Genel Bilgi
Kod | SRT139 |
Ad | Seramik Temel Sanat Eğitimi 1 |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 1. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. FİLİZ YILDIZ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. FİLİZ YILDIZ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Tasarım eğitiminde, ürünü oluşturan unsurları inceleyerek, kendine özgü görsel dili oluşturabilmek, tasarlama sürecinde akılcı, deneysel, sorgulayıcı ve analitik olarak ürün değerlendirmesi yapabilmek amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
Seramik malzeme şekillendirme ve tasarım yöntemleri.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Sıdıka Sibel Sevim, Seramik Dekorları, Eskişehir, Anadolu Üniversitesi, 2003
Notlar
Abdullah Demir, Temel Plastik Sanatlar Eğitimi, Anadolu Üniversitesi Yayınları, Eskişehir, 1993
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Malzeme işleyebilme becerisi kazanmak |
ÖÇ02 | Tasarım elemanlarını deneysel olarak araştırmak |
ÖÇ03 | Doğadan etüt yaparak ürüne dönüştürmek |
ÖÇ04 | Endüstriyel ve Sanatsal ürün tasarımını analitik olarak değerlendirebilmek |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Toplumsal, bilimsel, sanatsal, mesleki, etik ve sorumluluk bilincine sahiptir | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgiye ulaşır, yönetir ve kurgular | |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak verileri yorumlar, değerlendirir, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanının gerektirdiği en az Avrupa bilgisayar kullanma lisansı düzeyinde, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Zamanı verimli ve planlı kullanır | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bireysel ve grup halinde etkin çalışma, sorumluluk alma becerisi vardır | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sözlü, yazılı ve görsel iletişim kurma özgüveni ve becerisine sahiptir | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | El becerisi ve göz koordinasyonu gelişmiştir | 5 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sanat ve tasarım ile ilgili toplumsal, evrensel etkileri ve değişimleri takip eder | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Uzmanlık alanında ve projesinde ihtiyaç duyduğu farklı disiplinlerle uyumlu çalışır | 5 |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Çok boyutlu algılar, duyusal algıyı somutlaştırabilir | 5 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenme bilinci ile gelişmeleri izleme ve kendini sürekli olarak yenileme becerisine sahiptir | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sanat kuramı, estetik ve sanat felsefesi konularında yetkindir | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Eleştirel düşünebilme, yaratıcı ve özgün fikirler geliştirme yetisi gelişmiştir | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Uzmanlık alanına ve konusuna uygun teorik ve uygulamalı bilgiyi verimli şekilde kullanır | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Kavramları özgün sanat yapıtlarına dönüştürür | 5 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sorunu doğru şekilde tanımlar ve yorumlar, soruna yaratıcı, özgün, estetik, sanatsal ve teknik çözümler bulur | 5 |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Farklı malzemeler, üretim yöntemleri ve tekniklerini kullanma konusunda bilgi, beceri ve tecrübe sahibidir | 5 |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Tasarladığı projenin teknik ve teknolojik olarak üretilebilirliğini değerlendirir | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Tasarım elemanlarından Çizginin tanımı, çeşitleri ve görsel dilin oluşumunda anlamı, çamur üzerindeki çeşitliliği ve araştırmaları | Verilen kaynaklardan hazırlanarak gelinir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Organik (Doğal)Nesne etüdü, çizgi çeşitliliğinin irdelenmesi, Çizgi yapıları oluşturma çalışmaları, çizgi zıtlıkları ve birlikteliklerinin araştırılma | Verilen kaynaklardan hazırlanarak gelinir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Biçimi oluşturan üç elemandan sayılan Noktanın tasarım elemanı olarak çeşitliliği büyümesi, küçülmesi ile üremesinin dinamik düzeninin incelenmesi | Verilen kaynaklardan hazırlanarak gelinir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Çizgi-Nokta ile yüzey oluşturma çalışmalarının yapılması, görsel anlatımda çizgi ve nokta ile farklı etkilerin oluşturulma çalışmalarının yapılması | Verilen kaynaklardan hazırlanarak gelinir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Proje Temelli Öğrenme |
5 | Yüzey düzenleme çalışmalarının başlangıcı, Çizgi-Nokta ile oluşturulan yüzeyde bütünlük, birlik arayış çalışmaları, Çizgi ve Noktada hacimsel etkiler | Verilen kaynaklardan hazırlanarak gelinir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Proje Temelli Öğrenme |
6 | Çizgi-Nokta ve Açık-Koyu ile oluşturulan yüzey düzenleme çalışmalarının araştırılması, Çamur yüzeydeki Negatif-Pozitif Çizgi ve Noktaların ışık elemanları | Verilen kaynaklardan hazırlanarak gelinir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Proje Temelli Öğrenme |
7 | Çamur yüzeyinde, Negatif-Pozitif Çizgi ve Noktaların ışık etkileri ile tasarımın hacimsel görüntüsünün güçlendirilmesi için malzeme ile çalışmaları | Verilen kaynaklardan hazırlanarak gelinir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Proje Temelli Öğrenme |
8 | Ara Sınav | Verilen kaynaklardan hazırlanarak gelinir. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Performans Değerlendirmesi, Proje / Tasarım |
9 | Işık-Gölge kavramları ile yüzeylerin hacim ve hacimli gösterilme gibi resimsel anlatımların araştırılması, ışığın Açık-Orta-Koyu ton etkilerinin incelenmesi | Verilen kaynaklardan hazırlanarak gelinir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Proje Temelli Öğrenme |
10 | Doku (Tekstür) dış yapı, Tasarım elemanlarından Grafik ve Plastik anlatımda objenin tanımlanmasında etkin olan Doku-Doğal nesne ilişkisinin araştırılmaları | Verilen kaynaklardan hazırlanarak gelinir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Proje Temelli Öğrenme |
11 | İncelenen Doğal nesnenin Dokusal ayrıntılarının Yüzey tasarımında, strüktürel tasarımlarda kullanılma yöntemlerinin araştırılması Deneysel çalışmaları. 1 | Verilen kaynaklardan hazırlanarak gelinir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Proje Temelli Öğrenme |
12 | İncelenen Doğal nesnenin Dokusal ayrıntılarının Yüzey tasarımında, strüktürel tasarımlarda kullanılma yöntemlerinin araştırılması Deneysel çalışmaları. 2 | Verilen kaynaklardan hazırlanarak gelinir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Proje Temelli Öğrenme |
13 | Proje tasarımı, 40x40 cm boyutunda Detay çalışmasının yapılması Nokta-Çizgi-Açık- Koyu ve hacim etkilerinin, Dokusal karakterinin kullanılarak ele alınması | Verilen kaynaklardan hazırlanarak gelinir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Proje Temelli Öğrenme |
14 | Yapılan çalışmaların Renklendirilmesi, Sırlanması ve Fırınlanması, Sonuçların incelenmesi, Projeye uygunluklarının değerlendirilmesi. 1 | Verilen kaynaklardan hazırlanarak gelinir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Proje Temelli Öğrenme |
15 | Yapılan çalışmaların Renklendirilmesi, Sırlanması ve Fırınlanması, Sonuçların incelenmesi, Projeye uygunluklarının değerlendirilmesi-Final Sınavı Haftası / Proje ve Uygulamaların Değerlendirilmesi. 2 | Verilen kaynaklardan hazırlanarak gelinir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Proje Temelli Öğrenme |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Verilen kaynaklardan hazırlanarak gelinir. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Verilen kaynaklardan hazırlanarak gelinir. | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Yazılı Sınav, Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 3 | 3 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 125 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,00 | ||
AKTS | 5 AKTS |