Genel Bilgi
Kod | ECS510 |
Ad | Narkotik ve Halusinojik Bitkiler |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 10. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi TUBA ŞERBETÇİ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Dr. Öğr. Üyesi TUBA ŞERBETÇİ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Narkotik, halüsinojenik ve zehirli bitkilerin kaynaklarını bunlarda bulunan sekonder metabolitleri fizyolojik etkilerini, zehirlenme belirtilerinin anlaşılması ve tedavilerinin ne şekilde yapılması gerektiğini analiz eder ve tartışır.
Dersin İçeriği
Narkotik, halüsinojenik ve zehirli bitkilerin kaynaklarını bunlarda bulunan sekonder metabolitleri fizyolojik etkilerini, zehirlenme belirtilerini ve tedavilerini kapsar
Dersin Ön Koşulu
bulunmuyor
Kaynaklar
Basic Illustrated: Poisonous and Psychoactive Plants Jim Meuninck, Falcon guides 2014
Notlar
ders notları ve güncel makale örnekleri
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Narkotik, halüsinojenik ve zehirli bitki ve mantarların geleneksel kullanımı ve tarihçesini açıklar |
ÖÇ02 | Narkotik, halüsinojenik ve zehirli bitkilerde bulunan sekonder metabolitlerin sınıflandırır |
ÖÇ03 | Bazı narkotik, halüsinojenik ve zehirli bitkilerin botanik özelliklerini betimler |
ÖÇ04 | Türlerin sınıflandırılması makroskobik, mikroskobik özellikleri, habitat ve yayılışları |
ÖÇ05 | Narkotik, Halusinojenik ve zehirli bitki zehirlenmeleri (genel bilgiler ve istatistiksel bilgiler) ni açıklar |
ÖÇ06 | Narkotik etkili bitkilerin kimyasal içeriğini açıklar |
ÖÇ07 | Narkotik etkili bitkiler ile zehirlenme, sendrom ve semptomlarını açıklar |
ÖÇ08 | Halüsinojenik etkili bitkilerin kimyasal içeriğini açıklar |
ÖÇ09 | Halüsinojenik etkili bitkiler ile zehirlenme, sendrom ve semptomlarını açıklar |
ÖÇ10 | Zehirli bitkilerin kimyasal içeriğini açıklar |
ÖÇ11 | Zehirli mantarların kimyasal içeriğini açıklar |
ÖÇ12 | Zehirli bitki ve mantar tüketimi ile oluşan sendrom ve semptomları açıklar |
ÖÇ13 | Suistimal edilen bitkiler ve drogları sınıflandırır |
ÖÇ14 | Suistimal edilen bitkiler ve droglara ait vaka örneklerini tartışır |
ÖÇ15 | Suistimal edilen bitkiler ve droglara ait acil durumlarda yapılması gerekenleri açıklar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farmasötik alanda yeterli bilgiye sahip olur ve edindiği bilgileri geliştirir. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mevcut yasalar ve mevzuat doğrultusunda, etik sorumluluk ile mesleki bilgileri kavrar. | 3 |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İlaç konusunda edindiği bilgiler ile hastaya, topluma ve sağlık personeline danışmanlık hizmeti sunar, ileri düzeydeki bilgi ve becerisini eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | 2 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Eczacılık alanında tarihi ve güncel gelişmelere ulaşma, bilimsel ve kanıta dayalı verileri izleme, değerlendirme ve uygulama bilgisine sahip olur. | 2 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Klinik eczacılık temelini öğrenerek, ilaç/hasta odaklı eczacılık uygulamalarının ve bireyselleşmiş farmasötik bakım hizmetinin sağlanmasına yardımcı olacak bilgi ve beceriye sahip olur. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Eczacılık meslek ve eğitiminin gelişimine ait olay ve olguları araştırma, değerlendirme ve çözümlemede rol alır. | 2 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Eczacılık meslek bilgilerini, farklı disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirip geliştirir ve edinmiş olduğu bilgileri toplumun sağlık düzeyinin ve yaşam kalitesinin yükseltilmesi için kullanır. | 4 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Temel bilimler ve temel tıp bilimlerinin kavram ve uygulamalarını ilaç ve eczacılık alanında etkili bir şekilde kullanılır, yaşam boyu öğrenme ilkesi ile bilgilerini doğru bilgi kaynakları ile günceller. | 3 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sözlü ve yazılı olarak etkili iletişim kurar. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Atatürk İlke ve İnkılaplarına bağlı evrensel bilgi ile donanmış, Türkçeyi doğru kullanan en az bir yabancı dil bilen eczacı olarak bilgi birikimini kullanarak mesleğini yürütür. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Dış görünüm, tavır, tutum ve davranışları, profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model ve topluma örnek olur. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Toplumun sağlık düzeyinin ve kalitenin yükseltilmesine yönelik sağlık politikaları ve sağlık ekonomisi, eczane yönetimi konularında bilgi sahibi olur ve farmasötik alandaki problemleri tanımlar. | 2 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Güncel sağlık ve tedavi sorunları hakkında bilgileri kavrar, bu konularda ulusal ve uluslararası toplantılara katılır ve toplum sağlığı konusunda etkin rol oynar. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Hastalıklar ile ilgili temel bilgileri edinir, tedavide kullanılan ilaçlar hakkında akılcı ilaç kullanımına uygun kararlar verir. | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Narkotik, halüsinojenik ve zehirli bitki ve mantarların geleneksel kullanımı ve tarihçesi | Konu ile ilgili güncel makale ve literatürler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Narkotik, halüsinojenik ve zehirli bitkilerde bulunan sekonder metabolitlerin sınıflandırılması | Konu ile ilgili güncel makale ve literatürler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Bazı narkotik, halüsinojenik ve zehirli bitkilerin botanik özellikleri | Konu ile ilgili güncel makale ve literatürler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Türlerin sınıflandırılması makroskobik, mikroskobik özellikleri, habitat ve yayılışları | Konu ile ilgili güncel makale ve literatürler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Narkotik, Halusinojenik ve zehirli bitki zehirlenmeleri (genel bilgiler ve istatistiksel bilgiler) | Konu ile ilgili güncel makale ve literatürler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Narkotik etkili bitkilerin kimyasal içeriği | Konu ile ilgili güncel makale ve literatürler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Narkotik etkili bitkiler ile zehirlenme, sendrom ve semptomları | Konu ile ilgili güncel makale ve literatürler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | arasınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Halüsinojenik etkili bitkilerin kimyasal içeriği | Konu ile ilgili güncel makale ve literatürler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Halüsinojenik etkili bitkilerle zehirlenme, sendrom ve semptomları | Konu ile ilgili güncel makale ve literatürler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Zehirli bitkilerin kimyasal içeriği | Konu ile ilgili güncel makale ve literatürler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Zehirli mantarların kimyasal içeriği | Konu ile ilgili güncel makale ve literatürler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Zehirli bitki ve mantar tüketimi ile oluşan sendrom ve semptomlar | Konu ile ilgili güncel makale ve literatürler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Suistimal edilen bitkiler ve droglar, vaka örnekleri ve tartışma I | Konu ile ilgili güncel makale ve literatürler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Suistimal edilen bitkiler ve droglar, vaka örnekleri ve tartışma II | Konu ile ilgili güncel makale ve literatürler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |