Genel Bilgi
Kod | ME360 |
Ad | Software Applications in Mech. Eng. |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 6. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | İngilizce |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Uzaktan Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi DURMUŞ ALİ BİRCAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Dr. Öğr. Üyesi DURMUŞ ALİ BİRCAN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bilgisayarda 3 boyutlu tasarım programı yardımıyla imalat yöntemlerine uygun parça ve parçalardan oluşan makine tasarımı yapabilme, montaj edebilme becerisini kazandırmak
Dersin İçeriği
Giriş, Part dizayn ana menüsü, Komutların kullanımı Ön çizim alanı: nesneler, ön çizime giriş İki boyutlu geometrik şekiller, Sketcher Workbench Sketch analizi, uygulamalar Katı model çizimi, Part Design Workbench Katı model analizi, uygulamalar Katı model analizi, uygulamalar Parça tasarlama ve tasarımda değişiklik yapabilme Parça tasarlama ve tasarımda değişiklik yapabilme Arasınav Montaj tasarımı: montaj çizimleri, assembly workbench Montaj analizi, uygulamalar Teknik resim çizimi, drafting workbench Teknik resim çizimi, uygulamalar
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
ME 360 SOFTWARE APPLICATIONS IN MECH. ENG. Ders Notları
Notlar
1. Technical Drawing, Frederick E. Giesecke, 2002, Prentice Hall. 2. Advanced CATIA V5 Workbook, releases 12 and 13: CAD CAM engineering, Cozzens, Richard, 2004, SDC Publications 3. Advanced CATIA V5 Workbook, releases 16: CAD CAM engineering technology, Cozzens, Richard, 2006, SDC Publications. 4. Catia uygulamaları, Gök, Arif, 2007, Seçkin Ankara 5. CATIA V5: design process in practice from design section up to component, Richard Haslauer, 2005, Hanser. 6. Using CATIA V5, Fred Karam, Charles Kleismit, 2004, Thomson/Delmar Learning.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | 3 Boyutlu tasarım, imalat ve analiz programlarını tanımlayabilir |
ÖÇ02 | İki boyutlu geometrik şekiller çizebilir |
ÖÇ03 | İki boyutlu çizimlerden exdrude, döndürme, süpürme gibi komutlarla üç boyutlu katı model oluşturabilir |
ÖÇ04 | Elde edilen temel katı model üzerine yeni unsurlar ekleyerek veya çıkararak karmaşık katı cisimleri oluşturabilir |
ÖÇ05 | Tasarlanan katı parçaları farklı yöntemlerle birleştirerek monte edebilir |
ÖÇ06 | Tasarımı bitmiş parça ve montajlardan makine imalat resmi çıkarabilir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen ve mühendislik temel bilgisi ile donanımlı olma | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Makine mühendisliğinin temel kavram, kuram ve prensiplerine hâkim olma | 1 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Makine mühendisliği temel alanlarında deney tasarlayıp, yapabilme; çıkan sonuçları ve elde edilen verileri irdeleyip yorumlayabilme | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çeşitli mühendislik teknikleri ve becerileri ile donanımlı olma | 2 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Teknik, ekonomik, çevresel, üretilebilirlik, sürdürülebilirlik sınırlamaları dâhilinde çeşitli mühendislik ihtiyaçlarını karşılamak üzere bir sistem, bileşen veya süreç tasarlayabilme | 2 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bir işletmede karşılaşabileceği uygulamaları bağımsızca inceleyip öğrenebilme; gördüğü problemlerinin kritik değerlendirmesini yapabilme; problemleri formüle edebilme ve uygun tekniği seçerek çözüm getirebilme | 3 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bir ürünün veya üretim yönteminin tanımlanması, tasarlanması, geliştirilmesi ve kullanıma alınmasına öncülük edebilme | 3 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin farkında olma ve kendini devamlı yenileyebilme | 2 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | İngilizceyi teknik veya teknik olmayan konularda yazılı ve sözlü etkin kullanabilme | 2 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Çok etkin bir biçimde bilgisayar kullanabilme; bilgisayar destekli çizim, tasarım, çözümleme ve sunum yapabilme | 3 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Takım çalışmasına yatkın olma, çevresiyle iyi iletişim kurabilme; çok yönlü ve disiplinler arası çalışan bir takımın üyesi olarak verimli çalışabilme | 1 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Teknik ve etik sorumluluklarının farkında, meraklı ve yenilikçi olma | 1 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | CATIA ya giriş | Ödevler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri |
2 | Sketcher Workbench | Ödev ve projeler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
3 | Sketcher Workbench: amaçlar, sketcher geometrik profiller, sketcher operasyonları. | Ödev ve projeler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
4 | sketcher operasyonları. | Ödev ve projeler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
5 | Sketcher Workbench ve sketcher operasyonları. | Ödev ve projeler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
6 | Part Design Workbench | Ödev ve projeler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
7 | Part Design Workbench: Amaçlar, referans elemenlar, geometri-tabanlı uygulamalar | Ödev ve projeler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Sınav | Ödev ve projeler | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
9 | Model organizasyon: ürün ağacı temelleri, body tipleri.uygulamalar | Ödev ve projeler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
10 | Ara Sınav | Ödev ve projeler | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
11 | Assembly workbench | Ödev ve projeler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
12 | Assembly workbench: Amaçlar, Menüler, sınırlandırmalar | Ödev ve projeler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
13 | Assembly workbench ve sınırlandırmalar | Ödev ve projeler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
14 | Drafting workbench | Ödev ve projeler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
15 | Drafting workbench:: Amaçlar, Menüler, sınırlandırmalar, Uygulamalar | Ödev ve projeler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ödev ve projeler | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ödev ve projeler | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 3 | 3 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 125 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,00 | ||
AKTS | 5 AKTS |