Genel Bilgi
Kod | ECS534 |
Ad | Analitik Kimyada Veri Analizi ve Yöntem Geliştirme |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 10. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi SABRİYE AYDINOĞLU |
Dersin Öğretim Elemanı |
Dr. Öğr. Üyesi SABRİYE AYDINOĞLU
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu ders kapsamında literatürdeki yaygın uygulamar üzerinde veri analizlerinin tartışılması ve uygulanması. Method geliştirme çalışmalarındaki basamaklar ve hesaplamalar hakkında yetkin olma ve uygulama becerisi kazanmaları hedeflenmektedir.
Dersin İçeriği
Kimyasal Analizde Elde Edilen Verilerin Değerlendirilmesi, Validasyon
Dersin Ön Koşulu
Yoktur
Kaynaklar
Skoog D., Palme Yayıncılık.Analitik Kimyada Temel Prensipler, Cilt1.
Notlar
Güncel Literatür
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Deney sonuçlarının güvenilirliğini değerlendirir. |
ÖÇ02 | Deneysel verileri değerlendirmede kullanacağı temel formülleri bilir ve uygular. |
ÖÇ03 | Farklı yöntemlerle elde edilen sonuçları kıyaslar. |
ÖÇ04 | Method geliştirmede temel parametreleri tanımlar. |
ÖÇ05 | Kimyasal analizde method seçimini değerlendirir. |
ÖÇ06 | MEthod geliştirmedeki parametreleri tartışır ve uygular. |
ÖÇ07 | Method geliştirmede elde ettiği sonuçları bilimsel olarak değerlendirir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farmasötik alanda yeterli bilgiye sahip olur ve edindiği bilgileri geliştirir. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mevcut yasalar ve mevzuat doğrultusunda, etik sorumluluk ile mesleki bilgileri kavrar. | |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İlaç konusunda edindiği bilgiler ile hastaya, topluma ve sağlık personeline danışmanlık hizmeti sunar, ileri düzeydeki bilgi ve becerisini eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Eczacılık alanında tarihi ve güncel gelişmelere ulaşma, bilimsel ve kanıta dayalı verileri izleme, değerlendirme ve uygulama bilgisine sahip olur. | 2 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Klinik eczacılık temelini öğrenerek, ilaç/hasta odaklı eczacılık uygulamalarının ve bireyselleşmiş farmasötik bakım hizmetinin sağlanmasına yardımcı olacak bilgi ve beceriye sahip olur. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Eczacılık meslek ve eğitiminin gelişimine ait olay ve olguları araştırma, değerlendirme ve çözümlemede rol alır. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Eczacılık meslek bilgilerini, farklı disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirip geliştirir ve edinmiş olduğu bilgileri toplumun sağlık düzeyinin ve yaşam kalitesinin yükseltilmesi için kullanır. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Temel bilimler ve temel tıp bilimlerinin kavram ve uygulamalarını ilaç ve eczacılık alanında etkili bir şekilde kullanılır, yaşam boyu öğrenme ilkesi ile bilgilerini doğru bilgi kaynakları ile günceller. | 3 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sözlü ve yazılı olarak etkili iletişim kurar. | 2 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Atatürk İlke ve İnkılaplarına bağlı evrensel bilgi ile donanmış, Türkçeyi doğru kullanan en az bir yabancı dil bilen eczacı olarak bilgi birikimini kullanarak mesleğini yürütür. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Dış görünüm, tavır, tutum ve davranışları, profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model ve topluma örnek olur. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Toplumun sağlık düzeyinin ve kalitenin yükseltilmesine yönelik sağlık politikaları ve sağlık ekonomisi, eczane yönetimi konularında bilgi sahibi olur ve farmasötik alandaki problemleri tanımlar. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Güncel sağlık ve tedavi sorunları hakkında bilgileri kavrar, bu konularda ulusal ve uluslararası toplantılara katılır ve toplum sağlığı konusunda etkin rol oynar. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Hastalıklar ile ilgili temel bilgileri edinir, tedavide kullanılan ilaçlar hakkında akılcı ilaç kullanımına uygun kararlar verir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Kimyasal Analizde Veri Analizi | Kitap, Literatür | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası |
2 | Veri Analizi Uygulamaları | Kitap, Literatür | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası |
3 | Literatür Araştırması ve Problemler | Kitap, Literatür | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Validasyon | Kitap, Literatür | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
5 | Validasyon Parametreleri | Kitap, Literatür | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası |
6 | MEthod Geliştirmede Hesaplamalar ve Uygulamalar | Kitap, Literatür | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Proje Temelli Öğrenme |
7 | MEthod Validasyonunda Güncel Çalışmalar | Kitap, Literatür | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma |
8 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
|
9 | Uygulamalarla Moleküler Spektroskopide UV-GB spektroskopisinde method geliştirme | Literatür Araştırması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Deney / Laboratuvar |
10 | Uygulamalarla Floresans Spektroskopisinde Validasyon | Literatür Araştırması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, Deney / Laboratuvar, Proje Temelli Öğrenme |
11 | Atomik Spektroskopide Yapılan Validasyon Çalışmaları | Literatür Araştırması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Deney / Laboratuvar |
12 | Uygulamalarla Kütle Spektroskopisiyle Validasyon | Literatür Araştırması | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Deney / Laboratuvar |
13 | Uygulamalarla Kromatografik Yöntemlerde Validasyon | Literatür Araştırması | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Deney / Laboratuvar |
14 | Uygulamalarla Elektroanalitik Yöntemlerde Validasyon | Literatür Araştırması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Deney / Laboratuvar |
15 | Güncel Kılavuzların Karşılaştırılması | Literatür Tarama | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Beyin Fırtınası, Proje Temelli Öğrenme |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sözlü Sınav | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sözlü Sınav | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |