Genel Bilgi
Kod | TTS104 |
Ad | Uluslararası Sanat Müziği |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 2. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 0-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 2 AKTS |
Yerel Kredi | 1 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. OĞUZ ÖZTÜRK |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. OĞUZ ÖZTÜRK
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Uluslararası sanat müziğinin normları ve dönemlerinin yapısal özelliklerinin seçkin örneklerle tanıtılması. Farklı müzik örneklerinin ele alınması. Türk müzik sanatı ile batı müziğinin karşılaştırılarak, öğrencide entelektüel birikime katkı sağlanması.
Dersin İçeriği
Uluslararası sanat müziğinin dönemlerin (Rönesans, Barok, Klasik, Romantik ve Çağdaş) yapısal özellikleri ile uluslararası müziğin sanatın diğer kolları ile ilişkisinin ortaya konulması seçkin örneklerin izlenip ele alınması. Senfonik orkestrada çalgıların dağılımı ve senfoni müziğinin analizi, dünyada ünlü senfonik eserleri ile konçerto, opera, oratoryo ve balenin incelenmesi. Çağdaş Türk müziğinde öne çıkan yapıtlara genel bir bakış.
Dersin Ön Koşulu
Dersin ön koşulu yoktur.
Kaynaklar
Yener, F. 1983. Müzik Klavuzu, Bilgi Yayınevi, ISBN 9789751407924, Ankara.
Notlar
Yoktur.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Doğru dengeli müzik birikimi edinir. |
ÖÇ02 | Dünyanın her yerinde müzik bilgisi özgüveni edinir. |
ÖÇ03 | Bilgilerini başkasına aktarır. |
ÖÇ04 | Bir eseri yorumla yetisi kazanır. |
ÖÇ05 | Bir müzik eserini eleştirebilme yetisi kazanır. |
ÖÇ06 | Student, bilgileri öğretir. |
ÖÇ07 | Eleştiri Gücü kazanır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İş hayatında; öğrenmeye açık, kendine güvenen, yaptığı işin arkasında durabilen, hevesli ve enerjik tutum sergiler. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Araştırma yöntemleri, sanatsal eleştiri ve sanat tarihi konusunda bilgi sahibi olur. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tekstil tasarım alanında güncel bilgileri izleyebilecek ve meslekdaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olur. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel sanat öğe ve ilkeleri ile yüzey düzenlemeleri oluşturup ve yeni tasarımlar yaratma bilgisi edinir. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Toplumsal, bilimsel, sanatsal ve etik değerler çerçevesinde tekstil tasarımı ve moda konularında bilgi toplama, duyurma, uygulama becerilerine sahip olur. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tekstil tasarımında; sosyal, kültürel ve ekonomik kısıtlar altında estetik değerler ve kullanıcı ihtiyaçlarına yönelik çağdaş ve yaratıcı tasarım önerileri ve çözümleri oluşturur. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürür. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Dokuma, baskı ve giysi tasarım disiplinlerinde belirlenen temaya uygun olarak özgün koleksiyonlar oluşturup, yaratıcı sunumlarla anlatır. | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tekstil tasarımında kullanılan güncel malzemeleri araştırma, takip etme, kullanma ve yeni malzemeler geliştirebilme becerisine sahip olur. | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tasarım yüzeylerini çok boyutlu olarak algılayabilme, düşünebilme ve uygulayabilme becerisi gelişir. | |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilişim- iletişim teknolojilerine ve yeni programlara adapte olup/öğrenerek, bilgisayar destekli ortamda tekstil tasarımları oluşturur. | |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tasarımlarında farklı malzeme, yöntem ve teknikleri kullanarak çeşitli renk kombinasyonları oluşturur. | |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tekstil tasarımı ve sanatlarının uygulanmasında edindiği bilgileri kullanarak 2 boyutlu yüzeyler ve/veya 3 boyutlu ürünler oluşturur. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Yaşam boyu öğrenme çerçevesinde, bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini geliştirme yetkinliğine sahip olur. | 3 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Farklı disiplinlerle ekip çalışmasına yatkın, analitik düşünme yöntemiyle tasarım sorunlarını çözebilme yetkinliği kazanır. | 3 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Oluşturduğu prototip tasarımının endüstriyel olarak üretimini değerlendirir. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Tekstil tasarım alanında edindiği bilgi ve becerileri yorumlayarak eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Düşüncelerini ve tasarım önerilerini yazılı, sözlü ve görsel verileri kullanarak hedef kitle ile paylaşır. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkında olur. | 3 |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Estetik farkındalık kazanır. | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Dersle ilgili genel bilgiler. | Dersin yapısı, işleyişi. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri |
2 | Sanat, insan ve yansıması olan sanat, müzik sanatı. | Anlatım. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | İnsan ve müzik, sanatın diğer kolları ile müzik sanatı, çalgısal-sözel müzik. | Anlatım. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Ses Müziği. Bireysel ve toplu ses müziğ. Günümüzde koro-solo ve gelişim aşamaları, Devlet Çoksesli Korosu kayıtları, dinleti. | Anlatım ve dinleti. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri |
5 | Opera nedir. Carmen operası Bizet izleme ve analizi. | Anlatım ve dinleti. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri |
6 | Oratoryo nedir. Yunus Emre Oratoryosu Saygun izleme ve analizi. | Anlatım ve dinleti. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri |
7 | Müzikal dinamikler, p, pp,mf, f, ff, cresch, de cresch hız tempo terimleri.Gitar konçertosu, Arangues izleme ve analizi. | Anlatım, dinleti ve aliştırma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Sınav | Değerlendirme | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Çalgısal Müzik, Senfonik Orkestra ve yapısı. | Anlatım ve dinleti. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri |
10 | Orkestra türleri, ''9.Senfoni'' L.V. Beethoven izleme ve analizi. | Anlatım ve dinleti. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri |
11 | Müzikte Rönesans, Barok, Klasik, Çağdaş dönemleri stil ve özellikleri ile sanatın diğer kollarıyla gösterdiği benzerlikler. | Anlatım ve dinleti. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri |
12 | Barok dönemi stil ve özellikleri, Goldberg Çeşitlemeleri J.S.Bach | Anlatım ve dinleti. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri |
13 | Barok dönemi stil ve özellikleri, Mevsimler Vivaldi dinleti ve yorum. | Anlatım ve dinleti. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri |
14 | Klasik dönemi stil ve özellikleri, ''40, senfoni Mozart dinleti ve yorum. | Anlatım ve dinleti. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri |
15 | Romantik dönemi stil ve özellikleri, Konçerto Kavramı Piyano konçertosu, Chopin, dinleti ve yorum. | Anlatım ve dinleti. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Değerlendirme | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Değerlendirme | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 4 | 4 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 54 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,16 | ||
AKTS | 2 AKTS |