SRT401 Sergileme Tasarımı

3 AKTS - 2-1 Süre (T+U)- 7. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod SRT401
Ad Sergileme Tasarımı
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 7. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-1 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör. SIRRI KÜÇÜKARSLAN
Dersin Öğretim Elemanı Öğr. Gör. SIRRI KÜÇÜKARSLAN (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Sergileme tasarımında fikirden ürüne tasarım sürecinin tüm aşamalarının kavranması, Sergileme tasarım süreci, hedef kitle ve izleyici profillerinin anlaşılması, sergileme ürün türleri, malzemeleri ve üretim yöntemleri, sergileme tasarımına yönelik seramik tasarım uygulamaları, sergileme tasarımı ile sanat objesi kimliğinin ilişkisi, teknolojik sergileme ürünlerinin öğrenilmesi amaçlanmaktadır.

Dersin İçeriği

Öğrencilere 17. yüz yıldan günümüze sergileme yöntemlerinin tarihi ile ilgili genel bir bakış açısı sunmaktır. 20. yüz yıl ve sonrasında günümüz fuar ve bienallerinden örneklerle Modernizm ve Post-modernizmin sergi mekanına olan etkisi ve sergi mekanının geçirdiği evrim incelenecektir. Yukarıdaki konuların ışığı altında mekana yaklaşım, sergi konseptinin geliştirilmesi ve sergilenecek eserin/objenin sergi mekanına yerleştirilmesi gibi konular üzerine tartışılacaktır. Bu çalışmayı desteklemek amacıyla öğrencilerden bireysel veya 3 - 4 kişilik gruplar halinde, kendi sergilerini üretmeleri ve bunu projelendirmeleri istenecektir.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Öğr. Gör. Burcu Bozkurt Ders Notlar

Notlar

İnternet videoları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Öğrenci, mesleki sunum tekniklerini tasarlayabilecek, uygulayabilecek ve geliştirir
ÖÇ02 Öğrenci, algının tanımını yapar
ÖÇ03 Öğrenci,tasarımın temel bileşenlerini kavrar
ÖÇ04 Öğrenci, gösteri ve sergileme mekanlarındaki tasarımları değerlendirir
ÖÇ05 Öğrenci sanal ortamda sergileme konusunu kavrar


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Toplumsal, bilimsel, sanatsal, mesleki, etik ve sorumluluk bilincine sahiptir
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilgiye ulaşır, yönetir ve kurgular
PÖÇ03 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak verileri yorumlar, değerlendirir, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanının gerektirdiği en az Avrupa bilgisayar kullanma lisansı düzeyinde, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır 4
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Zamanı verimli ve planlı kullanır
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bireysel ve grup halinde etkin çalışma, sorumluluk alma becerisi vardır 5
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Sözlü, yazılı ve görsel iletişim kurma özgüveni ve becerisine sahiptir
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı El becerisi ve göz koordinasyonu gelişmiştir 5
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Sanat ve tasarım ile ilgili toplumsal, evrensel etkileri ve değişimleri takip eder
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Uzmanlık alanında ve projesinde ihtiyaç duyduğu farklı disiplinlerle uyumlu çalışır
PÖÇ11 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Çok boyutlu algılar, duyusal algıyı somutlaştırabilir 5
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Yaşam boyu öğrenme bilinci ile gelişmeleri izleme ve kendini sürekli olarak yenileme becerisine sahiptir
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Sanat kuramı, estetik ve sanat felsefesi konularında yetkindir
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Eleştirel düşünebilme, yaratıcı ve özgün fikirler geliştirme yetisi gelişmiştir 4
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Uzmanlık alanına ve konusuna uygun teorik ve uygulamalı bilgiyi verimli şekilde kullanır
PÖÇ16 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir 4
PÖÇ17 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Kavramları özgün sanat yapıtlarına dönüştürür
PÖÇ18 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Sorunu doğru şekilde tanımlar ve yorumlar, soruna yaratıcı, özgün, estetik, sanatsal ve teknik çözümler bulur 4
PÖÇ19 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Farklı malzemeler, üretim yöntemleri ve tekniklerini kullanma konusunda bilgi, beceri ve tecrübe sahibidir 5
PÖÇ20 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Tasarladığı projenin teknik ve teknolojik olarak üretilebilirliğini değerlendirir


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Sergileme tasarımının tarihsel süreci, Sergileme tasarımında klasik, çağdaş ve yenilikçi yaklaşımların anlatımı uygulama Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Tartışma, Gösteri
2 Temel kavramlar, terminoloji uygulama Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri
3 Sergilenecek ürünlerin sınıflandırılması ve tasarımda kullanılan malzemeler, video gösterimleri uygulama Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
4 Sergileme konusunda temel kompozisyon kuraları uygulama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri
5 Sergilerden örnekler uygulama Öğretim Yöntemleri:
Gösteri, Soru-Cevap, Tartışma, Anlatım
6 Fakülte içinde sergileme alanlarının oluşturulması uygulama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri
7 Fakülte dışında sergileme alanlarının oluşturulması uygulama Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
8 Ara Sınav uygulama Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi
9 Sergileme ürünleri tasarımı örnek model oluşturma uygulama Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma, Soru-Cevap, Tartışma, Proje Temelli Öğrenme
10 Ürünlerin üstünde sergileneceği stant oluşturulması uygulama Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Proje Temelli Öğrenme
11 Sergi için kaide oluşturma uygulama Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Tartışma, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma, Proje Temelli Öğrenme
12 Örnek sergileme alanı ve stant ilişkisi uygulama Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma, Proje Temelli Öğrenme , Anlatım
13 Sergi Alanları uygulama Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Proje Temelli Öğrenme , Grup Çalışması
14 Sergileme alanı olarak müzelerin özelikleri uygulama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Proje Temelli Öğrenme
15 Dış mekan sergileri uygulama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Proje Temelli Öğrenme
16 Yarıyıl Sonu Sınavları uygulama Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları uygulama Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 2 2
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 5 5
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü (Saat) 87
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,48
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 17.11.2022 01:12