Genel Bilgi
Kod | SRT345 |
Ad | Atölye Stajı |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 5. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 0-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 1 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Staj |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. NERGİS KILINÇ MİRDALI |
Dersin Öğretim Elemanı |
Doç. Dr. NERGİS KILINÇ MİRDALI
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Atölye stajı ile eğitimi sırasında aldığı bilgi ve beceriyi geliştirmeleri, özgün ve yaratıcı tasarımlarla projeler gerçekleştirmeleri hedeflenir.
Dersin İçeriği
Seramik üretim süreçlerinde öğrencilerin bilgi beceri ve farkındalık kazanması amacıyla kurgulanan çalışmalar içerir.
Dersin Ön Koşulu
Dersin ön koşulu bulunmamaktadır.
Kaynaklar
Seramik Hataları ve Çözüm Yöntemleri, Çeviri Zeliha Mete ve İlker Özkan, Karakalem Kitabevi Yayınları, 2010.
Notlar
Arcasoy Ateş ve Başkırkan Hasan, Seramik Teknolojisi, 2020. Mete, Zeliha, Seramik Kimyası, 2020.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Alanında sahip olduğu bilgi ve beceri ile Seramik atölyesinde estetik sanat ürünleri ortaya çıkarır. |
ÖÇ02 | Özgün tasarımları için gerekli olan teknikleri ve yenilikleri kullanabilme becerisi gelişir. |
ÖÇ03 | Teorik bilgi ile uygulama arasında ilişki kurar. |
ÖÇ04 | Bireysel veya grup halinde çalışabilme ve sorumluluk alabilme becerisi gelişir. |
ÖÇ05 | Hedef kitlesini tanımlayarak alanı ile ilgili çalışmaları paylaşır |
ÖÇ06 | Bağımsız olarak proje geliştirir ve yönetir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Toplumsal, bilimsel, sanatsal, mesleki, etik ve sorumluluk bilincine sahiptir | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgiye ulaşır, yönetir ve kurgular | |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak verileri yorumlar, değerlendirir, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanının gerektirdiği en az Avrupa bilgisayar kullanma lisansı düzeyinde, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Zamanı verimli ve planlı kullanır | 4 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bireysel ve grup halinde etkin çalışma, sorumluluk alma becerisi vardır | 4 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sözlü, yazılı ve görsel iletişim kurma özgüveni ve becerisine sahiptir | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | El becerisi ve göz koordinasyonu gelişmiştir | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sanat ve tasarım ile ilgili toplumsal, evrensel etkileri ve değişimleri takip eder | 5 |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Uzmanlık alanında ve projesinde ihtiyaç duyduğu farklı disiplinlerle uyumlu çalışır | |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Çok boyutlu algılar, duyusal algıyı somutlaştırabilir | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenme bilinci ile gelişmeleri izleme ve kendini sürekli olarak yenileme becerisine sahiptir | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sanat kuramı, estetik ve sanat felsefesi konularında yetkindir | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Eleştirel düşünebilme, yaratıcı ve özgün fikirler geliştirme yetisi gelişmiştir | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Uzmanlık alanına ve konusuna uygun teorik ve uygulamalı bilgiyi verimli şekilde kullanır | 5 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Kavramları özgün sanat yapıtlarına dönüştürür | 5 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sorunu doğru şekilde tanımlar ve yorumlar, soruna yaratıcı, özgün, estetik, sanatsal ve teknik çözümler bulur | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Farklı malzemeler, üretim yöntemleri ve tekniklerini kullanma konusunda bilgi, beceri ve tecrübe sahibidir | 5 |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Tasarladığı projenin teknik ve teknolojik olarak üretilebilirliğini değerlendirir | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Atölye stajının amacı, içeriği ve yönetmeliği hakkında bilgilendirme. | Ders Bilgi Paketinin incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Bireysel Çalışma, Gösterip Yaptırma |
2 | Belirlenen konularda araştırma ve tasarımların yapılması | Yapılan atölye çalışmasına göre ön hazırlık değişiklik gösterebilmektedir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Bireysel Çalışma |
3 | Tasarımların yorumlanması ve bir tasarımın birlikte geliştirilerek onaylanması | Yapılan atölye çalışmasına göre ön hazırlık değişiklik gösterebilmektedir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Bireysel Çalışma |
4 | Grup halinde ya da bireysel olarak onaylanan tasarımların uygulamasına başlanması | Yapılan atölye çalışmasına göre ön hazırlık değişiklik gösterebilmektedir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Bireysel Çalışma, Grup Çalışması |
5 | Uygulama çalışmalarına devam edilmesi | Yapılan atölye çalışmasına göre ön hazırlık değişiklik gösterebilmektedir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Bireysel Çalışma |
6 | Tasarımı yapılan ürünlerin şekillendirilme işleminin bitirilmesi ve rötuş aşaması | Yapılan atölye çalışmasına göre ön hazırlık değişiklik gösterebilmektedir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Bireysel Çalışma |
7 | Kurumaya bırakılan ürünlerin sunumunun yapılması ve uygunluğunun tespit edilmesi | Yapılan atölye çalışmasına göre ön hazırlık değişiklik gösterebilmektedir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Bireysel Çalışma |
8 | Arasınav (Atölye Performans değerlendirmesi) | Yapılan atölye çalışmasına göre ön hazırlık değişiklik gösterebilmektedir. | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi |
9 | Kurutulan ürünlerin pişirim için fırına yerleştirilmesi | Yapılan atölye çalışmasına göre ön hazırlık değişiklik gösterebilmektedir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Bireysel Çalışma |
10 | Ürün bisküvi pişirimi | Yapılan atölye çalışmasına göre ön hazırlık değişiklik gösterebilmektedir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Bireysel Çalışma |
11 | Ürün sırlama | Yapılan atölye çalışmasına göre ön hazırlık değişiklik gösterebilmektedir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Bireysel Çalışma, Gösterip Yaptırma |
12 | Sır pişirimi | Yapılan atölye çalışmasına göre ön hazırlık değişiklik gösterebilmektedir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
13 | Ürün sunumu için çalışmalar/hazırlıklar | Yapılan atölye çalışmasına göre ön hazırlık değişiklik gösterebilmektedir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Bireysel Çalışma |
14 | Bireysel çalışmalar için ürün sunumu | Yapılan atölye çalışmasına göre ön hazırlık değişiklik gösterebilmektedir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
15 | Grup çalışmaları için ürün sunumu | Yapılan atölye çalışmasına göre ön hazırlık değişiklik gösterebilmektedir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Proje / Tasarım |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 8 | 8 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 24 | 24 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 96 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,84 | ||
AKTS | 4 AKTS |