ECF501 Mezuniyet Projesi I

5 AKTS - 1-3 Süre (T+U)- 9. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod ECF501
Ad Mezuniyet Projesi I
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 9. Yarıyıl
Süre (T+U) 1-3 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 5 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Nursel SÜRMELİOĞLU
Dersin Öğretim Elemanı Dr. Öğr. Üyesi Nursel SÜRMELİOĞLU (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Didem YILMAZ ORAL (A Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.)
Doç. Dr. ÖZLEM ALPTEKİN (A Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.)
Doç. Dr. FATMA AYDINOĞLU (A Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.)
Doç. Dr. HACER SİNEM BÜYÜKNACAR (A Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.)
Doç. Dr. SERPİL DEMİRCİ KAYIRAN (A Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.)
Doç. Dr. CEM YAMALI (A Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.)
Dr. Öğr. Üyesi SABRİYE AYDINOĞLU (A Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.)
Dr. Öğr. Üyesi Esin Gülnaz CANLI (A Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.)
Dr. Öğr. Üyesi Göksun DEMİREL (A Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.)
Dr. Öğr. Üyesi ESRA DEMİRTÜRK (A Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.)
Dr. Öğr. Üyesi Merve NENNİ (A Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.)
Dr. Öğr. Üyesi TUBA ŞERBETÇİ (A Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.)
Dr. Öğr. Üyesi ÖZDEN TARI (A Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.)


Dersin Amacı / Hedefi

Eczacılık alanında belirlenen konu hakkında bilgi toplama, araştırma konusu seçme, planlama, yürütme, değerlendirme ve yorumlama becerisi kazanması amaçlanmaktadır.

Dersin İçeriği

Eczacılık alanında güncel bir konu ile ilgili literatür taramasının yapılması, literatür konularının tartışılması, araştırılması, değerlendirilmesi ve değerlendirme sonucunda rapor halinde yazılması

Dersin Ön Koşulu

Yoktur.

Kaynaklar

İlgili anabilim dallarının ders kitapları ve notları

Notlar

https://scholar.google.com/ https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Güncel bilgiye ulaşabilme becerisi kazanır.
ÖÇ02 Eczacılık alanında belirlenen bir konuda teorik ve/veya pratik araştırmayı planlar.
ÖÇ03 Eczacılık alanında belirlenen bir konuda teorik ve/veya pratik araştırmayı yürütür.
ÖÇ04 Elde ettiği sonuçları yorumlar.
ÖÇ05 Elde ettiği sonuçları bir rapor halinde hazırlama ve sunma becerisi kazanır.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Farmasötik alanda yeterli bilgiye sahip olur ve edindiği bilgileri geliştirir. 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mevcut yasalar ve mevzuat doğrultusunda, etik sorumluluk ile mesleki bilgileri kavrar. 2
PÖÇ03 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı İlaç konusunda edindiği bilgiler ile hastaya, topluma ve sağlık personeline danışmanlık hizmeti sunar, ileri düzeydeki bilgi ve becerisini eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. 2
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Eczacılık alanında tarihi ve güncel gelişmelere ulaşma, bilimsel ve kanıta dayalı verileri izleme, değerlendirme ve uygulama bilgisine sahip olur. 3
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Klinik eczacılık temelini öğrenerek, ilaç/hasta odaklı eczacılık uygulamalarının ve bireyselleşmiş farmasötik bakım hizmetinin sağlanmasına yardımcı olacak bilgi ve beceriye sahip olur. 1
PÖÇ06 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Eczacılık meslek ve eğitiminin gelişimine ait olay ve olguları araştırma, değerlendirme ve çözümlemede rol alır. 4
PÖÇ07 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Eczacılık meslek bilgilerini, farklı disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirip geliştirir ve edinmiş olduğu bilgileri toplumun sağlık düzeyinin ve yaşam kalitesinin yükseltilmesi için kullanır. 3
PÖÇ08 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Temel bilimler ve temel tıp bilimlerinin kavram ve uygulamalarını ilaç ve eczacılık alanında etkili bir şekilde kullanılır, yaşam boyu öğrenme ilkesi ile bilgilerini doğru bilgi kaynakları ile günceller. 4
PÖÇ09 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Sözlü ve yazılı olarak etkili iletişim kurar. 1
PÖÇ10 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Atatürk İlke ve İnkılaplarına bağlı evrensel bilgi ile donanmış, Türkçeyi doğru kullanan en az bir yabancı dil bilen eczacı olarak bilgi birikimini kullanarak mesleğini yürütür. 2
PÖÇ11 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Dış görünüm, tavır, tutum ve davranışları, profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model ve topluma örnek olur. 1
PÖÇ12 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Toplumun sağlık düzeyinin ve kalitenin yükseltilmesine yönelik sağlık politikaları ve sağlık ekonomisi, eczane yönetimi konularında bilgi sahibi olur ve farmasötik alandaki problemleri tanımlar. 2
PÖÇ13 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Güncel sağlık ve tedavi sorunları hakkında bilgileri kavrar, bu konularda ulusal ve uluslararası toplantılara katılır ve toplum sağlığı konusunda etkin rol oynar. 3
PÖÇ14 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Hastalıklar ile ilgili temel bilgileri edinir, tedavide kullanılan ilaçlar hakkında akılcı ilaç kullanımına uygun kararlar verir. 1


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Mezuniyet projesi konusunun alınması Literatür tarama Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme
2 Çalışma takviminin belirlenmesi Literatür tarama Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme
3 Araştırma konusu ile ilgili güncel makalelerin taranması-I Literatür tarama Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme
4 Makalelerinin danışman ile birlikte incelenmesi-I Literatür tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme
5 Araştırma konusu ile ilgili güncel makalelerin taranması-II Literatür tarama Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme
6 Makalelerin danışman ile birlikte incelenmesi-II Literatür tarama Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme
7 Teorik ve/veya deneysel çalışma düzeninin tasarlanması/kurulması Literatür tarama Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme
8 Ara Sınav Konu tekrarı Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
9 Deneysel Çalışmalar/Analiz çalışmaları/Tasarım çalışmaları-I Literatür tarama Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme
10 Deneysel Çalışmalar/Analiz çalışmaları/Tasarım çalışmaları-II Literatür tarama Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme
11 Deneysel Çalışmalar/Analiz çalışmaları/Tasarım çalışmaları-III Literatür tarama Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme
12 Deneysel Çalışmalar/Analiz çalışmaları/Tasarım çalışmaları-IV Literatür tarama Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Proje Temelli Öğrenme
13 Araştırma sonuçlarının değerlendirilmesi Literatür tarama Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Proje Temelli Öğrenme
14 Araştırma sonuçlarına ilişkin rapor hazırlanması I Literatür tarama
15 Araştırma sonuçlarına ilişkin rapor hazırlanması II Literatür tarama Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Grup Çalışması, Proje Temelli Öğrenme
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Konu tekrarı Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Konu tekrarı Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 4 4
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 126
Toplam İş Yükü / 25 (s) 5,04
AKTS 5 AKTS

Güncelleme Zamanı: 14.11.2022 10:28