Genel Bilgi
Kod | TTS437 |
Ad | Jakarlı Dokuma |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 7. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-1 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. HAVVA HALAÇELİ METLİOĞLU |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. HAVVA HALAÇELİ METLİOĞLU
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Jakarlı kumaşlarla armürlü kumaşlar arasındaki farkın ortaya konulması ve jakarlı dokuma kumaş tasarım aşamalarının kavranır
Dersin İçeriği
Jakarlı kumaşlar hakkında genel bilgiler verilmesi yanında farklı örgülerle tek katlı ve atkı takviyeli jakarlı kumaş tasarımı yapılır
Dersin Ön Koşulu
Dersin ön koşulu yoktur. Ancak Kumaş Yapı bilgisi 1-2 ve dokuma tasarımı 1-2-3 dersini almamış /dersinden başarısız olmuş öğrenci bu dersten başarı göstermekte zorluk çeker.
Kaynaklar
Kumaş Yapı Bilgisi, Bahattin Şeber Dokuma Tekniği ve Sanatı, Güngör Başer, İzmir, 2004 handweaving .net
Notlar
İlgili makaleler, İlgili internet kaynakları, tekstil tasarımı dergileri, moda dergileri
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Jakarlı dokuma kumaşların özellikleri kavranır. |
ÖÇ02 | Jakarlı kumaş tasarımında renklendirme ve örgülendirme yapılarını öğrenir. |
ÖÇ03 | Jakarlı dokuma kumaşlar ve armürlü dokuma kumaşlar arasındaki teknik farklılıkları anlar. |
ÖÇ04 | photoshop programında yeni örgüler geliştirir |
ÖÇ05 | jakarlı dokuma tezgahında bir portre veya resim dokur. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İş hayatında; öğrenmeye açık, kendine güvenen, yaptığı işin arkasında durabilen, hevesli ve enerjik tutum sergiler. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Araştırma yöntemleri, sanatsal eleştiri ve sanat tarihi konusunda bilgi sahibi olur. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tekstil tasarım alanında güncel bilgileri izleyebilecek ve meslekdaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olur. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel sanat öğe ve ilkeleri ile yüzey düzenlemeleri oluşturup ve yeni tasarımlar yaratma bilgisi edinir. | 4 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Toplumsal, bilimsel, sanatsal ve etik değerler çerçevesinde tekstil tasarımı ve moda konularında bilgi toplama, duyurma, uygulama becerilerine sahip olur. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tekstil tasarımında; sosyal, kültürel ve ekonomik kısıtlar altında estetik değerler ve kullanıcı ihtiyaçlarına yönelik çağdaş ve yaratıcı tasarım önerileri ve çözümleri oluşturur. | 3 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürür. | 3 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Dokuma, baskı ve giysi tasarım disiplinlerinde belirlenen temaya uygun olarak özgün koleksiyonlar oluşturup, yaratıcı sunumlarla anlatır. | 5 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tekstil tasarımında kullanılan güncel malzemeleri araştırma, takip etme, kullanma ve yeni malzemeler geliştirebilme becerisine sahip olur. | 4 |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tasarım yüzeylerini çok boyutlu olarak algılayabilme, düşünebilme ve uygulayabilme becerisi gelişir. | 5 |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilişim- iletişim teknolojilerine ve yeni programlara adapte olup/öğrenerek, bilgisayar destekli ortamda tekstil tasarımları oluşturur. | 5 |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tasarımlarında farklı malzeme, yöntem ve teknikleri kullanarak çeşitli renk kombinasyonları oluşturur. | 5 |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tekstil tasarımı ve sanatlarının uygulanmasında edindiği bilgileri kullanarak 2 boyutlu yüzeyler ve/veya 3 boyutlu ürünler oluşturur. | 5 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Yaşam boyu öğrenme çerçevesinde, bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini geliştirme yetkinliğine sahip olur. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Farklı disiplinlerle ekip çalışmasına yatkın, analitik düşünme yöntemiyle tasarım sorunlarını çözebilme yetkinliği kazanır. | 4 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Oluşturduğu prototip tasarımının endüstriyel olarak üretimini değerlendirir. | 5 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Tekstil tasarım alanında edindiği bilgi ve becerileri yorumlayarak eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Düşüncelerini ve tasarım önerilerini yazılı, sözlü ve görsel verileri kullanarak hedef kitle ile paylaşır. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkında olur. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Estetik farkındalık kazanır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Giriş:Jakar örmenin tarihçesi, örnekler | araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Photoshop programı için görsel seçimi | araştırma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
3 | Renk indirgeme | araştırma | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
4 | Jakar için örgü oluşturma | örgü araştırması | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
5 | örgülerin renklere göre görsele aktarılması | örgü araştırması | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
6 | iplik seçimi | örgü araştırması | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
7 | deneme dokuma | örgü araştırması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Sınav | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
9 | tezgahın hazırlanması | tezgahın hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
10 | çözgü ipliklerinin hazırlanması | çözgü ipliklerinin hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
11 | dokuma uygulamaları 1 | dokuma uygulamaları | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
12 | dokuma uygulamaları 2 | dokuma uygulamaları | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
13 | dokuma uygulamaları 3 | dokuma uygulamaları | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
14 | dokuma uygulamaları 4 | dokuma uygulamaları | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
15 | dokuma uygulamaları 5 | dokuma uygulamaları | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 5 | 5 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 87 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,48 | ||
AKTS | 3 AKTS |