MES440 Thermal Storage

5 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- 8. Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod MES440
Ad Thermal Storage
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 8. Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 5 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil İngilizce
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. HALİME ÖMÜR PAKSOY
Dersin Öğretim Elemanı Prof. Dr. HALİME ÖMÜR PAKSOY (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Dersin amacı termal enerji depolama yöntemleri ve organik kimyasallarda depolanması ve enerji sorununa alternatif çözümlere giriş hakkında temel bilgiler ve uygulamaların verilmesidir.

Dersin İçeriği

Ders kapsamında mevcut enerji sisteminin yarattığı sorunlar, iklim değişikliği, ısıtma ve soğutma sistemlerine alternatif olabilecek termal enerji depolama yöntemleri, organik kimyasallarda gizli ısı depolama ve faz değiştiren maddelerin özellikleri konuları yer almaktadır.

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Ders notu

Notlar

Paksoy H.Ö., Thermal Energy Storage For Sustainable Energy Consumption - Fundamentals, Case Studies and Design, ISBN: 978-1- 4020-5288-0, SPRINGER, 01 Ocak 2007


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Mevcut enerji durumu, iklim değişikliği ve alternatif kaynakları tanır.
ÖÇ02 Enerji depolama çeşitlerini kavrar.
ÖÇ03 Termal enerji depolama konseptlerini kavrar.
ÖÇ04 Yeraltı termal enerji depolama temel prensiplerini tanır.
ÖÇ05 Akiferde termal enerji depolama temel prensiplerini kavrar.
ÖÇ06 Akiferde termal enerji depolama tasarım örneklerini tanır.
ÖÇ07 Kuyularda termal enerji depolama ve toprak kaynaklı ısı pompalarını kavrar.
ÖÇ08 Kuyularda termal enerji depolama tasarım modellerini kullanır.
ÖÇ09 Kuyularda termal enerji depolama tasarım örneklerini tanır.
ÖÇ10 Gizli ısı depolama temel prensiplerini ve faz değiştiren maddeleri kavrar.
ÖÇ11 Gizli ısı depolama bina uygulama örneklerini tanır.
ÖÇ12 Gizli ısı depolama güneş enerjisi, beyaz eşya ve sera auygulamalarını tanır.
ÖÇ13 Buz depolama uygulamalarını tanır.
ÖÇ14 Termokimyasal depolama, kimyasal tepkimeler ve sorpsiyonlu sistemleri kavrar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematik, fen ve mühendislik temel bilgisi ile donanımlı olma 4
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Makine mühendisliğinin temel kavram, kuram ve prensiplerine hâkim olma 4
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Makine mühendisliği temel alanlarında deney tasarlayıp, yapabilme; çıkan sonuçları ve elde edilen verileri irdeleyip yorumlayabilme
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Çeşitli mühendislik teknikleri ve becerileri ile donanımlı olma 5
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Teknik, ekonomik, çevresel, üretilebilirlik, sürdürülebilirlik sınırlamaları dâhilinde çeşitli mühendislik ihtiyaçlarını karşılamak üzere bir sistem, bileşen veya süreç tasarlayabilme 5
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bir işletmede karşılaşabileceği uygulamaları bağımsızca inceleyip öğrenebilme; gördüğü problemlerinin kritik değerlendirmesini yapabilme; problemleri formüle edebilme ve uygun tekniği seçerek çözüm getirebilme 4
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bir ürünün veya üretim yönteminin tanımlanması, tasarlanması, geliştirilmesi ve kullanıma alınmasına öncülük edebilme
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin farkında olma ve kendini devamlı yenileyebilme
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği İngilizceyi teknik veya teknik olmayan konularda yazılı ve sözlü etkin kullanabilme 5
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Çok etkin bir biçimde bilgisayar kullanabilme; bilgisayar destekli çizim, tasarım, çözümleme ve sunum yapabilme
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Takım çalışmasına yatkın olma, çevresiyle iyi iletişim kurabilme; çok yönlü ve disiplinler arası çalışan bir takımın üyesi olarak verimli çalışabilme
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Teknik ve etik sorumluluklarının farkında, meraklı ve yenilikçi olma 5


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Enerji kaynakları Ders kitaplari ve bilimsel yayınlar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası
2 Enerji depolama prensipleri Ders kitaplari ve bilimsel yayınlar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası
3 Termal enerji depolama Ders kitaplari ve bilimsel yayınlar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
4 Yeraltı termal enerji depolama Ders kitaplari ve bilimsel yayınlar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Örnek Olay, Problem Çözme
5 Akiferde termal enerji depolama Ders kitaplari ve bilimsel yayınlar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Örnek Olay, Problem Çözme
6 Akiferde termal enerji depolama tasarım-1 Ders kitaplari ve bilimsel yayınlar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Örnek Olay, Problem Çözme
7 Akiferde termal enerji depolama tasarım-2 Ders notları, ders kitaplari ve bilimsel yayınlar Öğretim Yöntemleri:
Problem Çözme
8 Ara Sınav Konuların tekrar edilmesi ve uygulama yapılması Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Kuyularda termal enerji depolama tasarım modelleri-1 Ders kitaplari ve bilimsel yayınlar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Örnek Olay, Problem Çözme
10 Kuyularda termal enerji depolama tasarım modelleri-2 Ders kitaplari ve bilimsel yayınlar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Örnek Olay, Problem Çözme
11 Gizli ısı depolama sistemleri Ders kitaplari ve bilimsel yayınlar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Örnek Olay, Problem Çözme
12 Gizli ısı depolama bina uygulamaları Ders kitaplari ve bilimsel yayınlar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Örnek Olay, Problem Çözme
13 Gizli ısı depolama uygulamaları Ders kitaplari ve bilimsel yayınlar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Örnek Olay, Problem Çözme
14 Buz depolama Ders kitaplari ve bilimsel yayınlar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Örnek Olay, Problem Çözme
15 Termokimyasal depolama Ders kitapari ve bilimsel yayınlar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Örnek Olay
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Konuların tekrar edilmesi ve uygulama yapılması Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Konuların tekrar edilmesi ve uygulama yapılması Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 12 12
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 18 18
Toplam İş Yükü (Saat) 114
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,56
AKTS 5 AKTS

Güncelleme Zamanı: 23.11.2022 02:00