Genel Bilgi
Kod | MES425 |
Ad | Advanced Topics in Computer Aided Design |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 7. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | İngilizce |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi DURMUŞ ALİ BİRCAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Sac metal malzeme tasarımı ve üretimi, Serbest Yüzey modelleme, ve operasyonlar.
Dersin İçeriği
Sac metal malzeme tasarımına giriş Tel kafes modelleme Serbest Form modelleme, Cizim Serbest Form modelleme, Yüzey Serbest Form modelleme, Operasyonlar Top-Down Montaj modelleme Optizasyon
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
MES 425 Advanced Topics in Computer Aided Design Ders Notları
Notlar
1. Technical Drawing, Frederick E. Giesecke, 2002, Prentice Hall. 2. Advanced CATIA V5 Workbook, releases 12 and 13: CAD CAM engineering, Cozzens, Richard, 2004, SDC Publications 3. Advanced CATIA V5 Workbook, releases 16: CAD CAM engineering technology, Cozzens, Richard, 2006, SDC Publications. 4. Catia uygulamaları, Gök, Arif, 2007, Seçkin Ankara 5. CATIA V5: design process in practice from design section up to component, Richard Haslauer, 2005, Hanser. 6. Using CATIA V5, Fred Karam, Charles Kleismit, 2004, Thomson/Delmar Learning.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | 2 Boyutlu geometrilerden sac malzemeler tasarlayabilme |
ÖÇ02 | Sac malzeme üzerinde değişiklik yapabilme |
ÖÇ03 | Serbest Yüzey olusturabilme ve üzerinde değişiklik yapabilme |
ÖÇ04 | 3 Boyutlu geometriler oluşturabilme ve onları montaj edebilme |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen ve mühendislik temel bilgisi ile donanımlı olma | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Makine mühendisliğinin temel kavram, kuram ve prensiplerine hâkim olma | 1 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Makine mühendisliği temel alanlarında deney tasarlayıp, yapabilme; çıkan sonuçları ve elde edilen verileri irdeleyip yorumlayabilme | 2 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çeşitli mühendislik teknikleri ve becerileri ile donanımlı olma | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Teknik, ekonomik, çevresel, üretilebilirlik, sürdürülebilirlik sınırlamaları dâhilinde çeşitli mühendislik ihtiyaçlarını karşılamak üzere bir sistem, bileşen veya süreç tasarlayabilme | 2 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bir işletmede karşılaşabileceği uygulamaları bağımsızca inceleyip öğrenebilme; gördüğü problemlerinin kritik değerlendirmesini yapabilme; problemleri formüle edebilme ve uygun tekniği seçerek çözüm getirebilme | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bir ürünün veya üretim yönteminin tanımlanması, tasarlanması, geliştirilmesi ve kullanıma alınmasına öncülük edebilme | 3 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin farkında olma ve kendini devamlı yenileyebilme | 3 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | İngilizceyi teknik veya teknik olmayan konularda yazılı ve sözlü etkin kullanabilme | 2 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Çok etkin bir biçimde bilgisayar kullanabilme; bilgisayar destekli çizim, tasarım, çözümleme ve sunum yapabilme | 3 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Takım çalışmasına yatkın olma, çevresiyle iyi iletişim kurabilme; çok yönlü ve disiplinler arası çalışan bir takımın üyesi olarak verimli çalışabilme | 2 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Teknik ve etik sorumluluklarının farkında, meraklı ve yenilikçi olma |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Sac metal malzeme tasarımına giriş | Ödevler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
2 | Sac metal malzeme tasarımı | Ödev ve Uygulamalar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
3 | Sac metal malzeme Uygulamalar | Ödev ve Uygulamalar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
4 | Tel kafes modelleme | Ödev ve Uygulamalar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
5 | Serbest Form modelleme | Ödev ve Uygulamalar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
6 | Serbest Form modelleme Uygulamalar | Ödev ve Uygulamalar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
7 | Yüzey modellemeye giriş | Ödev ve Uygulamalar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
8 | Yüzey modelleme uygulama | Ödev ve Uygulamalar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
9 | Ara sınav | Ödev ve Uygulamalar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
10 | Serbest Form modelleme, Operasyonlar | Ödev ve Uygulamalar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
11 | İleri Serbest Form modelleme Uygulamalar | Ödev ve Uygulamalar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
12 | Top-Down Montaj Tasarımına giriş | Ödev ve Uygulamalar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
13 | Montaj Tasarımı | Ödev ve Uygulamalar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
14 | Top-Down Montaj Tasarımı Uygulamalar | Ödev ve Uygulamalar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
15 | Montaj Tasarımı Uygulamalar | Ödev ve Uygulamalar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
16 | Optimizasyon | Ödev ve Uygulamalar | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
17 | Dönem Sonu sınavı | Ödev ve Uygulamalar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 114 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,56 | ||
AKTS | 5 AKTS |