Genel Bilgi
Kod | MIM434 |
Ad | Mimari Proje VIII (Bitirme Projesi) |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 8. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 11 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. ONUR ERMAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. ONUR ERMAN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Doç. Dr. ALTAY ÇOLAK (A Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.) Doç. Dr. ÖZLEM ŞENYİĞİT SARIKAYA (A Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.) Dr. Öğr. Üyesi KASIM ÇELİK (A Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.) Dr. Öğr. Üyesi MUSTAFA YEĞİN (A Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.) Öğr. Gör. TOLGA UZUN (A Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.) Prof. Dr. HAVVA ALKAN BALA (A Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.) Prof. Dr. FAZİLET DUYGU SABAN (A Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Mimari tasarım ve kent bütünü içerisinde yakın ve uzak çevrenin proje konusuyla birlikte değerlendirilmesi, bununla ve kapsadığı işlevle ilişkili üçüncü boyuttaki değerlerin geliştirilmesi, doğru işlevsel ve strüktürel çözümlere yer verilmesi ve tüm öğretim boyunca edinilen bilgilere ve deneyimlere dayanarak senteze ulaşma, çözüm alternatiflerinin geliştirilmesi, çözümün önerilmesi ve bunların doğru bir şekilde sunulması konularında öğrencinin mesleki yeterliliğinin jürice sınandığı diploma çalışması.
Dersin İçeriği
Problem tanımlama, alan analizi, örnek çözümleri inceleme, özgün tasarım çözümleri üretme, mimari tasarım projeleri hazırlama
Dersin Ön Koşulu
Mimari Proje 7 dersi
Kaynaklar
Anderson, J. 2014. Mimari Tasarım, Literatür Yayın Farrelly, L. 2012. Mimarlıkta; Sunum Teknikleri, Literatür.
Notlar
Verilen proje konusuyla ilgili yayınlar, standartlar, örnek uygulamalar, ilgili yönetmelikler.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Mimari mekanı tasarlamak için ihtiyaç duyulan bilgiyi seçer. |
ÖÇ02 | Proje konusu ile ilgili detaylı araştırma yapar, rapor hazırlar. |
ÖÇ03 | Arazi, iklim ve çevre koşullarını analiz eder. |
ÖÇ04 | Bir mimari yapıyı, program ve diğer verileri göz önünde bulundurularak, estetik, konstrüksiyon, fonksiyon ve ulaşım açısından kullanıma uygun biçimde tasarlar. |
ÖÇ05 | Yapılan tasarımı farklı sunum teknikleri ve mimari anlatım tekniklerine uygun olarak ifade eder. |
ÖÇ06 | Proje çalışmasını bireysel olarak yürütür, gerekli verileri toplar, analiz eder ve sentezler. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mimari teknik çizim ve sunum yapabilme, dijital teknolojileri kullanma, üç boyutlu model yapma, tasarım fikrini uygun yöntemlerle ifade edebilme ve görsel iletişim tekniklerini kullanır. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yapı elemanları, yapı bileşenleri ve yapı malzemelerinin kullanımını anlama, eleman, bileşen ve malzeme ölçeğinde özelliklerini yorumlama, tasarımda uygun olanını seçme, uygulamada bir araya gelişlerinin temel ilkelerini anlar. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Düşey ve yatay sirkülasyon elemanları, tesisat, altyapı, iletişim, güvenlik ve yangın sistemlerinden oluşan servis sitemlerinin temel ilkelerini açıklar. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mimarlık alanı ile ilgili herhangi bir çalışmayı bireysel olarak planlar, projelendirir ve bağımsız olarak yürütme, teknik döküman hazırlar. | 5 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tasarımda işlev biçim ilişkisinde çevre, insan, kültür gibi unsurların etkisini anlar, yorumlar, kavramlarla açıklar, mimari ilkeleri bina, iç mekan, yapı yakın çevresi ve kentsel tasarım düzeyinde kullanır. | 4 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Geniş kapsamlı programı olan bir mimari projeyi eskiz aşamasından uygulama projesi aşamasına kadar (strüktürel ve çevresel sistemler, güvenlik, bölücü sistemler, yönetmelikler vb.) geliştirir, değerlendirme ve uygular. | 5 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çevresel sistemlerin tasarımında aydınlatma, akustik, yalıtım, iklimlendirme ve enerji kullanımı konularının temel ilkelerini açıklar, değerlendirir ve çözümler. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Strüktürlerin düşey ve yanal yükler karşısında davranış ilkelerini anlar, çağdaş taşıyıcı sistemlerin gelişimlerini açıklama ve taşıyıcı sistem uygulamalarını yorumlama, uygun taşıyıcı sistemi seçer ve kullanır. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sürdürülebilirliğin mimari tasarım kararlarında doğal ve kültürel açıdan önemli bina ve alanları da kapsayan yapay kaynakların korunması ve sağlıklı bina ve yerleşimlerin oluşturulmasında ilkeleri anlar ve kullanır. | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mimarlık alanında veri araçlarından, örnek uygulamalardan veri toplama, değerlendirme, tanımlar, karşılaştırır, sentezleyerek öneri geliştirir. | 5 |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tarihi çevreyi tanımlama, tarihi yapıları ve anıtları belgeleme ve restorasyon projelerini hazırlar, gerekli teknikleri uygular. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Karşılaştığı problemleri çözmede bireysel veya ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme, sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Yapı üretim sürecinde; yapı metrajının çıkartılması, yapı maliyeti tahmini ve iş programı ile ilişkilendirilerek yapı maliyetini belirler, mesleki çalışmalar-uygulamalar yapılırken tarafların menfaatlerini koruyabilecek belgeler hazırlar (İhale, sözleşme vb.). | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Öğrenme gereksinimlerini belirleme, kaynak araştırması yapma, bilgiye ulaşma ve veri tabanlarını kullanır, yaşam boyu öğrenme motivasyonuyla mesleki, kültürel ve sanatsal gelişimini sağlar. | 4 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Mimarlık ile ilgili toplumsal bilinç oluşturma ve tasarım verilerinin sürdürülebilir kullanımını sağlar. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Mimarlık alanıyla ilgili yazılı ve sözlü etkin iletişim kurma, mimarlık ile ilgili seminer ve toplantıları izler, düzenler, proje hazırlar ve yabancı dil bilgilerine dayanarak yurtdışı kaynaklı yayınları takip eder. | 3 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mimarlıkta etik değerleri anlama, toplum yararına, tarihe ve kültüre saygılı, doğaya karşı mesleki ve insani bakımdan sorumluluğunu anlar. | 4 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mimari tasarım ve planlama süreçlerinde insani, toplumsal, çevresel koşulların etkisini anlamak için veri toplar, değerlendirir ve yorumlar. | 4 |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki gelişimde stajın rolünü ve işveren ve stajyerin hak ve sorumluluklarını anlar. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Açıklama, konu, program ve dersin işleyişi hakkında bilgilendirme | Proje konusu hakkında araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Alan Gezisi | Teknik gezi | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Konuya ilişkin analiz çalışmalarının yapılması, seminer sunumları 1 | Analizlerin yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Konuya ilişkin analiz çalışmalarının yapılması, seminer sunumları 2 | Analizlerin yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | 1. Ara Jüri | Alan analizi | Ölçme Yöntemleri: Jüri Değerlendirmesi |
6 | Atölye çalışması-projelerin tartışılması 1 | Proje tasarımı | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Anlatım |
7 | Atölye çalışması-projelerin tartışılması 2 | Proje tasarımı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Proje tasarımı | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
9 | Atölye çalışması-projelerin tartışılması 3 | Proje tasarımı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Atölye çalışması-projelerin tartışılması 4 | Proje tasarımı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | 2. Ara Jüri | Proje tasarımı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Atölye çalışması-projelerin tartışılması 5 | Proje tasarımı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Atölye çalışması-projelerin tartışılması 6 | Proje tasarımı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Atölye çalışması-projelerin tartışılması 7 | Proje tasarımı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Atölye çalışması-projelerin tartışılması 8 | Proje tasarımı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Proje tasarımı | Ölçme Yöntemleri: Jüri Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Proje tasarımı | Ölçme Yöntemleri: Jüri Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 8 | 112 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 14 | 8 | 112 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 4 | 4 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 284 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 11,36 | ||
AKTS | 11 AKTS |