Genel Bilgi
Kod | ECS523 |
Ad | Mikrobiyal Antibiyotik Sentezi |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 9. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 1-1 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 1 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. UMAY MERVE GÜVEN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Didem YILMAZ ORAL
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrencileri bakteriyel/fungal mikroorganizmalardan geleneksel yöntemlerle antibiyotik eldesi konusunda teorik olarak bilgi ve konuyla ilgili temel uygulama becerisi kazandırmayı amaçlamaktadır.
Dersin İçeriği
Toprak, yüzeysel su, yabani bitkiler gibi çevresel odaklardan bakteriyel/fungal mikroorganizmaların izolasyonu, Bakteri - mantar ortak kültürleri, doğal yollarla antibiyotik eldesi, fermentasyon
Dersin Ön Koşulu
Yoktur.
Kaynaklar
Yoktur.
Notlar
Yoktur.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Doğal olarak antibiyotik üreten mikroorganizmaları örneklendirir |
ÖÇ02 | Plak besiyeri kullanarak çevresel ortamdan Streptomyces griseus izole eder |
ÖÇ03 | Plak besiyeri kullanarak çevresel ortamdan Penicillium chrysogenum izole eder |
ÖÇ04 | Basit biyoreaktörlerin kısımlarını sayar |
ÖÇ05 | Fermentasyon kavramını örneklendirerek açıklar |
ÖÇ06 | Antibiyotik sentezi için steril olarak biyoreaktör hazırlama işlemini basamaklar halinde sayar |
ÖÇ07 | Biyoreaktördeki fermentasyon ortamından penisilin izolasyonunu açıklar |
ÖÇ08 | Biyoreaktördeki fermentasyon ortamından streptomisin izolasyonunu açıklar |
ÖÇ09 | Disk difüzyon testini kullanarak izole edilen antibiyotiklerin duyarlılıklarını tespit eder |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farmasötik alanda yeterli bilgiye sahip olur ve edindiği bilgileri geliştirir. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mevcut yasalar ve mevzuat doğrultusunda, etik sorumluluk ile mesleki bilgileri kavrar. | |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İlaç konusunda edindiği bilgiler ile hastaya, topluma ve sağlık personeline danışmanlık hizmeti sunar, ileri düzeydeki bilgi ve becerisini eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | 3 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Eczacılık alanında tarihi ve güncel gelişmelere ulaşma, bilimsel ve kanıta dayalı verileri izleme, değerlendirme ve uygulama bilgisine sahip olur. | 3 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Klinik eczacılık temelini öğrenerek, ilaç/hasta odaklı eczacılık uygulamalarının ve bireyselleşmiş farmasötik bakım hizmetinin sağlanmasına yardımcı olacak bilgi ve beceriye sahip olur. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Eczacılık meslek ve eğitiminin gelişimine ait olay ve olguları araştırma, değerlendirme ve çözümlemede rol alır. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Eczacılık meslek bilgilerini, farklı disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirip geliştirir ve edinmiş olduğu bilgileri toplumun sağlık düzeyinin ve yaşam kalitesinin yükseltilmesi için kullanır. | 3 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Temel bilimler ve temel tıp bilimlerinin kavram ve uygulamalarını ilaç ve eczacılık alanında etkili bir şekilde kullanılır, yaşam boyu öğrenme ilkesi ile bilgilerini doğru bilgi kaynakları ile günceller. | 4 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sözlü ve yazılı olarak etkili iletişim kurar. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Atatürk İlke ve İnkılaplarına bağlı evrensel bilgi ile donanmış, Türkçeyi doğru kullanan en az bir yabancı dil bilen eczacı olarak bilgi birikimini kullanarak mesleğini yürütür. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Dış görünüm, tavır, tutum ve davranışları, profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model ve topluma örnek olur. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Toplumun sağlık düzeyinin ve kalitenin yükseltilmesine yönelik sağlık politikaları ve sağlık ekonomisi, eczane yönetimi konularında bilgi sahibi olur ve farmasötik alandaki problemleri tanımlar. | 4 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Güncel sağlık ve tedavi sorunları hakkında bilgileri kavrar, bu konularda ulusal ve uluslararası toplantılara katılır ve toplum sağlığı konusunda etkin rol oynar. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Hastalıklar ile ilgili temel bilgileri edinir, tedavide kullanılan ilaçlar hakkında akılcı ilaç kullanımına uygun kararlar verir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Antibiyotiklerin tarihi | İlgili yayınlar ve kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Grup Çalışması, Deney / Laboratuvar, Proje Temelli Öğrenme |
2 | Bakteri - mantar ortak kültürleri | İlgili yayınlar ve kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Grup Çalışması, Deney / Laboratuvar, Proje Temelli Öğrenme |
3 | Çevresel mikroorganizmalar ve antibiyotik üretimi | İlgili yayınlar ve kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Grup Çalışması, Deney / Laboratuvar, Proje Temelli Öğrenme |
4 | Basit biyoreaktör dizaynı ve kurulumu | İlgili yayınlar ve kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Grup Çalışması, Deney / Laboratuvar, Proje Temelli Öğrenme |
5 | Fermentasyon | İlgili yayınlar ve kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Grup Çalışması, Deney / Laboratuvar, Proje Temelli Öğrenme |
6 | İzolasyon | İlgili yayınlar ve kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Grup Çalışması, Deney / Laboratuvar, Proje Temelli Öğrenme |
7 | Miktar tayini | İlgili yayınlar ve kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Grup Çalışması, Deney / Laboratuvar, Proje Temelli Öğrenme |
8 | Ara Sınav | Konu tekrarı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Streptomisin eldesi için Streptomyces griseus izolasyonu | İlgili yayınlar ve kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Grup Çalışması, Deney / Laboratuvar, Proje Temelli Öğrenme |
10 | Streptomisin eldesi uygulama 1 | İlgili yayınlar ve kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Grup Çalışması, Deney / Laboratuvar, Proje Temelli Öğrenme |
11 | Streptomisin eldesi uygulama 2 | İlgili yayınlar ve kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Grup Çalışması, Deney / Laboratuvar, Proje Temelli Öğrenme |
12 | Penisilin eldesi için Penicillium chrysogenum izolasyonu | İlgili yayınlar ve kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Grup Çalışması, Deney / Laboratuvar, Proje Temelli Öğrenme |
13 | Penisilin eldesi uygulama 1 | İlgili yayınlar ve kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Grup Çalışması, Deney / Laboratuvar, Proje Temelli Öğrenme |
14 | Penisilin eldesi uygulama 2 | İlgili yayınlar ve kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Grup Çalışması, Deney / Laboratuvar, Proje Temelli Öğrenme |
15 | Sentezlenen antibiyotiklerin aktivite tayinleri | İlgili yayınlar ve kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Grup Çalışması, Deney / Laboratuvar, Proje Temelli Öğrenme |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Konu tekrarı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Konu tekrarı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 80 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,20 | ||
AKTS | 3 AKTS |