynak tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
10 Yunan Sanatı Kaynak tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
11 Roma -Bizans Sanatı Kaynak tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
12 Hint- Çin Sanatı Kaynak tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
13 Roman-Gotik Sanat Kaynak tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
14 Rönesans, Maniyerizm Kaynak tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
15 Barok-Rokoko Kaynak tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
16 Ara Sınav Kaynak Tarama Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Neoklasizm-Romantizm Kaynak tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
18 Realizm-Empresyonizm Kaynak tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
19 Naif sanat, Endüstri Estetiği Kaynak tarama Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım
20 Pop-Art Kaynak tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
21 Roma Sanatı 1 Kaynak tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
22 Roma Sanatı 2 Kaynak tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
23 Bizans Sanatı 1 Kaynak tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
24 Bizans Sanatı 2 Kaynak tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
25 Ara Sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
26 Hint Sanatı Kaynak tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
27 Çin Sanatı Kaynak tarama Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım
28 Naiv sanat Endistri Estetiği Kaynak tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
29 Eski Amerika Pop Art Kaynak tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
30 Minimalizm,Kavramsal Sanat Kaynak tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
31 Hiperrealizm Kaynak tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
32 Final Kaynak Tarama Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 30 2 60
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 30 0 0
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 2 2
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 2 2
Toplam İş Yükü (Saat) 64
Toplam İş Yükü / 25 (s) 2,56
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 24.11.2022 12:52