Genel Bilgi
Kod | TTS332 |
Ad | Bilgisayar Destekli Tasarım 4 |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 6. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. HANDE BİLVAR |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. HANDE BİLVAR
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Baskı Tasarımına yönelik teknik bilgi geliştirmek ve sektöre hazırlık.
Dersin İçeriği
Ned Graphics Programı Baskı Modülü
Dersin Ön Koşulu
Bu dersin ön koşulu yoktur. Ancak, bilgisayar destekli tasarıma giriş, 1. ve 2. dersleri almamış yada başarısız olan öğrenciler bu derste zorlanabilir.
Kaynaklar
Bu dersle ilgili basılı kaynak bulunmamaktadır. Öğrenci ders sırasında kendi notlarını almalıdır.
Notlar
İnternet tutorial videoları.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Bu dersin sonunda öğrenci, klasik yöntemlerle yada dijital ortamda oluşturduğu deseni fasion stüdio adlı programın Color reduction/ Cleaning modülü ile içe aktarmayı öğrenir. |
ÖÇ02 | Design/Repeat modülü ile Raport çeşitlerinden desenine uygun olanı seçerek dijital ortamda raportlamayı ve Easy Coloring ile sonsuz varyant oluşturmayı öğrenir. |
ÖÇ03 | Programın tüm modüllerini kullanarak, öğrenci sektöre yönelik koleksiyon oluşturma becerisi kazanır. |
ÖÇ04 | Bilgisayar destekli tasarımın sadece görselleştirmeden ibaret olmadığını bir tasarım aracı olduğunu bilir. |
ÖÇ05 | Tasarımda bilgisayar desteğinin hız ve verimlilik kazandıracağını bilir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İş hayatında; öğrenmeye açık, kendine güvenen, yaptığı işin arkasında durabilen, hevesli ve enerjik tutum sergiler. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Araştırma yöntemleri, sanatsal eleştiri ve sanat tarihi konusunda bilgi sahibi olur. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tekstil tasarım alanında güncel bilgileri izleyebilecek ve meslekdaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olur. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel sanat öğe ve ilkeleri ile yüzey düzenlemeleri oluşturup ve yeni tasarımlar yaratma bilgisi edinir. | 3 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Toplumsal, bilimsel, sanatsal ve etik değerler çerçevesinde tekstil tasarımı ve moda konularında bilgi toplama, duyurma, uygulama becerilerine sahip olur. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tekstil tasarımında; sosyal, kültürel ve ekonomik kısıtlar altında estetik değerler ve kullanıcı ihtiyaçlarına yönelik çağdaş ve yaratıcı tasarım önerileri ve çözümleri oluşturur. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürür. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Dokuma, baskı ve giysi tasarım disiplinlerinde belirlenen temaya uygun olarak özgün koleksiyonlar oluşturup, yaratıcı sunumlarla anlatır. | 3 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tekstil tasarımında kullanılan güncel malzemeleri araştırma, takip etme, kullanma ve yeni malzemeler geliştirebilme becerisine sahip olur. | 4 |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tasarım yüzeylerini çok boyutlu olarak algılayabilme, düşünebilme ve uygulayabilme becerisi gelişir. | |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilişim- iletişim teknolojilerine ve yeni programlara adapte olup/öğrenerek, bilgisayar destekli ortamda tekstil tasarımları oluşturur. | 5 |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tasarımlarında farklı malzeme, yöntem ve teknikleri kullanarak çeşitli renk kombinasyonları oluşturur. | 3 |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tekstil tasarımı ve sanatlarının uygulanmasında edindiği bilgileri kullanarak 2 boyutlu yüzeyler ve/veya 3 boyutlu ürünler oluşturur. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Yaşam boyu öğrenme çerçevesinde, bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini geliştirme yetkinliğine sahip olur. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Farklı disiplinlerle ekip çalışmasına yatkın, analitik düşünme yöntemiyle tasarım sorunlarını çözebilme yetkinliği kazanır. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Oluşturduğu prototip tasarımının endüstriyel olarak üretimini değerlendirir. | 3 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Tekstil tasarım alanında edindiği bilgi ve becerileri yorumlayarak eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Düşüncelerini ve tasarım önerilerini yazılı, sözlü ve görsel verileri kullanarak hedef kitle ile paylaşır. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkında olur. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Estetik farkındalık kazanır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Giriş. Genel Bilgiler. Ders İçin Gerekli Malzemeler ve Programın tanıtılması ve dersin İşleyişi Hakkında Bilgilendirme | Digital görsel araştırması yapılmalı | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
2 | Program modülümden desen tarama işleminin anlatımı | Digital görsel araştırması yapılmalı | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
3 | Program modülümden desen tarama ve desen temizleme anlatımı | Digital görsel araştırması yapılmalı | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
4 | Desen raportlama modülünün anlatımı | Digital görsel araştırması yapılmalı | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
5 | Varyant geliştirme anlatımı. | Digital görsel araştırması yapılmalı | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
6 | Varyant uygulama. | Digital görsel araştırması yapılmalı | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
7 | vize sınavı | sınava hazır bukunmalı | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
8 | Ara Sınav | Digital görsel araştırması yapılmalı | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi |
9 | Program aracılığı ile baskı tasarımına yönelik desen geliştirme. | Digital görsel araştırması yapılmalı | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
10 | Program aracılığı ile baskı Tasarımına yönelik desen çalışmaları | Digital görsel araştırması yapılmalı | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
11 | Program aracılığı ile baskı Tasarımına yönelik koleksiyon geliştirme | Digital görsel araştırması yapılmalı | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
12 | Program aracılığı ile baskı tasarımına yönelik koleksiyon oluşturma. | Digital görsel araştırması yapılmalı | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
13 | Program aracılığı ile baskı Tasarımına yönelik koleksiyon geliştirme ve oluşturma. | Digital görsel araştırması yapılmalı | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
14 | Program aracılığı ile baskı Tasarımına yönelik koleksiyon hazırlama | Digital görsel araştırması yapılmalı | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme |
15 | Program aracılığı ile baskı Tasarımına yönelik hazırlanan koleksiyonun varyantlarını geliştirme. | Digital görsel araştırması yapılmalı | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme , Bireysel Çalışma, Gösterip Yaptırma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | sunum paftaları hazır olmalı | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım, Ödev, Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | sunum paftaları hazır olmalı | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi, Proje / Tasarım, Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |