Genel Bilgi
Kod | BL491 |
Ad | Araştırma Projesi |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 7. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 0-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 1 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Tez Çalışması |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. SADIK DİNÇER |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. SADIK DİNÇER
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Araştırma projesi dersi ile öğrencilere araştırma yapma, teorik olarak öğrenilen bilgileri pratiğe uygulama ve çalışmalarını sunma yeteneği kazandırılması hedeflenmektedir.
Dersin İçeriği
Bu derste; öğrencilerin önceki derslerde öğrendikleri bilgi ve becerileri kullanarak, Biyolojiyi ilgilendiren konularda araştırma yapması,deneysel çalışmaları yürütmesi,tasarım yapması, çalışmaları raporlaması ve sunması beklenmektedir.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
ders notu
Notlar
ders notu
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Biyoloji alanında kaynak taramayı kavrar |
ÖÇ02 | Biyoloji alanında bir sorunu çözmeye yönelik yöntem geliştirmeyi kavrar |
ÖÇ03 | Biyoloji alanında deneme kurar ve sonuçlarını analiz eder |
ÖÇ04 | Elde ettiği sonuçları veya araştırma sonuçlarını görsel olanakları kullanarak sunar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Biyoloji alanında temel kavram ve ilkeleri açıklar. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Biyoloji alanında edindiği bilgileri diğer bilim alanlarındaki bilgilerle birleştirir. | 1 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Biyoloji alanındaki problemleri tanımlayıp çözümlerine yönelik yöntemleri uygular. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Biyoloji alanında bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklar. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Biyoloji alanında bilgilere ulaşıp tasnif ederek amacına yönelik olarak kullanır. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Biyoloji alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | 2 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirerek düşüncelerini ve sorunlara ilişkin önerilerini yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere aktarır. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili projelerin planlanmasında ve yürütülmesinde bir ekip üyesi olarak aktif görev alır. | 3 |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenme sürecinin yaşam boyu olduğunu bilip ona göre davranır. | 1 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Biyolojinin temel konuları dışında özgün seçimlik derslerle farklı alanlarda bilgisini ve deneyimini artırır. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Biyoloji alanındaki temel konuları anlayacak ve meslektaşlarıyla iletişim kuracak kadar İngilizce bilgisini kavrar. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Hem meslektaşları ile hem de alan dışı kişilerle bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanarak etik ilişkiler kurup mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Biyoloji alanında gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir. | 2 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bireysel gelişimin önemini kavrayarak gereğini uygular. | 1 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Konu seçimi için araştırma yapılır. | Kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası |
2 | Konuyla ilgili literatür araştırması | Kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası, Proje Temelli Öğrenme |
3 | Araştırma projesinin konusunun belirlenmesi | Kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası, Deney / Laboratuvar |
4 | Konu seçimi için benzerlik araştırması yapılır | Kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar |
5 | Konuyla ilgili Cam malzemeler temin edilir | Kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar |
6 | Konuyla ilgili kimyasallar temin edilir | Kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar, Proje Temelli Öğrenme |
7 | Deneysel Çalışmalar/Analiz çalışmaları/Tasarım çalışmaları | Kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar, Proje Temelli Öğrenme |
8 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
|
9 | Çalışmaların değerlendirilmesinde kullanılacak programlar belirlenir | Kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar, Proje Temelli Öğrenme |
10 | Çalışmanın yazım tekniği belirlenir | Kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar, Proje Temelli Öğrenme |
11 | Sonuçların değerlendirilmesi | Kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar, Proje Temelli Öğrenme |
12 | Çalışmanın sunum tekniği belirlenir | Kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar, Proje Temelli Öğrenme |
13 | Projenin taslak Yazımı | Kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme |
14 | Projenin Yazımı | Kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması, Bireysel Çalışma |
15 | Projenin sunumu ve teslimi | Kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Gösteri |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Proje / Tasarım, Portfolyo |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Proje / Tasarım, Portfolyo |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |