Genel Bilgi
Kod | TTS327 |
Ad | Tekstilde Boya ve Terbiye |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 5. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör.Dr. GAMZE GÜLŞEN BAKICI |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör.Dr. GAMZE GÜLŞEN BAKICI
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Dersin amacı, öğrencilerin tekstil terbiye işlemleri, aplikasyon metotları, aplikasyon için kullanılan reçete hesaplamaları, doğal liflere uygulanan ön terbiye, boyama ve bitim işlemleri ve terbiye hataları konularında bilgi düzeylerini artırmaktır.
Dersin İçeriği
Tekstil terbiyesinde kullanılan aplikasyon yöntemleri, aplikasyon makineleri, reçete hesaplamaları, selüloz ve protein esaslı liflerin ön terbiye, renklendirme ve bitim işlemleri ve terbiye hataları konularından oluşmaktadır.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Tekstilde Boya ve Terbiye I Ders Notları; Gamze Gülşen Bakıcı
Notlar
Genel tekstil terbiyesi : kasar-boya-baskı-apre; Zerrin Yakartepe, Mehmet Yakartepe
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Doğal lifleri sınıflandırır |
ÖÇ02 | Tekstil terbiyesinde kullanılan aplikasyon yöntemlerini açıklar |
ÖÇ03 | Tekstil terbiyesinde kullanılan makinelerin çalışma prensiplerini açıklar |
ÖÇ04 | Doğal liflerin terbiye işlemlerini açıklar |
ÖÇ05 | Tekstil terbiyesinde meydana gelen hata türlerini ayırt eder |
ÖÇ06 | Terbiye hatalarının çözüm önerilerini açıklar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İş hayatında; öğrenmeye açık, kendine güvenen, yaptığı işin arkasında durabilen, hevesli ve enerjik tutum sergiler. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Araştırma yöntemleri, sanatsal eleştiri ve sanat tarihi konusunda bilgi sahibi olur. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tekstil tasarım alanında güncel bilgileri izleyebilecek ve meslekdaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olur. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel sanat öğe ve ilkeleri ile yüzey düzenlemeleri oluşturup ve yeni tasarımlar yaratma bilgisi edinir. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Toplumsal, bilimsel, sanatsal ve etik değerler çerçevesinde tekstil tasarımı ve moda konularında bilgi toplama, duyurma, uygulama becerilerine sahip olur. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tekstil tasarımında; sosyal, kültürel ve ekonomik kısıtlar altında estetik değerler ve kullanıcı ihtiyaçlarına yönelik çağdaş ve yaratıcı tasarım önerileri ve çözümleri oluşturur. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürür. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Dokuma, baskı ve giysi tasarım disiplinlerinde belirlenen temaya uygun olarak özgün koleksiyonlar oluşturup, yaratıcı sunumlarla anlatır. | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tekstil tasarımında kullanılan güncel malzemeleri araştırma, takip etme, kullanma ve yeni malzemeler geliştirebilme becerisine sahip olur. | 3 |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tasarım yüzeylerini çok boyutlu olarak algılayabilme, düşünebilme ve uygulayabilme becerisi gelişir. | |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilişim- iletişim teknolojilerine ve yeni programlara adapte olup/öğrenerek, bilgisayar destekli ortamda tekstil tasarımları oluşturur. | |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tasarımlarında farklı malzeme, yöntem ve teknikleri kullanarak çeşitli renk kombinasyonları oluşturur. | |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tekstil tasarımı ve sanatlarının uygulanmasında edindiği bilgileri kullanarak 2 boyutlu yüzeyler ve/veya 3 boyutlu ürünler oluşturur. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Yaşam boyu öğrenme çerçevesinde, bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini geliştirme yetkinliğine sahip olur. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Farklı disiplinlerle ekip çalışmasına yatkın, analitik düşünme yöntemiyle tasarım sorunlarını çözebilme yetkinliği kazanır. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Oluşturduğu prototip tasarımının endüstriyel olarak üretimini değerlendirir. | 5 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Tekstil tasarım alanında edindiği bilgi ve becerileri yorumlayarak eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Düşüncelerini ve tasarım önerilerini yazılı, sözlü ve görsel verileri kullanarak hedef kitle ile paylaşır. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkında olur. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Estetik farkındalık kazanır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Doğal liflerin sınıflandırılması ve terbiye işlemlerine giriş | Ön çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Aplikasyon | Ön çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Tekstil terbiyesinde kullanılan aplikasyon yöntemleri | Ön çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Tekstil terbiyesinde kullanılan makineler | Ön çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | Tekstil terbiyesinde kullanılan aplikasyon metoduna göre reçete hesaplamaları | Ön çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
6 | Selülozik esaslı liflerin ön terbiyesi-I | Ön çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
7 | Selülozik esaslı liflerin ön terbiyesi-II | Ön çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | Ön çalışma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Protein esaslı liflerin ön terbiyesi | Ön çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
10 | Selülozik esaslı liflerin boyanması | Ön çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
11 | Selülozik esaslı liflerin baskısı | Ön çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
12 | Protein esaslı liflerin renklendirilmesi | Ön çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
13 | Selülozik esaslı liflerin bitim işlemleri | Ön çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
14 | Protein esaslı liflerin bitim işlemleri | Ön çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
15 | Terbiye hataları ve çözüm önerileri | Ön çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ön çalışma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ön çalışma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |