Genel Bilgi
Kod | SHS104 |
Ad | Kişiler Arası İlişkiler |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 2. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. ŞENAY DAĞILGAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. ŞENAY DAĞILGAN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu ders, sağlıklı kişilerarası ilişkilerde yer alan etkili iletişim beceri ve tekniklerini ele alır. Yaşlı bireylerin gereksinimlerinin tam ve doğru olarak anlaşılabilmesine olanak sağlayan etkili iletişim kurma, ve toplumda, çalışma ortamında ekip arkadaşları ile sağlıklı kişilerarası ilişkiler başlatma ve sürdürme becerisini kazanmayı hedeflemetedir.
Dersin İçeriği
1. İletişimin Kavramsal Yönü 2. İletşimi etkileyen faktörler 3. Kendini Tanıma 4. Algılama 5. Etkin dinleme 5.Ben Dili 6. Atılganlık
Dersin Ön Koşulu
Dersin ön koşulu bulunmamaktadır.
Kaynaklar
1.Özcan A. Hemşire- Hasta İlişkisi ve İletişim. Ankara: Sistem Ofset Bas. Yay. San. Tic. Ltd. Şti. 2006.<br>2.Özer A.K. Ben Değeri Tiryakiliği. İstanbul: Sistem Yayıncılık. 2008<br>3.Gordon T. Etkili Anne Baba Eğitimi. İstanbul: Profil Yayıncılık. 2009.
Notlar
Üstün B. ve Ark. Hemşirelikte İletişim Becerileri Öğretimi. İzmir: Okullar yayınevi. 2005
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | İletişim kavramını tanımlama, sözlü ve sözsüz iletişimi açıklamao Sözsüz iletişim kanallarını listeleme ve sözsüz iletişimin önemini fark eder. İletişimi etkileyen etmenleri açıklar |
ÖÇ02 | Algılamanın iletişime etkisini belirtir |
ÖÇ03 | Kendini tanıma kavramını, kendini tanımanın ilişkileri nasıl etkileyeceğini ve kendini tanımayı arttırmanın yollarını açıklar |
ÖÇ04 | Dinleme ve işitme arasındaki farkı açıklar |
ÖÇ05 | Aktif dinleme çeşitlerini listeler |
ÖÇ06 | Kendi dinleme davranışını değerlendirir ve kişilerarası ilişkilerde etkili dinleme davranışını kullanır |
ÖÇ07 | Ben dili ile geri bildirim verme becerisini kullanır |
ÖÇ08 | Empati kavramını açıklama ve empatik tepki verme becerisini kullanır |
ÖÇ09 | Girişken, saldırgan ve pasif davranışın özelliklerini sıralar |
ÖÇ10 | Girişken davranış becerisini kullanır |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İnsanların anatomik, fizyolojik yapısını ayırt eder ve organ sistemlerinin anestezi uygulamaları ile olan ilişkisini açıklar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Anestezi uygulaması sırasında vücuttaki temel hemodinamik parametrelerin izlenmesi ve sıvı replasmanı, kan ve kan ürünleri transfüzyonu hakkında temel bilgileri tanımlar. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kardiyopulmoner resüsitasyonu, yoğun bakım prensiplerini ve reanimasyonda en sık görülen hastalıkları tanır. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Dezenfeksiyon, sterilizasyon ve hijyen konusunda temel bilgileri açıklar. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Anestezi cihazının çalışma mekanizması ve bakımı ile ilgili basamakları listeler. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Monitörizasyon yöntemlerinin isimlerini sayar. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Anestezi uygulaması sırasında ve sonrasında bir hastanın izlenme parametrelerini tanır, ortaya çıkabilecek komplikasyonları açıklar. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Anestezi uygulaması öncesinde, sırasında ve sonrasında yapılacak işlemleri ve kullanılacak ilaç ve malzemeleri kliniğin protokollerine uygun bir şekilde planlar. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uygulanacak Anestezi yöntemi basamaklarını listeler. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sterilizasyon, dezenfeksiyon ve hijyen kurallarının uygular. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Anestezi polikliniğinde hastaları istenen şekilde hazırlar. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel monitörizasyon yöntemlerini uygular, ileri monitörizasyon gereçlerini hazırlar. | |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uygulanacak Anestezi yöntemi basamaklarına uygun olarak, hekim tarafından istenilen şekilde ilaç ve hasta hazırlığını yapar ve uygular. | |
PÖÇ14 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Anestezi cihazlarının kalibrasyon ve bakımlarını düzenli yapar/yaptırır ve en verimli şekilde çalışmalarını sağlar. | |
PÖÇ15 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Genel ve bölgesel anestezi uygulaması sırasında ve ameliyat sonrası hastayı tek başına takip ederek anestezi derinliği ve yaşamsal parametreleri sürekli izler ve istenen aralıklarla kaydeder. | |
PÖÇ16 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Anestezik ilaçların komplikasyonlarını tanır ve hızla hekime haber verir. | |
PÖÇ17 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mezun olduktan sonra öğrendiği bilgileri kendi bilgileri ile eleştirel bir şekilde değerlendirme becerisine sahip olur. | 4 |
PÖÇ18 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olarak hastalar ve sağlık çalışanları ile etkin iletişim kurar. | 5 |
PÖÇ19 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | En az bir yabancı dili alanındaki gelişmeleri izleyebilecek yeterlikte kullanır. | |
PÖÇ20 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çalışma ortamında sağlık ve iş güvenliğine ilişkin önlemleri alır, gerekli durumlarda ilk müdaheleyi yapar. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Giriş, Amaç ve Öğrenim Hedefleri | Kaynak ders notları ve ders sunuları | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Beyin Fırtınası |
2 | İletişimin Kavramsal Yönü | Kaynak ders notları ve ders sunuları | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Beyin Fırtınası |
3 | İletişimi Etkileyen Faktörler | Kaynak ders notları ve ders sunuları | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Beyin Fırtınası |
4 | Kendini Tanıma | Kaynak ders notları ve ders sunuları | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Beyin Fırtınası |
5 | Algılama | Kaynak ders notları ve ders sunuları | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Beyin Fırtınası |
6 | Kendini İfade Etme | Kaynak ders notları ve ders sunuları | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Beyin Fırtınası |
7 | Empati | Kaynak ders notları ve ders sunuları | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Beyin Fırtınası |
8 | Ara Sınav | Yazılı Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Etkin Dinleme | Kaynak ders notları ve ders sunuları | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Beyin Fırtınası |
10 | Kitle İletişimi | Kaynak ders notları ve ders sunuları | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Beyin Fırtınası |
11 | İletişimsel Engeller | Kaynak ders notları ve ders sunuları | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Beyin Fırtınası |
12 | Beden Dili | Kaynak ders notları ve ders sunuları | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Beyin Fırtınası |
13 | Sözsüz İletişim | Kaynak ders notları ve ders sunuları | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Beyin Fırtınası |
14 | Yazılı iletişim becerileri | Kaynak ders notları ve ders sunuları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması, Örnek Olay |
15 | Dersin Değerlendirilmesi | Kaynak ders notları ve ders sunuları | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sözlü Sınav, Performans Değerlendirmesi | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav, Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yazılı Sınav | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |