Genel Bilgi
Kod | SHS133 |
Ad | Hastalık Bilgisi |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 1. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi TOĞRUL NAĞIYEV |
Dersin Öğretim Elemanı |
Doç. Dr. MERAL MİRALOĞLU
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Doç. Dr. MERAL MİRALOĞLU (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Dr. Öğr. Üyesi TOĞRUL NAĞIYEV (C Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Hastalıkların genel özellikleri ve insanlarda görülen önemli hastalıklar ile ilgili bilgi kazandırmak
Dersin İçeriği
Sağlık nedir, Sağlık çalışanları ve enfeksiyonlar, hastanede bulaşıcı hastalıkların izolasyonu, bakteriler ve virüsler, önemli bulaşıcı hastalıklar, parazit hastalıkları, özel önem taşıyan hastalıklar ve kanserler, sağlıklı beslenme, hasta hakları
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Ders sunum
Notlar
Ders notu
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | 1. Sağlık ve hastalığı tanımlar. |
ÖÇ02 | 2. İnfeksiyonların sağlık çalışanları için önemini açıklar ve bulaşıcı hastalıklardan korunma yöntemlerini ayırt eder. |
ÖÇ03 | 3. Hastalıklarla ilgili kavramları açıklar. |
ÖÇ04 | 4. Sık rastlanılan infeksiyonları ayırt eder. |
ÖÇ05 | 5. Diğer önemli hastalıkları ayırt eder. |
ÖÇ06 | 6. Sağlıklı beslenmenin önemini açıklar. |
ÖÇ07 | 7. Hasta haklarını açıklar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İnsan normal yapı ve fonksiyonunun temeli ile kinezyoloji ve manuel tedavi hakkında bilgi sahibi olma | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tıbbi terminoloji ile fizyoterapi alanında kullanılan temel kavram ve ilkeleri açıklama | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizyoterapi uygulamaları için gerekli temel fizik ve biyofizik kavramları hakkında bilgi sahibi olma | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizyoterapi alanında kullanılan cihaz, araç ve gereçleri tanır, bunların temel çalışma prensiplerini açıklama | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili tedavi yöntemlerini ve temel egzersizleri sıralama | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizyotarapi uygulaması öncesi hasta hazırlığı, mobilizasyonu ile ortezler ve yardımcı cihazları uygulama | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizyoterapide kullanılan temel ölçme değerlendirme yöntemlerini kullanma | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanma | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hasta fizyoterapiye alınmadan önce fiziksel tıp ve rehabilitasyon uzmanı tarafından verilen tedavi planını okumayı ve değerlendirmeyi öğrenme | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hastalara fiziksel tıp ve rehabilitasyon uzman hekimi tarafından önerilen tedavi programını fiziksel tıp ve rehabilitasyon uzman hekimi veya fizyotarpist gözetiminde uygulama | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizyoterapide kullanılan temel egzersizleri hastalara fiziksel tıp ve rehabilitasyon uzman hekimi veya fizyoterapist gözetiminde uygular ve hasta transfer aktivitelerine yardım etme | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizyoterapide kullanılan sıcak-soğuk uygulamalar ile elektroterapi modalitelerini fiziksel tıp ve rehabilitasyon hekimi veya fizyoterapist gözetiminde uygulama | |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizyoterapi programı öncesi tedavi cihazlarını hazırlamayı öğrenme | 2 |
PÖÇ14 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kullanılan cihazların kalibrasyon ve bakımlarını düzenli yaptırır ve en verimli şekilde çalışmalarını sağlama | |
PÖÇ15 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kritik durumlar ile ilgili bilgi sahibi olur ve gerektiğinde sonuçları en kısa zamanda ilgili fiziksel tıp ve rehabilitasyon hekimine bildirme | |
PÖÇ16 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mezun olduktan sonra öğrendiği bilgileri kendi bilgileri ile eleştirel bir şekilde değerlendirme becerisine sahip olma | |
PÖÇ17 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mesleki etik sorumluluk bilincine sahip olarak hastalar ve sağlık çalışanları ile etkin iletişim kurma | |
PÖÇ18 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel bilgisayar programı ve bilgi teknolojileri ile en az bir yabancı dili alanındaki gelişmeleri izleyebilecek yeterlilikte kullanma | |
PÖÇ19 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çalışma ortamında sağlık ve iş güvenliğine ilişkin önlemleri alma, yaralanmalarda ilk müdaheleyi bilme | |
PÖÇ20 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mesleki teknolojik gelişmeleri izleme |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Sağlık ve hastalığın tanımı | Sunumlar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Sağlık çalışanları ve infeksiyonlar, Bulaşıcı hastalıklardan korunma | Sunumlar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Hastalık ve patolojik olgularla ilgili bazı kavramlar 1 | Sunumlar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Hastalık ve patolojik olgularla ilgili bazı kavramlar 2 | Sunumlar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Bulaşıcı hastalıklar ile ilgili kavramlar 1 | Sunumlar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Bulaşıcı hastalıklar ile ilgili kavramlar 2 | Sunumlar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Bakteri ve virusların genel özellikleri | Sunumlar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Klasik sınav | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
9 | Önemli bulaşıcı hastalıklar 1 | Sunumlar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Önemli bulaşıcı hastalıklar 2 | Sunumlar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Parazit hastalıkları | Sunumlar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Özel önem taşıyan infeksiyon dışı hastalıklar | Sunumlar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Kanserler | Sunumlar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Sağlıklı beslenme | Sunumlar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Yatan hastaların hakları | Sunumlar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Test | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Test | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 24 | 24 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 88 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,52 | ||
AKTS | 4 AKTS |