Genel Bilgi
Kod | SRT446 |
Ad | Portfolyo Tasarımı |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 8. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-1 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. SIRRI KÜÇÜKARSLAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. SIRRI KÜÇÜKARSLAN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Kişisel portfolyo hazırlama üzerine proje çalışması yapılarak, bireysel tanıtım üzerine de yoğunlaşılacaktır. Farklı ortam bilgileri, malzeme bilgileri, izleyici eğilimleri incelenecek; tasarımın sergilenebilmesi için en doğru ortam ve malzeme seçilerek, izleyiciyi yakalamak hedeflenecektir.
Dersin İçeriği
Öğrencileri iş hayatına hazırlayabilmek amacıyla, portfolyo hazırlama ve sunumunda kişiselleştirme yolları aktarılacaktır. Ayrıca Öğrencilere iş yaşamına yönelik çalışmalarda tasarımcı müşteri ilişkisini içeren uygulamalara dair bilgi verilecektir
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Internet kaynaklı birçok eğitim videosu.
Notlar
Internet kaynaklı birçok eğitim videosu.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Bir tasarım için en uygun sunum ortamını belirlemeyi öğrenir. |
ÖÇ02 | Farklı malzemeler kullanarak, işlevsel bir sunum yapmayı öğrenir. |
ÖÇ03 | Kişisel portfolyosunu tasarlamayı öğrenir. |
ÖÇ04 | Kişisel portfolyosuna koyması gereken fotoğrafların teknik özeliklerini öğrenir |
ÖÇ05 | Fortfolyosu için gerekli web sitesinin içeriğini oluşturabilir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Toplumsal, bilimsel, sanatsal, mesleki, etik ve sorumluluk bilincine sahiptir | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgiye ulaşır, yönetir ve kurgular | |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak verileri yorumlar, değerlendirir, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir | 4 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanının gerektirdiği en az Avrupa bilgisayar kullanma lisansı düzeyinde, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Zamanı verimli ve planlı kullanır | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bireysel ve grup halinde etkin çalışma, sorumluluk alma becerisi vardır | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sözlü, yazılı ve görsel iletişim kurma özgüveni ve becerisine sahiptir | 4 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | El becerisi ve göz koordinasyonu gelişmiştir | 4 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sanat ve tasarım ile ilgili toplumsal, evrensel etkileri ve değişimleri takip eder | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Uzmanlık alanında ve projesinde ihtiyaç duyduğu farklı disiplinlerle uyumlu çalışır | 5 |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Çok boyutlu algılar, duyusal algıyı somutlaştırabilir | 4 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenme bilinci ile gelişmeleri izleme ve kendini sürekli olarak yenileme becerisine sahiptir | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sanat kuramı, estetik ve sanat felsefesi konularında yetkindir | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Eleştirel düşünebilme, yaratıcı ve özgün fikirler geliştirme yetisi gelişmiştir | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Uzmanlık alanına ve konusuna uygun teorik ve uygulamalı bilgiyi verimli şekilde kullanır | 5 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir | 4 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Kavramları özgün sanat yapıtlarına dönüştürür | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sorunu doğru şekilde tanımlar ve yorumlar, soruna yaratıcı, özgün, estetik, sanatsal ve teknik çözümler bulur | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Farklı malzemeler, üretim yöntemleri ve tekniklerini kullanma konusunda bilgi, beceri ve tecrübe sahibidir | 4 |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Tasarladığı projenin teknik ve teknolojik olarak üretilebilirliğini değerlendirir |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Ders ve dönemlik işleyiş planı hakkında bilgi verilmesi. Kaynakların bildirilmesi. | Örnek uygulama araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Görsel iletişim ve grafik anlatım ile kişisel çalışmaların sunumu üzerine tartışma | Kişisel çalışmaların toplarlanması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma |
3 | Sunum ve tema bağlantısı | Kaynak Taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Temaya uygun ortam seçimi, farklı ortamların temaya etkileri | Örnek Uygulama İncelemeleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri, Beyin Fırtınası |
5 | Proje1: Kişisel CV Tasarımı | Eskiz Çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Portfolyonuz için kartvizit tasarımı | Kart vizit tasarım kriterlerini araştırınız | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma |
7 | Portfolyonuz için logonuzu hazırlama | Tipografi terimini araştırınız | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma |
8 | Ara Sınav | Sunum Hazırlıkları | Ölçme Yöntemleri: Portfolyo, Ödev, Performans Değerlendirmesi |
9 | Afiş tasarımı | Afiş ebatlarını araştırınız | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma |
10 | Portfolyonuz için web sitesi tasarlama hazır platformlardan faydalanma | Hazır web sitesi platformlarını araştırınız | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası |
11 | Portfolyo tasarımı için uygun tema ve ortam seçimi | Tasarım Çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
12 | Portfolyo Tasarım çalışmaları | Tasarım Çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası |
13 | Çalışmaların dijital ortamda uygulanması. | Tasarım Çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası |
14 | Çalışmaların dijital baskı alınması | Tasarım Çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası |
15 | Uygulama çalışmalarının sonuçlanması, sunumlar | Tasarım Çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Tasarım Çalışmaları | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım, Portfolyo, Ödev, Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sunum | Ölçme Yöntemleri: Portfolyo, Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 5 | 5 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 87 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,48 | ||
AKTS | 3 AKTS |