ECS508 Özel Hasta Gruplarında İlaç Kullanımı

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 10. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod ECS508
Ad Özel Hasta Gruplarında İlaç Kullanımı
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 10. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. HACER SİNEM BÜYÜKNACAR
Dersin Öğretim Elemanı Doç. Dr. HACER SİNEM BÜYÜKNACAR (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Doç. Dr. FATMA AYDINOĞLU (A Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bu dersin sonunda öğrencilerin gebe,yenidoğan, bebek ve çocuklarda, yaşlılar, özel hasta gruplarında ilaç kullanımını açıklayabilmesi ve uygulayabilmeleri amaçlanmıştır.

Dersin İçeriği

Gebe, yenidoğan,bebek, çocuk, yaşlılarda farmakokinetik değişimler,uyunç, çoklu ilaç kullanımı, ilaç etkileşimleri ve bu grup hastalarda akılcı ilaç kullanımı

Dersin Ön Koşulu

Yoktur.

Kaynaklar

1-Kayaalp S. Oğuz Akılcı Tedavi Yönünden Tıbbi Farmakoloji 1ve2 cilt. Pelikan Yayınları 2019. 2-Katzung Bertram G. Basic and Clinical Pharmacology McGraw-Hill Medical Books 2018. 3-Brunton Knollmann Dandan Laurence, Bjorn, Randa Hilal Goodman and Gilman's The Pharmacological Basis of Therapeutics-13 th Edition McGraw-Hill Medical Books 2018. 4- Ritter, Flower, Henderson, Rang James, Rod, Graeme, Humphrey, Rang Dale's Pharmacology 8th Edition Churchill Livingstone 2016.

Notlar

Pubmed


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Gebeliğe bağlı farmakokinetik değişimleri sıralar.
ÖÇ02 Gebelerde ilaç kullanımı açıklar.
ÖÇ03 Yenidoğan, bebek ve çocuklardaki farmakokinetik değişimleri açıklar ve karşılaştırır.
ÖÇ04 Yenidoğan, bebek ve çocuklarda ilaç kullanımını açıklar.
ÖÇ05 Yaşlılığa bağlı farmakokinetik değişimleri sıralar.
ÖÇ06 Yaşlılarda ilaç kullanımını açıklar.
ÖÇ07 Karaciğer ve böbrek yetmezliği gibi durumlarda ilaç kullanımında dikkat edilecek hususlarını açıklar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Farmasötik alanda yeterli bilgiye sahip olur ve edindiği bilgileri geliştirir. 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mevcut yasalar ve mevzuat doğrultusunda, etik sorumluluk ile mesleki bilgileri kavrar.
PÖÇ03 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı İlaç konusunda edindiği bilgiler ile hastaya, topluma ve sağlık personeline danışmanlık hizmeti sunar, ileri düzeydeki bilgi ve becerisini eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. 2
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Eczacılık alanında tarihi ve güncel gelişmelere ulaşma, bilimsel ve kanıta dayalı verileri izleme, değerlendirme ve uygulama bilgisine sahip olur.
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Klinik eczacılık temelini öğrenerek, ilaç/hasta odaklı eczacılık uygulamalarının ve bireyselleşmiş farmasötik bakım hizmetinin sağlanmasına yardımcı olacak bilgi ve beceriye sahip olur. 3
PÖÇ06 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Eczacılık meslek ve eğitiminin gelişimine ait olay ve olguları araştırma, değerlendirme ve çözümlemede rol alır.
PÖÇ07 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Eczacılık meslek bilgilerini, farklı disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirip geliştirir ve edinmiş olduğu bilgileri toplumun sağlık düzeyinin ve yaşam kalitesinin yükseltilmesi için kullanır. 3
PÖÇ08 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Temel bilimler ve temel tıp bilimlerinin kavram ve uygulamalarını ilaç ve eczacılık alanında etkili bir şekilde kullanılır, yaşam boyu öğrenme ilkesi ile bilgilerini doğru bilgi kaynakları ile günceller. 3
PÖÇ09 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Sözlü ve yazılı olarak etkili iletişim kurar. 2
PÖÇ10 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Atatürk İlke ve İnkılaplarına bağlı evrensel bilgi ile donanmış, Türkçeyi doğru kullanan en az bir yabancı dil bilen eczacı olarak bilgi birikimini kullanarak mesleğini yürütür.
PÖÇ11 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Dış görünüm, tavır, tutum ve davranışları, profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model ve topluma örnek olur.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Toplumun sağlık düzeyinin ve kalitenin yükseltilmesine yönelik sağlık politikaları ve sağlık ekonomisi, eczane yönetimi konularında bilgi sahibi olur ve farmasötik alandaki problemleri tanımlar.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Güncel sağlık ve tedavi sorunları hakkında bilgileri kavrar, bu konularda ulusal ve uluslararası toplantılara katılır ve toplum sağlığı konusunda etkin rol oynar. 2
PÖÇ14 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Hastalıklar ile ilgili temel bilgileri edinir, tedavide kullanılan ilaçlar hakkında akılcı ilaç kullanımına uygun kararlar verir. 4


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Gebelikte meydana gelen fizyolojik değişimler Güncel makaleler ve kitapların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
2 Gebelikte İlaçların Absorbsiyonunu ve Dağılımını Etkileyen Faktörler Güncel makaleler ve kitapların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
3 Gebelikte İlaçların Metabolizması ve İtrahını Etkileyen Faktörler Güncel makaleler ve kitapların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
4 Gebelikte ilaç kullanımı ve teratojenite Güncel makaleler ve kitapların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
5 Çocuklarda ilaç kullanımının genel kuralları Güncel makaleler ve kitapların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
6 Yenidoğan, bebek ve çocuklarda ilaçların Absorbsiyonunu ve Dağılımını Etkileyen Faktörler Güncel makaleler ve kitapların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
7 Yenidoğan, bebek ve çocuklarda ilaçların Metabolizması ve İtrahını etkileyen faktörler Güncel makaleler ve kitapların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
8 Ara Sınav Genel tekrar Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Yaşlılarda İlaç Kullanımının Genel Kuralları Güncel makaleler ve kitapların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Deney / Laboratuvar
10 Yaşlılarda İlaçların Absorbsiyonunu ve Dağılımını Etkileyen faktörler Güncel makaleler ve kitapların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
11 *Yaşlılarda İlaçların Metabolizmayı ve İtrahı Etkileyen faktörler Güncel makaleler ve kitapların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
12 Yaşlılarda polifarmasi Güncel makaleler ve kitapların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
13 Yaşlılarda polifarmasi ve ilaç etkileşimleri Güncel makaleler ve kitapların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
14 Kronik böbrek yetmezliğinde İlaç kullanımının temel ilkeleri Güncel makaleler ve kitapların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
15 Kronik karaciğer yetmezliğinde İlaç kullanımının temel ilkeleri Güncel makaleler ve kitapların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
16 Yarıyıl Sonu Sınavı Konuların tekrar edilmesi Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavı Konuların tekrar edilmesi Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 78
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,12
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 18.11.2022 03:55