Genel Bilgi
Kod | SHS117 |
Ad | Sağlık Hizmetlerinde Akreditasyon |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 1. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi GÜLÇİN DAĞLIOĞLU |
Dersin Öğretim Elemanı |
Dr. Öğr. Üyesi GÜLÇİN DAĞLIOĞLU
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Dr. Öğr. Üyesi GÜLÇİN DAĞLIOĞLU (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Sağlık hizmetleri kalitesinin dünya standartlarında verilmesinde akreditasyonun rolünü açıklar
Dersin İçeriği
Akreditasyon hazırlığı ile birlikte akreditasyon gereklilikleri ve hizmet kalitesindeki sürdürülebilirlik (reakreditasyon)
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
PPT ve ders notları
Notlar
Ders akışına uygun ppt notları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Akreditasyonun tanımını yapar. |
ÖÇ02 | Akreditasyon terminolojisini tanımlar. |
ÖÇ03 | Akreditasyon süreci hakkında bilgi sahibi olur. |
ÖÇ04 | Uluslararası ve ulusal akreditasyon kuruluşlarını tanır. |
ÖÇ05 | Hastanelerde ve tibbi laboratuvarlarda akreditasyon gerekliliklerini öğretir. |
ÖÇ06 | Türkiye'deki akredite sağlık kuruluşları hakkında bilgi sahibi olur. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaşlı bakımı ile ilgili temel kavram ve ilkeleri açıklar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaşlılık, yaşlanma süreci ve yaşlanma sürecindeki değişiklikleri belirtir. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaşlı bireylerin bireysel, sosyal, kültürel farklılıklarını, özel ilgi ve gereksinimlerini dikkate alarak yaşam kalitesinin arttırılmasına yönelik temel bilgileri açıklar | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaşlı bakım hizmetlerinin yürütülmesinde toplumsal, mesleki, etik ilkeler ve yasaları ayırt eder. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaşlı bakımı ile ilgili uygulamaları tanımlar. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaşlı ve bakıma muhtaç bireylerin bireysel, sosyal, kültürel farklılıklarını, özel ilgi ve gerksinimleri doğrultusunda evde ve yaşlı bakım hizmeti veren kurum ve kuruluşlarda uygun öz yaşam çevrelerini düzenleme ile ilgili uygulamaları belirtir | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaşlılıktaki fizyolojik değişiklikler ve sık görülen hastalıklara özgü beslenme ilkelerini açıklar. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çalışma ortamının sağlık ve iş güvenliği açısından düzenlemesinde ilgili uygulamaları listeler. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaşlı bireylerin sosyal rehabilitasyon gereksinimlerini ayırt eder ve planlanan girişimleri açıklar. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaşlı bireylerde acil durumlarda ilk yardım tekniklerini etkili bir şekilde kullanır. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaşlı bireylerin bütüncül bakımında temel yöntem ve teknikleri etkili olarak kullanır | |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaşlı bireylerde planlanan fiziksel rehabilitasyonda temel teknikleri kullanır | |
PÖÇ14 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Toplumdaki yaşlı sorunlarının çözümünde bireysel ve grup olarak sorumluluk alır | |
PÖÇ15 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Kendi kendine öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla analiz eder | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Yaşlı bireylerin gereksinimlerinin karşılanması için onların tam ve doğru olarak anlaşılmalarını sağlayan etkili iletişim kurma becerisini kullanır, geriatri ekibinin diğer üyeleri ile de etkili ve sağlıklı iletişim kurar | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Çalışma ortamlarında alanının gerektirdiği düzeyde araç-gereç, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır | 4 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kendi performansı üzerinde düşünme ve gelişimi için girişimde bulunur | 4 |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kendi alanındaki sanatsal, bilimsel etkinlikleri, toplumun ve dünyanın gündemindeki güncel olayları izler | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Sağlık organizasyonlarında akreditasyon | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Akreditasyon tanımı, gelişimi, amacı ve faydaları | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Akreditasyon prosedürü ve standartları | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Akreditasyon terminolojisi 1 | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Akreditasyon terminolojisi 2 | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Akreditasyonun uluslararası ve ulusal boyutu | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Türk Akreditasyon Kurumunun yapısı ve faaliyetleri | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
9 | Hastanelerde akreditasyon | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Hastanelerde akreditasyon standartlarının uygulanması | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Tıbbi laboratuvarlarda akreditasyon | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Akreditasyon için ön hazırlıklar ve akreditasyon başvurusu | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Akreditasyon denetimi, akreditasyonun belgelendirilmesi ve geçerliliği | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Türkiye'de akredite sağlık kuruluşları | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Akreditasyon süreci ve kazanımlar | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 24 | 24 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 88 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,52 | ||
AKTS | 4 AKTS |