Genel Bilgi
Kod | KST103 |
Ad | Sanat Tarihi |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 1. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (32 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğretmen CUMALI ASLANTÜRK |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğretmen CUMALI ASLANTÜRK
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrenciler ilkel toplumdan günümüze kadarki geçen sürede sanatın geçirdiği evreleri uygarlıklar içindeki konumunu, gelişimini anlamayı,açıklamayı ve durumunu değerlendirmeyi gerçekleştireceklerdir.
Dersin İçeriği
Sanatın tanımı ve türleri, sanatın başlangıcından itibaren tarihi devirlere kadar ana hatları ele alınmaktadır.
Dersin Ön Koşulu
Önkoşulsuz
Kaynaklar
ADNAN Turani Dünya Sanat Tarihi, Remzi Kitabevi, 1995 Germain Bazin, ART HISTORY, SOCIAL PUBLICATIONS, 1998 EKREM AKURGAL, CULTURAL HISTORY OF TURKEY TUBITAK, 2000 ADNAN Turani, Sanat Terimleri Sözlüğü .REMZİ Kitabevi, 1995
Notlar
Sanat Dergileri, Belgeseller
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Sanatın tarihsel bir sürecin ürünü olduğunu anlayabilme . |
ÖÇ02 | Tarih öncesi ve sonrası çağlarda insanların hangi sanatlarla uğraştığını bilebilme. |
ÖÇ03 | Anadoludaki uygarlıklardan kalan sanat eserlerini tanıyabilme. |
ÖÇ04 | Tarihi değeri olan sanat eserlerinin insanlığın hafızası olduğunu ve korunması gerektiğinin bilincine varabilme. |
ÖÇ05 | Savaşların ve modern bilimin sanatı ve sanatçıyı nasıl etkilediğini açıklayabilme. |
ÖÇ06 | Çağdaş sanat eserlerinin nasıl bir estetik değer içerdiğini açıklayabilme. |
ÖÇ07 | Kültür, tabiat ve sanat varlıklarının korunma ve yaşatılması noktasında, duyarlı ve çağdaş düşünebilme yeteneğine sahiptir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaylı Çalgılar literatürü kapsamında yer alan eserleri, Barok, Klasik, Romantik ve Çağdaş bestecilerin dönem ve stillerine uygun olarak çalma ve yorumlama yetisini kazanır. | |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaylı Çalgılar literatüründe yer alan eserleri teknik ve müzikal olarak icra eder. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kazanmış olduğu enstrüman becerisi, enstrüman üzerindeki teknik hakimiyeti ve alanına ait olan evrensel bilgi birikimiyle ulusal ve uluslararası Yaylı Çalgılar literatürünü tanımaya yönelik teorik çalışmalar yapar. | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Kazanmış olduğu enstrüman becerisi, enstrüman üzerindeki teknik hakimiyeti ve alanına ait olan evrensel bilgi birikimiyle ulusal ve uluslararası Yaylı Çalgılar literatürünü tanımaya yönelik pratik çalışmalar yapar. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Konser ve sınavlardaki çalınması zorunlu kılınmış her müzikal dönemden çeşitli zorluk seviyelerindeki eserlerin ezber çalınması zorunluluğu sebebiyle müzikal hafızası gelişim gösterir. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaylı Çalgılar eğitimini öğrenme ve geliştirmeye ilişkin olumlu tutum kazanır. | 3 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi, beceri ve teknik kazanımlarını eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve icra eder. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal ve kültürel alanlarda kendini sürekli geliştirir. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Üzerine düşen sorumluluğun bilincinde ulusal ve uluslararası bir sanatçı olma duyarlılığını kazanır. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sanat etiğine ve mesleki disipline sahip olma alışkanlığı ve bilincini kazanır. | 5 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Meslektaşlarıyla biraraya gelip icra aşamasında müzikal birliktelik yetisi kazanır. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | En az bir yabancı dili kullanabilme ve sanatın, bilim ve diğer alanlar ile ilişkisinde, güncel gelişmeleri takip edebilmek için, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme yetisi kazanır. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Sahne üzerinde müzikal teknik ve yöntemlerle çalacağı eserleri solo ya da herhangi bir oda müziği, orkestra ve korrepetisyon yardımı ile de icra eder. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Eserleri teknik ve müzikal olarak deşifre edebilme yetisi kazanır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Sanat Tarihine Giriş | Kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Sanatın Kökeni | Kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Tarih Öncesi Çağlarda Sanat(Paleolitik-Mezolitik) | Kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Tarih Öncesi Çağlarda Sanat(Neolitik-Kalkolitik-Maden) | Kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | İlk Çağlarda Anadolu'da Sanat(Hitit-Frigya-LidyaA-Urartu)-1 | Kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | İlk Çağlarda Anadolu'da Sanat(Hitit-Frigya-LidyaA-Urartu)-2 | Kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
7 | Ön Asya Uygarlıkları(Mısır Sanatı)-1 | Kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | Kaynak Tarama | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Ön Asya Uygarlıkları(Mısır)-2 | Kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
10 | Mezopotamya Sanatı(Sümer-Asur-Babil)-1 | Kaynak tarama | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
11 | Mezopotamya Sanatı(Sümer-Asur-Babil)-2 | Kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
12 | İlkel(Primitif)Halk Sanatları | Kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
13 | Yunan Sanatı | Kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
14 | Roma- Bizans Sanatı | Kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
15 | Hint ve Çin Sanatı | Kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
16 | Ara sınav.. | Kaynak Tarama | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Roman-Gotik Sanatı | Kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
18 | Rönesans -Maniyerizm Dönem Sanatı | Kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
19 | Barok -Rokoko Dönem Sanatı | Kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
20 | Neoklasizm-Romantizm | Kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
21 | Realizm-Empresyonizm | Kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
22 | Naif Sanat-Fütürizm | Kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
23 | Kübizm-Ekspresyonizm | Kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
24 | Dadaizm-Sürrealizm | Kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
25 | Ara Sınav. | Kaynak tarama | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
26 | Endüstri Estetiği | Kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
27 | Pop-Art | Kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
28 | Hareket ve Işık Sanatları | Kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
29 | Minimalizm-Kavramsal Sanat | Kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
30 | Hiperrealizm | Kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
31 | Final hazırlık çalışmaları | Kaynak Tarama | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
32 | Final | Kaynak Tarama | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 30 | 2 | 60 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 30 | 0 | 0 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 2 | 2 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 64 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,56 | ||
AKTS | 3 AKTS |