Genel Bilgi
Kod | ECS215 |
Ad | Bitkilerle Tedavinin Tarihi |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 2 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Uzaktan Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. SERPİL DEMİRCİ KAYIRAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Özgür KIRAN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Doç. Dr. SERPİL DEMİRCİ KAYIRAN (A Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Geçmişten günümüze bitkilerle tedavinin modern eczacılığa katkısını aktarmak
Dersin İçeriği
Prehistorik dönemden günümüze bitkilerle tedavinin tarihi
Dersin Ön Koşulu
Ön koşul yoktur
Kaynaklar
Çukurova tıp tarihi kitabi De materia medica
Notlar
Ders notları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Prehistorik dönemde bitkilerle tedaviye dair teorileri öğrenir. |
ÖÇ02 | Farklı medeniyetlerde bitkilerle tedaviye dair yazılı metinler hakkında bilgi sahibi olur. |
ÖÇ03 | Anadolu'da bitkilerle tedavi konusunda yazılmış eserler ve yazarları hakkında bilgi sahibi olur. |
ÖÇ04 | Dioskorides ve eseri De Materia Medica'nın bitkilerle tedaviye tarihsel süreçteki katkısını öğrenir. |
ÖÇ05 | Bitkilerle tedaviye dair Arapça yazılmış eserler hakkında bilgi sahibi olur. |
ÖÇ06 | İbn-i Sina ve eseri El Kanun Fit-Tıb hakkında bilgi sahibi olur, ortaçağda bitkilerle tedaviye katkısını öğrenir. |
ÖÇ07 | Etnobotanik çalışmaların modern eczacılığa katkısını öğrenir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farmasötik alanda yeterli bilgiye sahip olur ve edindiği bilgileri geliştirir. | 1 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mevcut yasalar ve mevzuat doğrultusunda, etik sorumluluk ile mesleki bilgileri kavrar. | |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İlaç konusunda edindiği bilgiler ile hastaya, topluma ve sağlık personeline danışmanlık hizmeti sunar, ileri düzeydeki bilgi ve becerisini eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Eczacılık alanında tarihi ve güncel gelişmelere ulaşma, bilimsel ve kanıta dayalı verileri izleme, değerlendirme ve uygulama bilgisine sahip olur. | 4 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Klinik eczacılık temelini öğrenerek, ilaç/hasta odaklı eczacılık uygulamalarının ve bireyselleşmiş farmasötik bakım hizmetinin sağlanmasına yardımcı olacak bilgi ve beceriye sahip olur. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Eczacılık meslek ve eğitiminin gelişimine ait olay ve olguları araştırma, değerlendirme ve çözümlemede rol alır. | 1 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Eczacılık meslek bilgilerini, farklı disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirip geliştirir ve edinmiş olduğu bilgileri toplumun sağlık düzeyinin ve yaşam kalitesinin yükseltilmesi için kullanır. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Temel bilimler ve temel tıp bilimlerinin kavram ve uygulamalarını ilaç ve eczacılık alanında etkili bir şekilde kullanılır, yaşam boyu öğrenme ilkesi ile bilgilerini doğru bilgi kaynakları ile günceller. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sözlü ve yazılı olarak etkili iletişim kurar. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Atatürk İlke ve İnkılaplarına bağlı evrensel bilgi ile donanmış, Türkçeyi doğru kullanan en az bir yabancı dil bilen eczacı olarak bilgi birikimini kullanarak mesleğini yürütür. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Dış görünüm, tavır, tutum ve davranışları, profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model ve topluma örnek olur. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Toplumun sağlık düzeyinin ve kalitenin yükseltilmesine yönelik sağlık politikaları ve sağlık ekonomisi, eczane yönetimi konularında bilgi sahibi olur ve farmasötik alandaki problemleri tanımlar. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Güncel sağlık ve tedavi sorunları hakkında bilgileri kavrar, bu konularda ulusal ve uluslararası toplantılara katılır ve toplum sağlığı konusunda etkin rol oynar. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Hastalıklar ile ilgili temel bilgileri edinir, tedavide kullanılan ilaçlar hakkında akılcı ilaç kullanımına uygun kararlar verir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Prehistorik dönem | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Prehistorik dönemde bitkilerle tedaviye dair teoriler | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Farklı medeniyetlerde bitkilerle tedavi | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | geçmişte bazı medeniyetlerde bitkilerle tedavi | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Farklı medeniyetlerde bitkilerle tedavi 2 | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | Pedanius Dioscorides | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
7 | Dioskorides ve eseri De Materia Medica | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | Sınav | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Yazılı Sınav |
9 | De Materia Medica | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Bitkilerle tedaviye dair Arapça yazılmış eserler | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım |
11 | Arapça tedavi üzerine eserler | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
12 | İbn-i Sina | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
13 | El Kanun Fit-Tıb | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
14 | Etnobotanik çalışmalar | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
15 | Etnobotanik çalışmaların modern eczacılığa katkısı | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 4 | 4 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 54 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,16 | ||
AKTS | 2 AKTS |