Genel Bilgi
Kod | SRS221 |
Ad | Seramik Pazarlama |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. MEHMET CİHAN YAVUZ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. MEHMET CİHAN YAVUZ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Dersin amacı, öğrencilerin pazarlama bilgi ve becerilerini geliştirmek ve karşılaşılan pazarlama fırsat ve problemlerini değerlendirerek en uygun pazarlama kararlarını almalarında yol göstermektir.
Dersin İçeriği
Bu ders seramik sektörü ile ilişkili olarak pazarlamanın tanımı, stratejik pazarlama planı, pazarlama çevresi, pazar bölümlendirmesi, pazar hedefleme ve konumlandırma, pazarlama araştırması, örgütsel pazarlar ve tüketici davranışları konularını içermektedir.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Torlak, Ömer ve Özmen, Müjdat (2013), Pazarlama İlkeleri, Anadolu Üniversitesi
Notlar
Öğretim elemanı ders sunuları ve notları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Seramik Pazarlama fonksiyonunu ve temel kavramları hatırlar |
ÖÇ02 | Seramik pazarlama kararlarını etkileyebilecek çevresel faktörleri belirler, stratejik pazarlama planı geliştirir ve uygular |
ÖÇ03 | Pazarlama araştırması tekniklerini hatırlar ve uygular |
ÖÇ04 | Tüketici davranışları, karar verme mekanizmaları ve satın alma kararlarını etkileyen faktörleri hatırlar |
ÖÇ05 | Endüstriyel seramik pazarlarının özelliklerini listeler ve endüstriyel satın alma davranışının özelliklerini hatırlar |
ÖÇ06 | Etkin pazar bölümlemesinin esasları ve aşamalarını hatırlar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Toplumsal, bilimsel, sanatsal, mesleki, etik ve sorumluluk bilincine sahiptir | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgiye ulaşır, yönetir ve kurgular | 4 |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak verileri yorumlar, değerlendirir, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir | 4 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanının gerektirdiği en az Avrupa bilgisayar kullanma lisansı düzeyinde, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Zamanı verimli ve planlı kullanır | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bireysel ve grup halinde etkin çalışma, sorumluluk alma becerisi vardır | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sözlü, yazılı ve görsel iletişim kurma özgüveni ve becerisine sahiptir | 4 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | El becerisi ve göz koordinasyonu gelişmiştir | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sanat ve tasarım ile ilgili toplumsal, evrensel etkileri ve değişimleri takip eder | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Uzmanlık alanında ve projesinde ihtiyaç duyduğu farklı disiplinlerle uyumlu çalışır | 5 |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Çok boyutlu algılar, duyusal algıyı somutlaştırabilir | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenme bilinci ile gelişmeleri izleme ve kendini sürekli olarak yenileme becerisine sahiptir | 4 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sanat kuramı, estetik ve sanat felsefesi konularında yetkindir | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Eleştirel düşünebilme, yaratıcı ve özgün fikirler geliştirme yetisi gelişmiştir | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Uzmanlık alanına ve konusuna uygun teorik ve uygulamalı bilgiyi verimli şekilde kullanır | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Kavramları özgün sanat yapıtlarına dönüştürür | 4 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sorunu doğru şekilde tanımlar ve yorumlar, soruna yaratıcı, özgün, estetik, sanatsal ve teknik çözümler bulur | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Farklı malzemeler, üretim yöntemleri ve tekniklerini kullanma konusunda bilgi, beceri ve tecrübe sahibidir | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Tasarladığı projenin teknik ve teknolojik olarak üretilebilirliğini değerlendirir |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Seramik Pazarlamanın Tanımı ve Gelişimi | Kaynak kitaptan ilgili bölümün okunması ve webten ön araştırma yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Seramik Sektöründe Pazarlama Fonksiyonu ve Önemi | Kaynak kitaptan ilgili bölümün okunması ve webten ön araştırma yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Stratejik Planlama: Pazarlama Planı Geliştirme ve Uygulaması-1 | Kaynak kitaptan ilgili bölümün okunması ve webten ön araştırma yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Stratejik Planlama: Pazarlama Planı Geliştirme ve Uygulaması-2 | Kaynak kitaptan ilgili bölümün okunması ve webten ön araştırma yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Pazarlama Çevresi | Kaynak kitaptan ilgili bölümün okunması ve webten ön araştırma yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Seramik Pazarlama Çevresi | Kaynak kitaptan ilgili bölümün okunması ve webten ön araştırma yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Pazarlama Araştırması | Kaynak kitaptan ilgili bölümün okunması ve webten ön araştırma yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Kaynak kitap ve ders notlarının okunması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Tüketici Davranışları ve Karar Verme | Kaynak kitaptan ilgili bölümün okunması ve webten ön araştırma yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Seramik Sektöründe Tüketici Davranışları ve Karar Verme | Kaynak kitaptan ilgili bölümün okunması ve webten ön araştırma yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Endüstriyel Pazarlar | Kaynak kitaptan ilgili bölümün okunması ve webten ön araştırma yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Endüstriyel Seramik Pazarları ve Satın Alma | Kaynak kitaptan ilgili bölümün okunması ve webten ön araştırma yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Pazar Hedeflemesi | Kaynak kitaptan ilgili bölümün okunması ve webten ön araştırma yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
14 | Seramik Sektöründe Pazar Hedeflemesi | Kaynak kitaptan ilgili bölümün okunması ve webten ön araştırma yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Pazarlamada Stratejik Kontrol | Kaynak kitaptan ilgili bölümün okunması ve webten ön araştırma yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavı | Kaynak kitap ve ders notlarının okunması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavı | Kaynak kitap ve ders notlarının okunması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 13 | 13 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 75 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,00 | ||
AKTS | 3 AKTS |