ECS528 Mikrobiyoloji Tarihi

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 10. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod ECS528
Ad Mikrobiyoloji Tarihi
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 10. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. UMAY MERVE GÜVEN
Dersin Öğretim Elemanı Hatice Hale GÜMÜŞ (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Mikrobiyoloji tarihiyle ilgili bilgiler kazandırmayı amaçlamaktadır.

Dersin İçeriği

Biyoloji ve mikrobiyoloji tarihindeki önemli isimler, mikroorganizmaların keşfedilme serüveni, mikrobiyolojinin temel konseptlerinin tarihi, mikrobiyoloji tarihinin önemli metinlerine dair okumalar

Dersin Ön Koşulu

Yoktur.

Kaynaklar

Yoktur.

Notlar

Yoktur.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Yazılı tarih boyunca fizik biliminde meydana gelen temel paradigma değişimlerini açıklar
ÖÇ02 Yazılı tarih boyunca biyoloji biliminde meydana gelen temel paradigma değişimlerini açıklar
ÖÇ03 Mikroorganizma isimlerinin nereden kaynaklandığıyla ilgili örnek verir
ÖÇ04 Nobel ödülü alan mikrobiyoloji çalışmalarını örneklendirir
ÖÇ05 Antonie van Leeuwenhoek'u kısaca tanıtır
ÖÇ06 Louis Pasteur'ü kısaca tanıtır
ÖÇ07 Robert Koch'u kısaca tanıtır
ÖÇ08 Alexander Fleming'i kısaca tanıtır


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Farmasötik alanda yeterli bilgiye sahip olur ve edindiği bilgileri geliştirir. 2
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mevcut yasalar ve mevzuat doğrultusunda, etik sorumluluk ile mesleki bilgileri kavrar.
PÖÇ03 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı İlaç konusunda edindiği bilgiler ile hastaya, topluma ve sağlık personeline danışmanlık hizmeti sunar, ileri düzeydeki bilgi ve becerisini eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Eczacılık alanında tarihi ve güncel gelişmelere ulaşma, bilimsel ve kanıta dayalı verileri izleme, değerlendirme ve uygulama bilgisine sahip olur. 5
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Klinik eczacılık temelini öğrenerek, ilaç/hasta odaklı eczacılık uygulamalarının ve bireyselleşmiş farmasötik bakım hizmetinin sağlanmasına yardımcı olacak bilgi ve beceriye sahip olur.
PÖÇ06 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Eczacılık meslek ve eğitiminin gelişimine ait olay ve olguları araştırma, değerlendirme ve çözümlemede rol alır. 2
PÖÇ07 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Eczacılık meslek bilgilerini, farklı disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirip geliştirir ve edinmiş olduğu bilgileri toplumun sağlık düzeyinin ve yaşam kalitesinin yükseltilmesi için kullanır.
PÖÇ08 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Temel bilimler ve temel tıp bilimlerinin kavram ve uygulamalarını ilaç ve eczacılık alanında etkili bir şekilde kullanılır, yaşam boyu öğrenme ilkesi ile bilgilerini doğru bilgi kaynakları ile günceller. 4
PÖÇ09 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Sözlü ve yazılı olarak etkili iletişim kurar. 1
PÖÇ10 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Atatürk İlke ve İnkılaplarına bağlı evrensel bilgi ile donanmış, Türkçeyi doğru kullanan en az bir yabancı dil bilen eczacı olarak bilgi birikimini kullanarak mesleğini yürütür.
PÖÇ11 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Dış görünüm, tavır, tutum ve davranışları, profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model ve topluma örnek olur.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Toplumun sağlık düzeyinin ve kalitenin yükseltilmesine yönelik sağlık politikaları ve sağlık ekonomisi, eczane yönetimi konularında bilgi sahibi olur ve farmasötik alandaki problemleri tanımlar.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Güncel sağlık ve tedavi sorunları hakkında bilgileri kavrar, bu konularda ulusal ve uluslararası toplantılara katılır ve toplum sağlığı konusunda etkin rol oynar. 3
PÖÇ14 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Hastalıklar ile ilgili temel bilgileri edinir, tedavide kullanılan ilaçlar hakkında akılcı ilaç kullanımına uygun kararlar verir.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Bilim tarihine giriş Görsel ve yazılı kaynaklar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası
2 Fizik bilimi tarihinde paradigma değişimleri Görsel ve yazılı kaynaklar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası
3 Biyoloji bilimi tarihinde paradigma değişimleri Görsel ve yazılı kaynaklar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası
4 Mikrobiyoloji tarihine giriş, dersin kapsamı Görsel ve yazılı kaynaklar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası
5 Temel mikrobiyoloji terimlerinin kaynağı Görsel ve yazılı kaynaklar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası
6 Mikroorganizma keşifleri Görsel ve yazılı kaynaklar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası
7 Nobel alan biyologlar ve mikrobiyologlar Görsel ve yazılı kaynaklar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası
8 Ara Sınav Konu tekrarı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Mikrobiyoloji tarihi okumaları - Antonie van Leeuwenhoek Görsel ve yazılı kaynaklar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası
10 Mikrobiyoloji tarihi okumaları - Louis Pasteur Görsel ve yazılı kaynaklar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası
11 Mikrobiyoloji tarihi okumaları - Robert Koch Görsel ve yazılı kaynaklar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası
12 Mikrobiyoloji tarihi okumaları - Alexander Fleming Görsel ve yazılı kaynaklar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası
13 Mikrobiyoloji tarihi okumaları - Nobel ödüllü bilim insanları 1 Görsel ve yazılı kaynaklar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası
14 Mikrobiyoloji tarihi okumaları - Nobel ödüllü bilim insanları 2 Görsel ve yazılı kaynaklar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası
15 Mikrobiyoloji tarihi okumaları - Nobel ödüllü bilim insanları 3 Görsel ve yazılı kaynaklar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Konu tekrarı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Konu tekrarı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 78
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,12
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 14.11.2022 09:36