Genel Bilgi
Kod | ECS310 |
Ad | Hastalıkta ve Sağlıkta İnsan Mikrobiyotası |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 6. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 2 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. UMAY MERVE GÜVEN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Didem YILMAZ ORAL
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
İnsan mikrobiyotasının fizyolojik ve patolojik süreçlerle olan ilişkileri ve vücut floraları hakkında bilgi ve beceri kazandırmayı amaçlamaktadır.
Dersin İçeriği
İnsan mikrobiyotasının genel metabolizması, sistemlerin fizyolojik işleyişi açısından işlevlerini, flora
Dersin Ön Koşulu
Yoktur.
Kaynaklar
Yoktur.
Notlar
Yoktur.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Mikrobiyotayı tanımlar. |
ÖÇ02 | Mikrobiyotanın nasıl kazanıldığını açıklar. |
ÖÇ03 | Mikrobiyotanın faydalarını sayar. |
ÖÇ04 | Mikrobiyotanın potansiyel zararlarını sayar. |
ÖÇ05 | Mikrobiyotayı etkileyen faktörleri sayar. |
ÖÇ06 | Deri florasında sık görülen mikroorganizmaları sayar. |
ÖÇ07 | Ağız florasında sık görülen mikroorganizmaları sayar. |
ÖÇ08 | Kolon florasında sık görülen mikroorganizmaları sayar. |
ÖÇ09 | Vajen florasında sık görülen mikroorganizmaları sayar. |
ÖÇ10 | Steril vücut bölgelerini sayar. |
ÖÇ11 | Mikrobiyotanın sinir sistemi hastalıklarındaki rolünü anlatır. |
ÖÇ12 | Mikrobiyotanın metabolik hastalıklarındaki rolünü anlatır. |
ÖÇ13 | Mikrobiyotanın gastrointestinal sistem hastalıklarındaki rolünü anlatır. |
ÖÇ14 | Mikrobiyotanın deri ve zührevi hastalıklardaki rolünü anlatır. |
ÖÇ15 | Mikrobiyotanın hastane enfeksiyonlarındaki rolünü anlatır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farmasötik alanda yeterli bilgiye sahip olur ve edindiği bilgileri geliştirir. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mevcut yasalar ve mevzuat doğrultusunda, etik sorumluluk ile mesleki bilgileri kavrar. | |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İlaç konusunda edindiği bilgiler ile hastaya, topluma ve sağlık personeline danışmanlık hizmeti sunar, ileri düzeydeki bilgi ve becerisini eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | 3 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Eczacılık alanında tarihi ve güncel gelişmelere ulaşma, bilimsel ve kanıta dayalı verileri izleme, değerlendirme ve uygulama bilgisine sahip olur. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Klinik eczacılık temelini öğrenerek, ilaç/hasta odaklı eczacılık uygulamalarının ve bireyselleşmiş farmasötik bakım hizmetinin sağlanmasına yardımcı olacak bilgi ve beceriye sahip olur. | 1 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Eczacılık meslek ve eğitiminin gelişimine ait olay ve olguları araştırma, değerlendirme ve çözümlemede rol alır. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Eczacılık meslek bilgilerini, farklı disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirip geliştirir ve edinmiş olduğu bilgileri toplumun sağlık düzeyinin ve yaşam kalitesinin yükseltilmesi için kullanır. | 4 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Temel bilimler ve temel tıp bilimlerinin kavram ve uygulamalarını ilaç ve eczacılık alanında etkili bir şekilde kullanılır, yaşam boyu öğrenme ilkesi ile bilgilerini doğru bilgi kaynakları ile günceller. | 5 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sözlü ve yazılı olarak etkili iletişim kurar. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Atatürk İlke ve İnkılaplarına bağlı evrensel bilgi ile donanmış, Türkçeyi doğru kullanan en az bir yabancı dil bilen eczacı olarak bilgi birikimini kullanarak mesleğini yürütür. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Dış görünüm, tavır, tutum ve davranışları, profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model ve topluma örnek olur. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Toplumun sağlık düzeyinin ve kalitenin yükseltilmesine yönelik sağlık politikaları ve sağlık ekonomisi, eczane yönetimi konularında bilgi sahibi olur ve farmasötik alandaki problemleri tanımlar. | 2 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Güncel sağlık ve tedavi sorunları hakkında bilgileri kavrar, bu konularda ulusal ve uluslararası toplantılara katılır ve toplum sağlığı konusunda etkin rol oynar. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Hastalıklar ile ilgili temel bilgileri edinir, tedavide kullanılan ilaçlar hakkında akılcı ilaç kullanımına uygun kararlar verir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Mikrobiyotanın tanımı ve genel özellikleri | Makale okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
2 | Deri florası | Makale okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
3 | Kolon florası | Makale okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | Kolon-dışı mukozal membran florası | Makale okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
5 | Genitoüriner sistem florası | Makale okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
6 | Solunum sistemi fizyolojisine mikrobiyotanın etkileri | Makale okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | Sinir sistemi fizyolojisine mikrobiyotanın etkileri | Makale okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Konu tekrarı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Deri enfeksiyonlarında mikrobiyotanın rolü | Makale okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
10 | Gastro intestinal sistem enfeksiyonlarında mikrobiyotanın rolü | Makale okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
11 | Genitoüriner sistem enfeksiyonlarında mikrobiyotanın rolü | Makale okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
12 | Solunum sistemi patolojilerinde mikrobiyotanın rolü | Makale okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
13 | Sinir sistemi patolojilerinde mikrobiyotanın rolü | Makale okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
14 | İnsan mikrobiyotasıyla ilgili ilaçlar | Makale okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
15 | İnsan mikrobiyotasıyla ilgili güncel araştırmalar | Makale okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Konu tekrarı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Konu tekrarı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 4 | 4 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 54 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,16 | ||
AKTS | 2 AKTS |