TTS104 Uluslararası Sanat Müziği

2 AKTS - 0-2 Süre (T+U)- 2. Yarıyıl- 1 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod TTS104
Ad Uluslararası Sanat Müziği
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 2. Yarıyıl
Süre (T+U) 0-2 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 2 AKTS
Yerel Kredi 1 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör. OĞUZ ÖZTÜRK
Dersin Öğretim Elemanı Öğr. Gör. OĞUZ ÖZTÜRK (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Uluslararası sanat müziğinin normları ve dönemlerinin yapısal özelliklerinin seçkin örneklerle tanıtılması. Farklı müzik örneklerinin ele alınması. Türk müzik sanatı ile batı müziğinin karşılaştırılarak, öğrencide entelektüel birikime katkı sağlanması.

Dersin İçeriği

Uluslararası sanat müziğinin dönemlerin (Rönesans, Barok, Klasik, Romantik ve Çağdaş) yapısal özellikleri ile uluslararası müziğin sanatın diğer kolları ile ilişkisinin ortaya konulması seçkin örneklerin izlenip ele alınması. Senfonik orkestrada çalgıların dağılımı ve senfoni müziğinin analizi, dünyada ünlü senfonik eserleri ile konçerto, opera, oratoryo ve balenin incelenmesi. Çağdaş Türk müziğinde öne çıkan yapıtlara genel bir bakış.

Dersin Ön Koşulu

Dersin ön koşulu yoktur.

Kaynaklar

Yener, F. 1983. Müzik Klavuzu, Bilgi Yayınevi, ISBN 9789751407924, Ankara.

Notlar

Yoktur.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Doğru dengeli müzik birikimi edinir.
ÖÇ02 Dünyanın her yerinde müzik bilgisi özgüveni edinir.
ÖÇ03 Bilgilerini başkasına aktarır.
ÖÇ04 Bir eseri yorumla yetisi kazanır.
ÖÇ05 Bir müzik eserini eleştirebilme yetisi kazanır.
ÖÇ06 Student, bilgileri öğretir.
ÖÇ07 Eleştiri Gücü kazanır.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İş hayatında; öğrenmeye açık, kendine güvenen, yaptığı işin arkasında durabilen, hevesli ve enerjik tutum sergiler. 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Araştırma yöntemleri, sanatsal eleştiri ve sanat tarihi konusunda bilgi sahibi olur.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tekstil tasarım alanında güncel bilgileri izleyebilecek ve meslekdaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olur.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Temel sanat öğe ve ilkeleri ile yüzey düzenlemeleri oluşturup ve yeni tasarımlar yaratma bilgisi edinir.
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Toplumsal, bilimsel, sanatsal ve etik değerler çerçevesinde tekstil tasarımı ve moda konularında bilgi toplama, duyurma, uygulama becerilerine sahip olur.
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tekstil tasarımında; sosyal, kültürel ve ekonomik kısıtlar altında estetik değerler ve kullanıcı ihtiyaçlarına yönelik çağdaş ve yaratıcı tasarım önerileri ve çözümleri oluşturur.
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürür.
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Dokuma, baskı ve giysi tasarım disiplinlerinde belirlenen temaya uygun olarak özgün koleksiyonlar oluşturup, yaratıcı sunumlarla anlatır.
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tekstil tasarımında kullanılan güncel malzemeleri araştırma, takip etme, kullanma ve yeni malzemeler geliştirebilme becerisine sahip olur.
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tasarım yüzeylerini çok boyutlu olarak algılayabilme, düşünebilme ve uygulayabilme becerisi gelişir.
PÖÇ11 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilişim- iletişim teknolojilerine ve yeni programlara adapte olup/öğrenerek, bilgisayar destekli ortamda tekstil tasarımları oluşturur.
PÖÇ12 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tasarımlarında farklı malzeme, yöntem ve teknikleri kullanarak çeşitli renk kombinasyonları oluşturur.
PÖÇ13 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tekstil tasarımı ve sanatlarının uygulanmasında edindiği bilgileri kullanarak 2 boyutlu yüzeyler ve/veya 3 boyutlu ürünler oluşturur.
PÖÇ14 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Yaşam boyu öğrenme çerçevesinde, bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini geliştirme yetkinliğine sahip olur. 3
PÖÇ15 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Farklı disiplinlerle ekip çalışmasına yatkın, analitik düşünme yöntemiyle tasarım sorunlarını çözebilme yetkinliği kazanır. 3
PÖÇ16 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Oluşturduğu prototip tasarımının endüstriyel olarak üretimini değerlendirir.
PÖÇ17 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Tekstil tasarım alanında edindiği bilgi ve becerileri yorumlayarak eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
PÖÇ18 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Düşüncelerini ve tasarım önerilerini yazılı, sözlü ve görsel verileri kullanarak hedef kitle ile paylaşır.
PÖÇ19 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkında olur. 3
PÖÇ20 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Estetik farkındalık kazanır. 3


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Dersle ilgili genel bilgiler. Dersin yapısı, işleyişi. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri
2 Sanat, insan ve yansıması olan sanat, müzik sanatı. Anlatım. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 İnsan ve müzik, sanatın diğer kolları ile müzik sanatı, çalgısal-sözel müzik. Anlatım. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
4 Ses Müziği. Bireysel ve toplu ses müziğ. Günümüzde koro-solo ve gelişim aşamaları, Devlet Çoksesli Korosu kayıtları, dinleti. Anlatım ve dinleti. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri
5 Opera nedir. Carmen operası Bizet izleme ve analizi. Anlatım ve dinleti. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri
6 Oratoryo nedir. Yunus Emre Oratoryosu Saygun izleme ve analizi. Anlatım ve dinleti. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri
7 Müzikal dinamikler, p, pp,mf, f, ff, cresch, de cresch hız tempo terimleri.Gitar konçertosu, Arangues izleme ve analizi. Anlatım, dinleti ve aliştırma. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
8 Ara Sınav Değerlendirme Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Çalgısal Müzik, Senfonik Orkestra ve yapısı. Anlatım ve dinleti. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri
10 Orkestra türleri, ''9.Senfoni'' L.V. Beethoven izleme ve analizi. Anlatım ve dinleti. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri
11 Müzikte Rönesans, Barok, Klasik, Çağdaş dönemleri stil ve özellikleri ile sanatın diğer kollarıyla gösterdiği benzerlikler. Anlatım ve dinleti. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri
12 Barok dönemi stil ve özellikleri, Goldberg Çeşitlemeleri J.S.Bach Anlatım ve dinleti. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri
13 Barok dönemi stil ve özellikleri, Mevsimler Vivaldi dinleti ve yorum. Anlatım ve dinleti. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri
14 Klasik dönemi stil ve özellikleri, ''40, senfoni Mozart dinleti ve yorum. Anlatım ve dinleti. Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri
15 Romantik dönemi stil ve özellikleri, Konçerto Kavramı Piyano konçertosu, Chopin, dinleti ve yorum. Anlatım ve dinleti. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Değerlendirme Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Değerlendirme Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 4 4
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 8 8
Toplam İş Yükü (Saat) 54
Toplam İş Yükü / 25 (s) 2,16
AKTS 2 AKTS

Güncelleme Zamanı: 18.11.2022 09:05