Genel Bilgi
Kod | ELS222 |
Ad | Sayısal Tasarım |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-1 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör.Dr. Murat ÇIKAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu derste; mantık kapıları, flip-flop ve tümleşik devre elemanları kullanarak devre tasarımı yapabilme bilgi ve becerilerinin kazandırılması amaçlanmaktadır
Dersin İçeriği
Sayısal sistemlerin tasarımı teknolojisi, ardışıl lojik devre analizi ve tasarımı, flip floplar, tümleşik sayısal lojik devreler
Dersin Ön Koşulu
YOK
Kaynaklar
SAYISAL TASARIMA GİRİŞ
Notlar
LOJiK DEVRE TASARIMI
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Mantık Kapılarını kullanır. |
ÖÇ02 | Mantık kapılarını kullanarak kombinezonsal devre problemine ilişkin sayısal devreyi tasarlar |
ÖÇ03 | Flip Flopları uygular. |
ÖÇ04 | Flip flopları kullanarak ardışıl devre elemanları tasarlar. |
ÖÇ05 | Tümleşik devre kullanarak sayısal devre tasarlar. |
ÖÇ06 | Sayıcı devresi kurar |
ÖÇ07 | senkron ardışık devre tasarımı |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen bilimleri ve kendi alanları ile ilgili konularda yeterli alt yapıya sahip olur. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olur. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Elektrik ile ilgili kavramları bilir, elektronik devre elemanlarını tanır, elektronik devre elemanlarını ilgili devrede kullanır ve elektriksel ölçmeleri yapar. | 5 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincini, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisini kazanır. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanayi ve hizmet sektöründeki üretim süreçlerini izleyerek uygulama becerisine sahip olur. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanıyla ilgili mesleki plan ve projelerin çizimlerini gerçekleştirme becerisi kazanır. | 4 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mesleğine yönelik işletmelerin kurumsal yapılarını tanır ve girişimci ruha sahip olur. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Elektrik alanında bağımsız olarak öğrenmeyi ve öğrendiklerini uygulayabildiğini gösterme ve bağımsız davranma risk alma becerisine sahip olur. | 4 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanı ile ilgili gerekli olan bilgisayar yazılım ve donanımlarını, modern teknikleri, araçları ve bilişim teknolojilerini kullanma becerisine sahip olur. | 4 |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tesisat, Elektrik iletimi ve dağıtımı, Kontrol Sistemleri, Elektrik Motorları, Güç Elektroniği, Sensörler, Transdüserler, PLC, Mikroişlemciler, Sayısal Elektronik ve Analog Elektronik hakkında bilgi sahibidir ve bu bilgileri uygular. | |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilgisayar destekli çizim ve alanı ile ilgili simülasyon programları kullanarak tasarım yapma ve mesleki plan ve projelerin çizimlerini gerçekleştirme becerisi kazanır. | 4 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Tarihi değerlere saygılı, sosyal sorumluluk, evrensel, toplumsal ve mesleki etik bilincine sahip olur. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Etkili iletişim kurma tekniklerine hâkim ve alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olur. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Elektrikle ilgili sorunlarda çözüm üretebilme, takım çalışmasında sorumluluk alabilme veya bireysel çalışma yapabilme becerisine sahip olur. | 2 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İş güvenliği, işçi sağlığı ve çevre koruma bilgisi ve bilincine sahip olur. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Elektrik arıza analizinde ölçme aygıtlarını etkin bir şekilde kullanır ve elde ettiği verilerin analizini yaparak arıza ve bakım işlemlerini gerçekleştirir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Ardışıl Devreler | Konu ile ilgili araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Flip Floplar | Konu ile ilgili araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Flip Flopların Tetiklenmesi | Konu ile ilgili araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Saat Girişli Ardışıl Devrelerin Analizi | Konu ile ilgili araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
5 | Durum Azaltma ve Atama | Konu ile ilgili araştırma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
6 | Flip Flop Uyarma Tabloları | Konu ile ilgili araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası |
7 | Flip Flop Uygulamaları | Konu ile ilgili araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Benzetim |
8 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Proje / Tasarım |
|
9 | Asenkron Yukarı Sayıcılar | Konu ile ilgili araştırma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım, Beyin Fırtınası |
10 | Asenkron Aşağı Sayıcılar | Konu ile ilgili araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Benzetim, Beyin Fırtınası |
11 | Asenkron Aşağı-Yukarı Sayıcılar | Konu ile ilgili araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası, Benzetim |
12 | Senkron Sayıcılar | Konu ile ilgili araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Senkron Sayıcı Devreleri | Konu ile ilgili araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Benzetim, Beyin Fırtınası |
14 | Kaydediciler | Konu ile ilgili araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Benzetim |
15 | Kaydedici Devreleri | Konu ile ilgili araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Benzetim |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 5 | 5 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 87 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,48 | ||
AKTS | 3 AKTS |