Genel Bilgi
Kod | MIM350 |
Ad | Peyzaj Tasarımı |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 6. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. ONUR ERMAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Peyzaj mimarlarının çalışma prensipleri ve metodları hakkında farkındalık geliştirir, bitkisel tasarım prensipleri ve bahçe ve süs bitkilerinin özellikleri hakkında bilgi sahibi olur, projelerindeki açık ve yeşil alanlar ile ilgili temel tasarım kararlarını verir.
Dersin İçeriği
Peyzaj mimarlığında temel kavramlar. Peyzaj mimarlığının tarihi. İnsan-doğa ilişkisi. Peyzaj planlama ve peyzaj tasarımı. Arazi biçimlendirme ve tesviye. Bahçe ve süs bitkileri. Peyzaj konstrüksiyon elemanları. Ödüllü projelerin analizleri. Peyzaj tasarım projesi çizilmesi.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Kolektif, 2020. Mimarlıkta Peyzaj Tasarımı, Nobel Akademik Yayıncılık. Oğuz Yılmaz, Pınar Köylü, 2021, Peyzaj Tasarımı – Temel Kavramlar ve Tasarım İlkeleri, YEM Yayın. Mert Ekşi, 2021, Çatı Bahçeleri, Yeni İnsan Yayınevi.
Notlar
ilgili peyzaj tasarımı projeleri
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | İnsanın çevresi ile kurduğu ilişkinin önemini tanımlar ve yaşadığı çevredeki gelişmeler ve meslek pratiği ile ilişkili olarak değerlendirir |
ÖÇ02 | Peyzaj mimarlığının ne olduğu ile ilgili genel bilgiye sahip olur. |
ÖÇ03 | Kentsel gelişim ve kentsel yeşil alanların ortaya çıkışı ve zamanla çeşitlenmeleri ile ilgili bilgiye sahip olur ve yaşadığı çevreye eleştirel yaklaşım geliştirir |
ÖÇ04 | Bahçe ve süs bitkileri ve bitkisel tasarım ilkeleri uygular |
ÖÇ05 | Çevresindeki açık ve yeşil alanlara karşı eleştirel bir yaklaşım geliştirir |
ÖÇ06 | Mimari projelerindeki açık ve yeşil alanlarla ilgili tutarlı ve doğru önerileri geliştirme becerisi edinir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mimari teknik çizim ve sunum yapabilme, dijital teknolojileri kullanma, üç boyutlu model yapma, tasarım fikrini uygun yöntemlerle ifade edebilme ve görsel iletişim tekniklerini kullanır. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yapı elemanları, yapı bileşenleri ve yapı malzemelerinin kullanımını anlama, eleman, bileşen ve malzeme ölçeğinde özelliklerini yorumlama, tasarımda uygun olanını seçme, uygulamada bir araya gelişlerinin temel ilkelerini anlar. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Düşey ve yatay sirkülasyon elemanları, tesisat, altyapı, iletişim, güvenlik ve yangın sistemlerinden oluşan servis sitemlerinin temel ilkelerini açıklar. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mimarlık alanı ile ilgili herhangi bir çalışmayı bireysel olarak planlar, projelendirir ve bağımsız olarak yürütme, teknik döküman hazırlar. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tasarımda işlev biçim ilişkisinde çevre, insan, kültür gibi unsurların etkisini anlar, yorumlar, kavramlarla açıklar, mimari ilkeleri bina, iç mekan, yapı yakın çevresi ve kentsel tasarım düzeyinde kullanır. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Geniş kapsamlı programı olan bir mimari projeyi eskiz aşamasından uygulama projesi aşamasına kadar (strüktürel ve çevresel sistemler, güvenlik, bölücü sistemler, yönetmelikler vb.) geliştirir, değerlendirme ve uygular. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çevresel sistemlerin tasarımında aydınlatma, akustik, yalıtım, iklimlendirme ve enerji kullanımı konularının temel ilkelerini açıklar, değerlendirir ve çözümler. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Strüktürlerin düşey ve yanal yükler karşısında davranış ilkelerini anlar, çağdaş taşıyıcı sistemlerin gelişimlerini açıklama ve taşıyıcı sistem uygulamalarını yorumlama, uygun taşıyıcı sistemi seçer ve kullanır. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sürdürülebilirliğin mimari tasarım kararlarında doğal ve kültürel açıdan önemli bina ve alanları da kapsayan yapay kaynakların korunması ve sağlıklı bina ve yerleşimlerin oluşturulmasında ilkeleri anlar ve kullanır. | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mimarlık alanında veri araçlarından, örnek uygulamalardan veri toplama, değerlendirme, tanımlar, karşılaştırır, sentezleyerek öneri geliştirir. | 3 |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tarihi çevreyi tanımlama, tarihi yapıları ve anıtları belgeleme ve restorasyon projelerini hazırlar, gerekli teknikleri uygular. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Karşılaştığı problemleri çözmede bireysel veya ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme, sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Yapı üretim sürecinde; yapı metrajının çıkartılması, yapı maliyeti tahmini ve iş programı ile ilişkilendirilerek yapı maliyetini belirler, mesleki çalışmalar-uygulamalar yapılırken tarafların menfaatlerini koruyabilecek belgeler hazırlar (İhale, sözleşme vb.). | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Öğrenme gereksinimlerini belirleme, kaynak araştırması yapma, bilgiye ulaşma ve veri tabanlarını kullanır, yaşam boyu öğrenme motivasyonuyla mesleki, kültürel ve sanatsal gelişimini sağlar. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Mimarlık ile ilgili toplumsal bilinç oluşturma ve tasarım verilerinin sürdürülebilir kullanımını sağlar. | 4 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Mimarlık alanıyla ilgili yazılı ve sözlü etkin iletişim kurma, mimarlık ile ilgili seminer ve toplantıları izler, düzenler, proje hazırlar ve yabancı dil bilgilerine dayanarak yurtdışı kaynaklı yayınları takip eder. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mimarlıkta etik değerleri anlama, toplum yararına, tarihe ve kültüre saygılı, doğaya karşı mesleki ve insani bakımdan sorumluluğunu anlar. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mimari tasarım ve planlama süreçlerinde insani, toplumsal, çevresel koşulların etkisini anlamak için veri toplar, değerlendirir ve yorumlar. | 4 |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki gelişimde stajın rolünü ve işveren ve stajyerin hak ve sorumluluklarını anlar. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Peyzaj mimarlığı nedir anlam, kapsam, doğa, insan | İlgili araştırma ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Bahçe tarihi, dönem projesinin verilmesi | İlgili araştırma ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Arazi ve bağlam, avan proje geliştirme | İlgili araştırma ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Bahçe ve süs bitkileri, bitkisel tasarım prensipleri 1 | İlgili araştırma ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Bahçe ve süs bitkileri, bitkisel tasarım prensipleri 2 | İlgili araştırma ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Bahçe ve süs bitkileri, bitkisel tasarım prensipleri 3 | İlgili araştırma ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Bahçe ve süs bitkileri, bitkisel tasarım prensipleri 4 | İlgili araştırma ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | İlgili araştırma ve okuma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
9 | Peyzaj Projesi Geliştirme 1 | Proje hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
10 | Peyzaj Projesi Geliştirme 2 | Proje hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
11 | Peyzaj Projesi Geliştirme 3 | Proje hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
12 | Peyzaj Projesi Geliştirme 4 | Proje hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
13 | Peyzaj Projesi Geliştirme 5 | Proje hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
14 | Peyzaj Projesi Geliştirme 6 | Proje hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
15 | Peyzaj Projesi Geliştirme 7 | Proje hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Proje hazırlama | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Proje hazırlama | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |