SHS104 Kişiler Arası İlişkiler

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 2. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod SHS104
Ad Kişiler Arası İlişkiler
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 2. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Ön Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör. ŞENAY DAĞILGAN
Dersin Öğretim Elemanı Öğr. Gör. ŞENAY DAĞILGAN (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bu ders, sağlıklı kişilerarası ilişkilerde yer alan etkili iletişim beceri ve tekniklerini ele alır. Yaşlı bireylerin gereksinimlerinin tam ve doğru olarak anlaşılabilmesine olanak sağlayan etkili iletişim kurma, ve toplumda, çalışma ortamında ekip arkadaşları ile sağlıklı kişilerarası ilişkiler başlatma ve sürdürme becerisini kazanmayı hedeflemetedir.

Dersin İçeriği

1. İletişimin Kavramsal Yönü 2. İletşimi etkileyen faktörler 3. Kendini Tanıma 4. Algılama 5. Etkin dinleme 5.Ben Dili 6. Atılganlık

Dersin Ön Koşulu

Dersin ön koşulu bulunmamaktadır.

Kaynaklar

1.Özcan A. Hemşire- Hasta İlişkisi ve İletişim. Ankara: Sistem Ofset Bas. Yay. San. Tic. Ltd. Şti. 2006.<br>2.Özer A.K. Ben Değeri Tiryakiliği. İstanbul: Sistem Yayıncılık. 2008<br>3.Gordon T. Etkili Anne Baba Eğitimi. İstanbul: Profil Yayıncılık. 2009.

Notlar

Üstün B. ve Ark. Hemşirelikte İletişim Becerileri Öğretimi. İzmir: Okullar yayınevi. 2005


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 İletişim kavramını tanımlama, sözlü ve sözsüz iletişimi açıklamao Sözsüz iletişim kanallarını listeleme ve sözsüz iletişimin önemini fark eder. İletişimi etkileyen etmenleri açıklar
ÖÇ02 Algılamanın iletişime etkisini belirtir
ÖÇ03 Kendini tanıma kavramını, kendini tanımanın ilişkileri nasıl etkileyeceğini ve kendini tanımayı arttırmanın yollarını açıklar
ÖÇ04 Dinleme ve işitme arasındaki farkı açıklar
ÖÇ05 Aktif dinleme çeşitlerini listeler
ÖÇ06 Kendi dinleme davranışını değerlendirir ve kişilerarası ilişkilerde etkili dinleme davranışını kullanır
ÖÇ07 Ben dili ile geri bildirim verme becerisini kullanır
ÖÇ08 Empati kavramını açıklama ve empatik tepki verme becerisini kullanır
ÖÇ09 Girişken, saldırgan ve pasif davranışın özelliklerini sıralar
ÖÇ10 Girişken davranış becerisini kullanır


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İnsanların anatomik, fizyolojik yapısını ayırt eder ve organ sistemlerinin anestezi uygulamaları ile olan ilişkisini açıklar.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Anestezi uygulaması sırasında vücuttaki temel hemodinamik parametrelerin izlenmesi ve sıvı replasmanı, kan ve kan ürünleri transfüzyonu hakkında temel bilgileri tanımlar.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kardiyopulmoner resüsitasyonu, yoğun bakım prensiplerini ve reanimasyonda en sık görülen hastalıkları tanır.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Dezenfeksiyon, sterilizasyon ve hijyen konusunda temel bilgileri açıklar.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Anestezi cihazının çalışma mekanizması ve bakımı ile ilgili basamakları listeler.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Monitörizasyon yöntemlerinin isimlerini sayar.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Anestezi uygulaması sırasında ve sonrasında bir hastanın izlenme parametrelerini tanır, ortaya çıkabilecek komplikasyonları açıklar.
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Anestezi uygulaması öncesinde, sırasında ve sonrasında yapılacak işlemleri ve kullanılacak ilaç ve malzemeleri kliniğin protokollerine uygun bir şekilde planlar.
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uygulanacak Anestezi yöntemi basamaklarını listeler.
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sterilizasyon, dezenfeksiyon ve hijyen kurallarının uygular.
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Anestezi polikliniğinde hastaları istenen şekilde hazırlar.
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Temel monitörizasyon yöntemlerini uygular, ileri monitörizasyon gereçlerini hazırlar.
PÖÇ13 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uygulanacak Anestezi yöntemi basamaklarına uygun olarak, hekim tarafından istenilen şekilde ilaç ve hasta hazırlığını yapar ve uygular.
PÖÇ14 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Anestezi cihazlarının kalibrasyon ve bakımlarını düzenli yapar/yaptırır ve en verimli şekilde çalışmalarını sağlar.
PÖÇ15 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Genel ve bölgesel anestezi uygulaması sırasında ve ameliyat sonrası hastayı tek başına takip ederek anestezi derinliği ve yaşamsal parametreleri sürekli izler ve istenen aralıklarla kaydeder.
PÖÇ16 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Anestezik ilaçların komplikasyonlarını tanır ve hızla hekime haber verir.
PÖÇ17 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mezun olduktan sonra öğrendiği bilgileri kendi bilgileri ile eleştirel bir şekilde değerlendirme becerisine sahip olur. 4
PÖÇ18 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olarak hastalar ve sağlık çalışanları ile etkin iletişim kurar. 5
PÖÇ19 Bilgi - Kuramsal, Olgusal En az bir yabancı dili alanındaki gelişmeleri izleyebilecek yeterlikte kullanır.
PÖÇ20 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Çalışma ortamında sağlık ve iş güvenliğine ilişkin önlemleri alır, gerekli durumlarda ilk müdaheleyi yapar.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Giriş, Amaç ve Öğrenim Hedefleri Kaynak ders notları ve ders sunuları Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Beyin Fırtınası
2 İletişimin Kavramsal Yönü Kaynak ders notları ve ders sunuları Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Beyin Fırtınası
3 İletişimi Etkileyen Faktörler Kaynak ders notları ve ders sunuları Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Beyin Fırtınası
4 Kendini Tanıma Kaynak ders notları ve ders sunuları Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Beyin Fırtınası
5 Algılama Kaynak ders notları ve ders sunuları Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Beyin Fırtınası
6 Kendini İfade Etme Kaynak ders notları ve ders sunuları Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Beyin Fırtınası
7 Empati Kaynak ders notları ve ders sunuları Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Beyin Fırtınası
8 Ara Sınav Yazılı Sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Etkin Dinleme Kaynak ders notları ve ders sunuları Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Beyin Fırtınası
10 Kitle İletişimi Kaynak ders notları ve ders sunuları Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Beyin Fırtınası
11 İletişimsel Engeller Kaynak ders notları ve ders sunuları Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Beyin Fırtınası
12 Beden Dili Kaynak ders notları ve ders sunuları Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Beyin Fırtınası
13 Sözsüz İletişim Kaynak ders notları ve ders sunuları Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Beyin Fırtınası
14 Yazılı iletişim becerileri Kaynak ders notları ve ders sunuları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması, Örnek Olay
15 Dersin Değerlendirilmesi Kaynak ders notları ve ders sunuları Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sözlü Sınav, Performans Değerlendirmesi Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav, Performans Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Yazılı Sınav Ölçme Yöntemleri:
Ödev


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 78
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,12
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 06.03.2023 02:25