Genel Bilgi
Kod | ECF420 |
Ad | Fitoterapi |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 8. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi TUBA ŞERBETÇİ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Dr. Öğr. Üyesi TUBA ŞERBETÇİ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Tıbbi bitkiler ve fitoterapi uygulamalarını eczacılık mesleki yaşantılarında doğru şekilde hastalıkların önlenmesi ve tedavilerinde uygulayabileceği düzeyde kavraması amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
Fitoterapi tanımı, uygulama alanları, santral sinir sistemi , GIS, Kalp-damar sistemi, solunum sistemi, integümenter sistem, üriner sistem hastalıklarında kullanılan fitoterapötikler ve bunların farmakolojik ve biyolojik etkinlikler
Dersin Ön Koşulu
Yoktur.
Kaynaklar
A’dan Z’ye Tıbbi Bitkiler - Ömür Demirezer Hayykitap, 2019 ders notları Farmakognozi Ve Fitoterapi, Hüsnü Can Başer, Neşe Kırımer, 2021, İstanbul Tıp Kitabevi Fitoterapi Yardımcı Ders Kitabı, Prof Günay Sarıyar İstanbul Üniversitesi, 2002
Notlar
güncel makaleler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Tıbbi bitkilerin kullanım alanlarını anlatabilme |
ÖÇ02 | Fitoterapi tanımını yapabilme ve tarihçesini anlatabilme |
ÖÇ03 | Fitoterapi uygulama alanlarını açıklayabilme |
ÖÇ04 | Fitoterapi uygulama yöntemlerini anlatabilme |
ÖÇ05 | Tıbbi bitkilerin hangi kısımlarının kullanılacağını bilme |
ÖÇ06 | Tıbbi bitkileri tıbbi olmayan türlerden nasıl ayırt edeceğini bilme |
ÖÇ07 | Tıbbi bitkilerden ekstre, infüzyon, tentür gibi farklı preparatların hazırlanma yöntemlerini açıklayabilme |
ÖÇ08 | Sistemik hastalıklarda kullanılan fitoterapötikleri anlatabilme |
ÖÇ09 | Haricen kullanılan fitoterapötikleri anlatabilme |
ÖÇ10 | Çocuklarda fitoterapötiklerin güvenli kullanımını açıklayabilme |
ÖÇ11 | Geriatrik popülasyonda fitoterapötiklerin kullanım alanlarını açıklayabilme |
ÖÇ12 | Güncel fitoterapötikleri sayabilme |
ÖÇ13 | Fitoterapötiklerin ilaç ile etkileşimlerini açıklayabilme |
ÖÇ14 | Fitoterapötiklerin yan etkilerini anlatabilme |
ÖÇ15 | Klinik fitoterapi uygulamaları hakkında bilgi verme |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farmasötik alanda yeterli bilgiye sahip olur ve edindiği bilgileri geliştirir. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mevcut yasalar ve mevzuat doğrultusunda, etik sorumluluk ile mesleki bilgileri kavrar. | 4 |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İlaç konusunda edindiği bilgiler ile hastaya, topluma ve sağlık personeline danışmanlık hizmeti sunar, ileri düzeydeki bilgi ve becerisini eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | 3 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Eczacılık alanında tarihi ve güncel gelişmelere ulaşma, bilimsel ve kanıta dayalı verileri izleme, değerlendirme ve uygulama bilgisine sahip olur. | 3 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Klinik eczacılık temelini öğrenerek, ilaç/hasta odaklı eczacılık uygulamalarının ve bireyselleşmiş farmasötik bakım hizmetinin sağlanmasına yardımcı olacak bilgi ve beceriye sahip olur. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Eczacılık meslek ve eğitiminin gelişimine ait olay ve olguları araştırma, değerlendirme ve çözümlemede rol alır. | 3 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Eczacılık meslek bilgilerini, farklı disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirip geliştirir ve edinmiş olduğu bilgileri toplumun sağlık düzeyinin ve yaşam kalitesinin yükseltilmesi için kullanır. | 3 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Temel bilimler ve temel tıp bilimlerinin kavram ve uygulamalarını ilaç ve eczacılık alanında etkili bir şekilde kullanılır, yaşam boyu öğrenme ilkesi ile bilgilerini doğru bilgi kaynakları ile günceller. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sözlü ve yazılı olarak etkili iletişim kurar. | 2 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Atatürk İlke ve İnkılaplarına bağlı evrensel bilgi ile donanmış, Türkçeyi doğru kullanan en az bir yabancı dil bilen eczacı olarak bilgi birikimini kullanarak mesleğini yürütür. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Dış görünüm, tavır, tutum ve davranışları, profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model ve topluma örnek olur. | 3 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Toplumun sağlık düzeyinin ve kalitenin yükseltilmesine yönelik sağlık politikaları ve sağlık ekonomisi, eczane yönetimi konularında bilgi sahibi olur ve farmasötik alandaki problemleri tanımlar. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Güncel sağlık ve tedavi sorunları hakkında bilgileri kavrar, bu konularda ulusal ve uluslararası toplantılara katılır ve toplum sağlığı konusunda etkin rol oynar. | 4 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Hastalıklar ile ilgili temel bilgileri edinir, tedavide kullanılan ilaçlar hakkında akılcı ilaç kullanımına uygun kararlar verir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Fitoterapiye giriş | Ders notları ve güncel literatür bilgisi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Tıbbi bitkiler tanım ve kavramların incelenmesi, genel ekstraksiyon yöntemleri | Ders notları ve güncel literatür bilgisi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Fitoterapötik tanım ve kavramların incelenmesi | Ders notları ve güncel literatür bilgisi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Santral sinir sistemi hastalıklarında kullanılan fitoterapötikler | Ders notları ve güncel literatür bilgisi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | GIS hastalıklarında kullanılan fitoterapötikler I | Ders notları ve güncel literatür bilgisi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | GIS hastalıklarında kullanılan fitoterapötikler II | Ders notları ve güncel literatür bilgisi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Metabolik sistem hastalıklarında kullanılan fitoterapötikler | Ders notları ve güncel literatür bilgisi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Konu tekrarı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Kalp-damar sistemi hastalıklarında kullanılan fitoterapötikler | Ders notları ve güncel literatür bilgisi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Üriner sistem hastalıklarında kullanılan fitoterapötikler | Ders notları ve güncel literatür bilgisi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Reprodüktif sistem hastalıklarında kullanılan fitoterapötikler | Ders notları ve güncel literatür bilgisi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Integümenter sistem hastalıklarında kullanılan fitoterapötikler | Ders notları ve güncel literatür bilgisi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Solunum sistemi hastalıklarında kullanılan fitoterapötikler | Ders notları ve güncel literatür bilgisi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Çocuklarda fitoterapötiklerin güvenli kullanımı | Ders notları ve güncel literatür bilgisi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Hamile ve yaşılarda fitoterapötiklerin güvenli kullanımı ve bitki - ilaç etkileşimleri | Ders notları ve güncel literatür bilgisi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Konu tekrarı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Konu tekrarı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 7 | 7 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 109 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,36 | ||
AKTS | 4 AKTS |