KST103 Sanat Tarihi

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 1. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod KST103
Ad Sanat Tarihi
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 1. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (32 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğretmen CUMALI ASLANTÜRK
Dersin Öğretim Elemanı Öğretmen CUMALI ASLANTÜRK (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Öğrenciler ilkel toplumdan günümüze kadarki geçen sürede sanatın geçirdiği evreleri uygarlıklar içindeki konumunu, gelişimini anlamayı,açıklamayı ve durumunu değerlendirmeyi gerçekleştireceklerdir.

Dersin İçeriği

Sanatın tanımı ve türleri, sanatın başlangıcından itibaren tarihi devirlere kadar ana hatları ele alınmaktadır.

Dersin Ön Koşulu

Önkoşulsuz

Kaynaklar

ADNAN Turani Dünya Sanat Tarihi, Remzi Kitabevi, 1995 Germain Bazin, ART HISTORY, SOCIAL PUBLICATIONS, 1998 EKREM AKURGAL, CULTURAL HISTORY OF TURKEY TUBITAK, 2000 ADNAN Turani, Sanat Terimleri Sözlüğü .REMZİ Kitabevi, 1995

Notlar

Sanat Dergileri, Belgeseller


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Sanatın tarihsel bir sürecin ürünü olduğunu anlayabilme .
ÖÇ02 Tarih öncesi ve sonrası çağlarda insanların hangi sanatlarla uğraştığını bilebilme.
ÖÇ03 Anadoludaki uygarlıklardan kalan sanat eserlerini tanıyabilme.
ÖÇ04 Tarihi değeri olan sanat eserlerinin insanlığın hafızası olduğunu ve korunması gerektiğinin bilincine varabilme.
ÖÇ05 Savaşların ve modern bilimin sanatı ve sanatçıyı nasıl etkilediğini açıklayabilme.
ÖÇ06 Çağdaş sanat eserlerinin nasıl bir estetik değer içerdiğini açıklayabilme.
ÖÇ07 Kültür, tabiat ve sanat varlıklarının korunma ve yaşatılması noktasında, duyarlı ve çağdaş düşünebilme yeteneğine sahiptir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yaylı Çalgılar literatürü kapsamında yer alan eserleri, Barok, Klasik, Romantik ve Çağdaş bestecilerin dönem ve stillerine uygun olarak çalma ve yorumlama yetisini kazanır.
PÖÇ02 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yaylı Çalgılar literatüründe yer alan eserleri teknik ve müzikal olarak icra eder.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kazanmış olduğu enstrüman becerisi, enstrüman üzerindeki teknik hakimiyeti ve alanına ait olan evrensel bilgi birikimiyle ulusal ve uluslararası Yaylı Çalgılar literatürünü tanımaya yönelik teorik çalışmalar yapar.
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Kazanmış olduğu enstrüman becerisi, enstrüman üzerindeki teknik hakimiyeti ve alanına ait olan evrensel bilgi birikimiyle ulusal ve uluslararası Yaylı Çalgılar literatürünü tanımaya yönelik pratik çalışmalar yapar.
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Konser ve sınavlardaki çalınması zorunlu kılınmış her müzikal dönemden çeşitli zorluk seviyelerindeki eserlerin ezber çalınması zorunluluğu sebebiyle müzikal hafızası gelişim gösterir.
PÖÇ06 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.
PÖÇ07 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yaylı Çalgılar eğitimini öğrenme ve geliştirmeye ilişkin olumlu tutum kazanır. 3
PÖÇ08 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi, beceri ve teknik kazanımlarını eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve icra eder.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal ve kültürel alanlarda kendini sürekli geliştirir.
PÖÇ10 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Üzerine düşen sorumluluğun bilincinde ulusal ve uluslararası bir sanatçı olma duyarlılığını kazanır.
PÖÇ11 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Sanat etiğine ve mesleki disipline sahip olma alışkanlığı ve bilincini kazanır. 5
PÖÇ12 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Meslektaşlarıyla biraraya gelip icra aşamasında müzikal birliktelik yetisi kazanır.
PÖÇ13 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik En az bir yabancı dili kullanabilme ve sanatın, bilim ve diğer alanlar ile ilişkisinde, güncel gelişmeleri takip edebilmek için, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme yetisi kazanır.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Sahne üzerinde müzikal teknik ve yöntemlerle çalacağı eserleri solo ya da herhangi bir oda müziği, orkestra ve korrepetisyon yardımı ile de icra eder.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Eserleri teknik ve müzikal olarak deşifre edebilme yetisi kazanır.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Sanat Tarihine Giriş Kaynak tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
2 Sanatın Kökeni Kaynak tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
3 Tarih Öncesi Çağlarda Sanat(Paleolitik-Mezolitik) Kaynak tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
4 Tarih Öncesi Çağlarda Sanat(Neolitik-Kalkolitik-Maden) Kaynak tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
5 İlk Çağlarda Anadolu'da Sanat(Hitit-Frigya-LidyaA-Urartu)-1 Kaynak tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
6 İlk Çağlarda Anadolu'da Sanat(Hitit-Frigya-LidyaA-Urartu)-2 Kaynak tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
7 Ön Asya Uygarlıkları(Mısır Sanatı)-1 Kaynak tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
8 Ara Sınav Kaynak Tarama Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Ön Asya Uygarlıkları(Mısır)-2 Kaynak tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
10 Mezopotamya Sanatı(Sümer-Asur-Babil)-1 Kaynak tarama Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
11 Mezopotamya Sanatı(Sümer-Asur-Babil)-2 Kaynak tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
12 İlkel(Primitif)Halk Sanatları Kaynak tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
13 Yunan Sanatı Kaynak tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
14 Roma- Bizans Sanatı Kaynak tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
15 Hint ve Çin Sanatı Kaynak tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
16 Ara sınav.. Kaynak Tarama Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Roman-Gotik Sanatı Kaynak tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
18 Rönesans -Maniyerizm Dönem Sanatı Kaynak tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
19 Barok -Rokoko Dönem Sanatı Kaynak tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
20 Neoklasizm-Romantizm Kaynak tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
21 Realizm-Empresyonizm Kaynak tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
22 Naif Sanat-Fütürizm Kaynak tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
23 Kübizm-Ekspresyonizm Kaynak tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
24 Dadaizm-Sürrealizm Kaynak tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
25 Ara Sınav. Kaynak tarama Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
26 Endüstri Estetiği Kaynak tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
27 Pop-Art Kaynak tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
28 Hareket ve Işık Sanatları Kaynak tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
29 Minimalizm-Kavramsal Sanat Kaynak tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
30 Hiperrealizm Kaynak tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
31 Final hazırlık çalışmaları Kaynak Tarama Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
32 Final Kaynak Tarama Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 30 2 60
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 30 0 0
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 2 2
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 2 2
Toplam İş Yükü (Saat) 64
Toplam İş Yükü / 25 (s) 2,56
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 28.11.2022 11:33