Genel Bilgi
Kod | ME358 |
Ad | Manufacturing Processes II |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 6. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | İngilizce |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. MELİH BAYRAMOĞLU |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. MELİH BAYRAMOĞLU
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Talaşlı imalat ve ısıl birleştirme yöntemleri hakkında bilgi vermek; bu yöntemlerin temel prensiplerini, kullanılan donanımları ve uygulama alanlarını tanıtmak; bu usullere ait temel hesaplama bilgileri kazandırmak.
Dersin İçeriği
Talaşlı imalat yöntemleri. Kesme kuvvetleri. Enerji ve güç. Kesme sıvıları. Kesici takımlar. Kesici takım malzemeleri. Kesici takım geometrisi. Takım aşınması ve takım ömrü. Tornalama işlemleri. Vargel ve planya. Yüzey bitirme işlemleri. Frezeleme işlemleri. Kaynaklı birleştirme. Oksi-asetilen kaynak yöntemi. Örtülü elektrot ark kaynağı; elektrotlar, elektrot örtüleri, kaynak parametreleri, kaynak hataları. Gaz altı ark kaynak yöntemleri. Toz altı ark kaynak yöntemi. Elektrik direnç kaynağı. Diğer ısıl birleştirme yöntemleri. Lehimleme işlemleri.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
ME 358 Manufacturing Processes II Ders Notları
Notlar
Introduction to Manufacturing Processes by John A. Schey. Materials and Processes in Manufacturing by E. Paul Degarmo, J.Temple Black and Ronald A. Kohser. Fundamentals of Fabrication and Welding by F.J.M. Smith. Technology of Machine Tools by S. F. Krar and A. F. Check
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Talaşlı imalat konularına ilişkin esas ve ilkeleri bilir |
ÖÇ02 | Takım tezgahlarını sınıflanlandırabilir ve yapılabilecek işlemleri yorumlayabilir |
ÖÇ03 | Tornalama ve frezeleme işlemleri hakkında bilgi sahibi olur |
ÖÇ04 | Kullanılacak talaşlı imalat yöntemi ile ilgili çalışma parametrelerini seçebilir |
ÖÇ05 | Talaşlı imalat yöntemleri ile ilgili bilgileri kullanabilme ve temel hesaplama yapabilme yeteneği kazanır |
ÖÇ06 | Yüzey bitirme işlemlerinin temel prensipleri, uygulama alanları ve işlem parametrelerinin etkisi konularında bilgi sahibi olur |
ÖÇ07 | Kaynaklı birleştirme yöntemlerinin temel prinsiplerini bilir ve uygulamaya bağlı olarak uygun bir yöntem seçebilir |
ÖÇ08 | Kaynak hatalarını ve nedenlerini tanımlayabilir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen ve mühendislik temel bilgisi ile donanımlı olma | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Makine mühendisliğinin temel kavram, kuram ve prensiplerine hâkim olma | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Makine mühendisliği temel alanlarında deney tasarlayıp, yapabilme; çıkan sonuçları ve elde edilen verileri irdeleyip yorumlayabilme | 2 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çeşitli mühendislik teknikleri ve becerileri ile donanımlı olma | 5 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Teknik, ekonomik, çevresel, üretilebilirlik, sürdürülebilirlik sınırlamaları dâhilinde çeşitli mühendislik ihtiyaçlarını karşılamak üzere bir sistem, bileşen veya süreç tasarlayabilme | 3 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bir işletmede karşılaşabileceği uygulamaları bağımsızca inceleyip öğrenebilme; gördüğü problemlerinin kritik değerlendirmesini yapabilme; problemleri formüle edebilme ve uygun tekniği seçerek çözüm getirebilme | 5 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bir ürünün veya üretim yönteminin tanımlanması, tasarlanması, geliştirilmesi ve kullanıma alınmasına öncülük edebilme | 3 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin farkında olma ve kendini devamlı yenileyebilme | 5 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | İngilizceyi teknik veya teknik olmayan konularda yazılı ve sözlü etkin kullanabilme | 4 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Çok etkin bir biçimde bilgisayar kullanabilme; bilgisayar destekli çizim, tasarım, çözümleme ve sunum yapabilme | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Takım çalışmasına yatkın olma, çevresiyle iyi iletişim kurabilme; çok yönlü ve disiplinler arası çalışan bir takımın üyesi olarak verimli çalışabilme | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Teknik ve etik sorumluluklarının farkında, meraklı ve yenilikçi olma |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Talaşlı imalat prosesleri; Giriş, Terminoloji ve Talaş Kaldırma Mekanizması | Ders notları ve referanslar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Kesme Kuvvetleri, Kesme işlemlerinde Enerji ve Güç, Sıcaklık ve Kontrolü, Kesme Sıvıları | Ders notları ve referanslar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Kesici Takımlar, Kesici Takım Malzemeleri | Ders notları ve referanslar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Takım Geometrisi, Takım Aşınma Mekanizması, Takım Ömrü | Ders notları ve referanslar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Tornalama, Borlama, Vargel ve Planyalama | Ders notları ve referanslar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Frezeleme | Ders notları ve referanslar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Proses Değişkenlerin Seçimi | Ders notları ve referanslar | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Sınav | Ders notları ve referanslar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Kaynak Prosesleri; Giriş, Isı Etkisi ve Distorsiyon, Kaynak Kabiliyeti | Ders notları ve referanslar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Kaynaklı birleştirme işlemlerinin Sınıflandırılması, Oksi-Gaz ergitme Kaynağı | Ders notları ve referanslar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Elektrik Ark Kaynağı, Güç Kaynakları, Örtülü Elektrot Ark Kaynağı | Ders notları ve referanslar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Gazaltı Kaynak Yöntemleri | Ders notları ve referanslar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Elektrik Direnç Kaynağı | Ders notları ve referanslar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Diğer Kaynak Yöntemleri,Kaynak Parametreleri, Kaynak Hataları | Ders notları ve referanslar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Kaynak Ağzı Şekilleri ve Kaynaklı Bağlantılarda Standart Gösterim | Ders notları ve referanslar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Labaratuar | Ders notları ve referanslar | Öğretim Yöntemleri: Gösteri |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavı | Ders notları ve referanslar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 114 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,56 | ||
AKTS | 5 AKTS |