Genel Bilgi
Kod | SRT401 |
Ad | Sergileme Tasarımı |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 7. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-1 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. SIRRI KÜÇÜKARSLAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. SIRRI KÜÇÜKARSLAN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Sergileme tasarımında fikirden ürüne tasarım sürecinin tüm aşamalarının kavranması, Sergileme tasarım süreci, hedef kitle ve izleyici profillerinin anlaşılması, sergileme ürün türleri, malzemeleri ve üretim yöntemleri, sergileme tasarımına yönelik seramik tasarım uygulamaları, sergileme tasarımı ile sanat objesi kimliğinin ilişkisi, teknolojik sergileme ürünlerinin öğrenilmesi amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
Öğrencilere 17. yüz yıldan günümüze sergileme yöntemlerinin tarihi ile ilgili genel bir bakış açısı sunmaktır. 20. yüz yıl ve sonrasında günümüz fuar ve bienallerinden örneklerle Modernizm ve Post-modernizmin sergi mekanına olan etkisi ve sergi mekanının geçirdiği evrim incelenecektir. Yukarıdaki konuların ışığı altında mekana yaklaşım, sergi konseptinin geliştirilmesi ve sergilenecek eserin/objenin sergi mekanına yerleştirilmesi gibi konular üzerine tartışılacaktır. Bu çalışmayı desteklemek amacıyla öğrencilerden bireysel veya 3 - 4 kişilik gruplar halinde, kendi sergilerini üretmeleri ve bunu projelendirmeleri istenecektir.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Öğr. Gör. Burcu Bozkurt Ders Notlar
Notlar
İnternet videoları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Öğrenci, mesleki sunum tekniklerini tasarlayabilecek, uygulayabilecek ve geliştirir |
ÖÇ02 | Öğrenci, algının tanımını yapar |
ÖÇ03 | Öğrenci,tasarımın temel bileşenlerini kavrar |
ÖÇ04 | Öğrenci, gösteri ve sergileme mekanlarındaki tasarımları değerlendirir |
ÖÇ05 | Öğrenci sanal ortamda sergileme konusunu kavrar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Toplumsal, bilimsel, sanatsal, mesleki, etik ve sorumluluk bilincine sahiptir | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgiye ulaşır, yönetir ve kurgular | |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak verileri yorumlar, değerlendirir, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanının gerektirdiği en az Avrupa bilgisayar kullanma lisansı düzeyinde, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır | 4 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Zamanı verimli ve planlı kullanır | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bireysel ve grup halinde etkin çalışma, sorumluluk alma becerisi vardır | 5 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sözlü, yazılı ve görsel iletişim kurma özgüveni ve becerisine sahiptir | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | El becerisi ve göz koordinasyonu gelişmiştir | 5 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sanat ve tasarım ile ilgili toplumsal, evrensel etkileri ve değişimleri takip eder | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Uzmanlık alanında ve projesinde ihtiyaç duyduğu farklı disiplinlerle uyumlu çalışır | |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Çok boyutlu algılar, duyusal algıyı somutlaştırabilir | 5 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenme bilinci ile gelişmeleri izleme ve kendini sürekli olarak yenileme becerisine sahiptir | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sanat kuramı, estetik ve sanat felsefesi konularında yetkindir | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Eleştirel düşünebilme, yaratıcı ve özgün fikirler geliştirme yetisi gelişmiştir | 4 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Uzmanlık alanına ve konusuna uygun teorik ve uygulamalı bilgiyi verimli şekilde kullanır | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir | 4 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Kavramları özgün sanat yapıtlarına dönüştürür | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sorunu doğru şekilde tanımlar ve yorumlar, soruna yaratıcı, özgün, estetik, sanatsal ve teknik çözümler bulur | 4 |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Farklı malzemeler, üretim yöntemleri ve tekniklerini kullanma konusunda bilgi, beceri ve tecrübe sahibidir | 5 |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Tasarladığı projenin teknik ve teknolojik olarak üretilebilirliğini değerlendirir |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Sergileme tasarımının tarihsel süreci, Sergileme tasarımında klasik, çağdaş ve yenilikçi yaklaşımların anlatımı | uygulama | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Tartışma, Gösteri |
2 | Temel kavramlar, terminoloji | uygulama | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri |
3 | Sergilenecek ürünlerin sınıflandırılması ve tasarımda kullanılan malzemeler, video gösterimleri | uygulama | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
4 | Sergileme konusunda temel kompozisyon kuraları | uygulama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri |
5 | Sergilerden örnekler | uygulama | Öğretim Yöntemleri: Gösteri, Soru-Cevap, Tartışma, Anlatım |
6 | Fakülte içinde sergileme alanlarının oluşturulması | uygulama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri |
7 | Fakülte dışında sergileme alanlarının oluşturulması | uygulama | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Sınav | uygulama | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi |
9 | Sergileme ürünleri tasarımı örnek model oluşturma | uygulama | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Soru-Cevap, Tartışma, Proje Temelli Öğrenme |
10 | Ürünlerin üstünde sergileneceği stant oluşturulması | uygulama | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Proje Temelli Öğrenme |
11 | Sergi için kaide oluşturma | uygulama | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Tartışma, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma, Proje Temelli Öğrenme |
12 | Örnek sergileme alanı ve stant ilişkisi | uygulama | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma, Proje Temelli Öğrenme , Anlatım |
13 | Sergi Alanları | uygulama | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Proje Temelli Öğrenme , Grup Çalışması |
14 | Sergileme alanı olarak müzelerin özelikleri | uygulama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Proje Temelli Öğrenme |
15 | Dış mekan sergileri | uygulama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Proje Temelli Öğrenme |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | uygulama | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | uygulama | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 5 | 5 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 87 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,48 | ||
AKTS | 3 AKTS |