SHS104 Kişiler Arası İlişkiler

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 2. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod SHS104
Ad Kişiler Arası İlişkiler
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 2. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Ön Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör. ŞENAY DAĞILGAN
Dersin Öğretim Elemanı Öğr. Gör. ŞENAY DAĞILGAN (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bu ders, sağlıklı kişilerarası ilişkilerde yer alan etkili iletişim beceri ve tekniklerini ele alır. Yaşlı bireylerin gereksinimlerinin tam ve doğru olarak anlaşılabilmesine olanak sağlayan etkili iletişim kurma, ve toplumda, çalışma ortamında ekip arkadaşları ile sağlıklı kişilerarası ilişkiler başlatma ve sürdürme becerisini kazanmayı hedeflemetedir.

Dersin İçeriği

1. İletişimin Kavramsal Yönü 2. İletşimi etkileyen faktörler 3. Kendini Tanıma 4. Algılama 5. Etkin dinleme 5.Ben Dili 6. Atılganlık

Dersin Ön Koşulu

Dersin ön koşulu bulunmamaktadır.

Kaynaklar

1.Özcan A. Hemşire- Hasta İlişkisi ve İletişim. Ankara: Sistem Ofset Bas. Yay. San. Tic. Ltd. Şti. 2006.<br>2.Özer A.K. Ben Değeri Tiryakiliği. İstanbul: Sistem Yayıncılık. 2008<br>3.Gordon T. Etkili Anne Baba Eğitimi. İstanbul: Profil Yayıncılık. 2009.

Notlar

Üstün B. ve Ark. Hemşirelikte İletişim Becerileri Öğretimi. İzmir: Okullar yayınevi. 2005


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 İletişim kavramını tanımlama, sözlü ve sözsüz iletişimi açıklamao Sözsüz iletişim kanallarını listeleme ve sözsüz iletişimin önemini fark eder. İletişimi etkileyen etmenleri açıklar
ÖÇ02 Algılamanın iletişime etkisini belirtir
ÖÇ03 Kendini tanıma kavramını, kendini tanımanın ilişkileri nasıl etkileyeceğini ve kendini tanımayı arttırmanın yollarını açıklar
ÖÇ04 Dinleme ve işitme arasındaki farkı açıklar
ÖÇ05 Dinleme çeşitlerini listeler
ÖÇ06 Kendi dinleme davranışını değerlendirir ve kişilerarası ilişkilerde etkili dinleme davranışını kullanır
ÖÇ07 Ben dili ile geri bildirim verme becerisini kullanır
ÖÇ08 Empati kavramını açıklama ve empatik tepki verme becerisini kullanır
ÖÇ09 Girişken, saldırgan ve pasif davranışın özelliklerini sıralar
ÖÇ10 Girişken davranış becerisini kullanır


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İnsan normal yapı ve fonksiyonunun temeli ile kinezyoloji ve manuel tedavi hakkında bilgi sahibi olma
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tıbbi terminoloji ile fizyoterapi alanında kullanılan temel kavram ve ilkeleri açıklama
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fizyoterapi uygulamaları için gerekli temel fizik ve biyofizik kavramları hakkında bilgi sahibi olma
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fizyoterapi alanında kullanılan cihaz, araç ve gereçleri tanır, bunların temel çalışma prensiplerini açıklama
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili tedavi yöntemlerini ve temel egzersizleri sıralama
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fizyotarapi uygulaması öncesi hasta hazırlığı, mobilizasyonu ile ortezler ve yardımcı cihazları uygulama
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fizyoterapide kullanılan temel ölçme değerlendirme yöntemlerini kullanma
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanma 3
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Hasta fizyoterapiye alınmadan önce fiziksel tıp ve rehabilitasyon uzmanı tarafından verilen tedavi planını okumayı ve değerlendirmeyi öğrenme
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Hastalara fiziksel tıp ve rehabilitasyon uzman hekimi tarafından önerilen tedavi programını fiziksel tıp ve rehabilitasyon uzman hekimi veya fizyotarpist gözetiminde uygulama
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fizyoterapide kullanılan temel egzersizleri hastalara fiziksel tıp ve rehabilitasyon uzman hekimi veya fizyoterapist gözetiminde uygular ve hasta transfer aktivitelerine yardım etme
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fizyoterapide kullanılan sıcak-soğuk uygulamalar ile elektroterapi modalitelerini fiziksel tıp ve rehabilitasyon hekimi veya fizyoterapist gözetiminde uygulama
PÖÇ13 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fizyoterapi programı öncesi tedavi cihazlarını hazırlamayı öğrenme
PÖÇ14 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kullanılan cihazların kalibrasyon ve bakımlarını düzenli yaptırır ve en verimli şekilde çalışmalarını sağlama
PÖÇ15 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kritik durumlar ile ilgili bilgi sahibi olur ve gerektiğinde sonuçları en kısa zamanda ilgili fiziksel tıp ve rehabilitasyon hekimine bildirme
PÖÇ16 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mezun olduktan sonra öğrendiği bilgileri kendi bilgileri ile eleştirel bir şekilde değerlendirme becerisine sahip olma 3
PÖÇ17 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mesleki etik sorumluluk bilincine sahip olarak hastalar ve sağlık çalışanları ile etkin iletişim kurma 5
PÖÇ18 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Temel bilgisayar programı ve bilgi teknolojileri ile en az bir yabancı dili alanındaki gelişmeleri izleyebilecek yeterlilikte kullanma
PÖÇ19 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Çalışma ortamında sağlık ve iş güvenliğine ilişkin önlemleri alma, yaralanmalarda ilk müdaheleyi bilme
PÖÇ20 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mesleki teknolojik gelişmeleri izleme


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Giriş, Amaç ve Öğrenim Hedefleri Kaynak ders notları ve ders sunuları Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Beyin Fırtınası
2 İletişimin Kavramsal Yönü Kaynak ders notları ve ders sunuları Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Beyin Fırtınası
3 İletişimi Etkileyen Faktörler Kaynak ders notları ve ders sunuları Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Beyin Fırtınası
4 Kendini Tanıma Kaynak ders notları ve ders sunuları Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Beyin Fırtınası
5 Algılama Kaynak ders notları ve ders sunuları Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Beyin Fırtınası
6 Kendini İfade Etme Kaynak ders notları ve ders sunuları Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Beyin Fırtınası
7 Empati Kaynak ders notları ve ders sunuları Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Beyin Fırtınası
8 Ara Sınav Yazılı Sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Etkin Dinleme Kaynak ders notları ve ders sunuları Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Beyin Fırtınası
10 Kitle İletişimi Kaynak ders notları ve ders sunuları Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Beyin Fırtınası
11 İletişimsel Engeller Kaynak ders notları ve ders sunuları Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Beyin Fırtınası
12 Beden Dili Kaynak ders notları ve ders sunuları Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Beyin Fırtınası
13 Sözsüz İletişim Kaynak ders notları ve ders sunuları Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Beyin Fırtınası
14 Yazılı İletişim Becerileri Kaynak ders notları ve ders sunuları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması, Örnek Olay
15 Dersin Değerlendirilmesi Kaynak ders notları ve ders sunuları Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sözlü Sınav, Performans Değerlendirmesi Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav, Performans Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Sözlü Sınav, Performans Değerlendirmesi Ölçme Yöntemleri:
Ödev


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 78
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,12
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 06.03.2023 02:26