Genel Bilgi
Kod | MES440 |
Ad | Thermal Storage |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 8. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | İngilizce |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. HALİME ÖMÜR PAKSOY |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. HALİME ÖMÜR PAKSOY
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Dersin amacı termal enerji depolama yöntemleri ve organik kimyasallarda depolanması ve enerji sorununa alternatif çözümlere giriş hakkında temel bilgiler ve uygulamaların verilmesidir.
Dersin İçeriği
Ders kapsamında mevcut enerji sisteminin yarattığı sorunlar, iklim değişikliği, ısıtma ve soğutma sistemlerine alternatif olabilecek termal enerji depolama yöntemleri, organik kimyasallarda gizli ısı depolama ve faz değiştiren maddelerin özellikleri konuları yer almaktadır.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Ders notu
Notlar
Paksoy H.Ö., Thermal Energy Storage For Sustainable Energy Consumption - Fundamentals, Case Studies and Design, ISBN: 978-1- 4020-5288-0, SPRINGER, 01 Ocak 2007
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Mevcut enerji durumu, iklim değişikliği ve alternatif kaynakları tanır. |
ÖÇ02 | Enerji depolama çeşitlerini kavrar. |
ÖÇ03 | Termal enerji depolama konseptlerini kavrar. |
ÖÇ04 | Yeraltı termal enerji depolama temel prensiplerini tanır. |
ÖÇ05 | Akiferde termal enerji depolama temel prensiplerini kavrar. |
ÖÇ06 | Akiferde termal enerji depolama tasarım örneklerini tanır. |
ÖÇ07 | Kuyularda termal enerji depolama ve toprak kaynaklı ısı pompalarını kavrar. |
ÖÇ08 | Kuyularda termal enerji depolama tasarım modellerini kullanır. |
ÖÇ09 | Kuyularda termal enerji depolama tasarım örneklerini tanır. |
ÖÇ10 | Gizli ısı depolama temel prensiplerini ve faz değiştiren maddeleri kavrar. |
ÖÇ11 | Gizli ısı depolama bina uygulama örneklerini tanır. |
ÖÇ12 | Gizli ısı depolama güneş enerjisi, beyaz eşya ve sera auygulamalarını tanır. |
ÖÇ13 | Buz depolama uygulamalarını tanır. |
ÖÇ14 | Termokimyasal depolama, kimyasal tepkimeler ve sorpsiyonlu sistemleri kavrar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen ve mühendislik temel bilgisi ile donanımlı olma | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Makine mühendisliğinin temel kavram, kuram ve prensiplerine hâkim olma | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Makine mühendisliği temel alanlarında deney tasarlayıp, yapabilme; çıkan sonuçları ve elde edilen verileri irdeleyip yorumlayabilme | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çeşitli mühendislik teknikleri ve becerileri ile donanımlı olma | 5 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Teknik, ekonomik, çevresel, üretilebilirlik, sürdürülebilirlik sınırlamaları dâhilinde çeşitli mühendislik ihtiyaçlarını karşılamak üzere bir sistem, bileşen veya süreç tasarlayabilme | 5 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bir işletmede karşılaşabileceği uygulamaları bağımsızca inceleyip öğrenebilme; gördüğü problemlerinin kritik değerlendirmesini yapabilme; problemleri formüle edebilme ve uygun tekniği seçerek çözüm getirebilme | 4 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bir ürünün veya üretim yönteminin tanımlanması, tasarlanması, geliştirilmesi ve kullanıma alınmasına öncülük edebilme | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin farkında olma ve kendini devamlı yenileyebilme | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | İngilizceyi teknik veya teknik olmayan konularda yazılı ve sözlü etkin kullanabilme | 5 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Çok etkin bir biçimde bilgisayar kullanabilme; bilgisayar destekli çizim, tasarım, çözümleme ve sunum yapabilme | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Takım çalışmasına yatkın olma, çevresiyle iyi iletişim kurabilme; çok yönlü ve disiplinler arası çalışan bir takımın üyesi olarak verimli çalışabilme | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Teknik ve etik sorumluluklarının farkında, meraklı ve yenilikçi olma | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Enerji kaynakları | Ders kitaplari ve bilimsel yayınlar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
2 | Enerji depolama prensipleri | Ders kitaplari ve bilimsel yayınlar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
3 | Termal enerji depolama | Ders kitaplari ve bilimsel yayınlar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
4 | Yeraltı termal enerji depolama | Ders kitaplari ve bilimsel yayınlar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Örnek Olay, Problem Çözme |
5 | Akiferde termal enerji depolama | Ders kitaplari ve bilimsel yayınlar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Örnek Olay, Problem Çözme |
6 | Akiferde termal enerji depolama tasarım-1 | Ders kitaplari ve bilimsel yayınlar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Örnek Olay, Problem Çözme |
7 | Akiferde termal enerji depolama tasarım-2 | Ders notları, ders kitaplari ve bilimsel yayınlar | Öğretim Yöntemleri: Problem Çözme |
8 | Ara Sınav | Konuların tekrar edilmesi ve uygulama yapılması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Kuyularda termal enerji depolama tasarım modelleri-1 | Ders kitaplari ve bilimsel yayınlar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Örnek Olay, Problem Çözme |
10 | Kuyularda termal enerji depolama tasarım modelleri-2 | Ders kitaplari ve bilimsel yayınlar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Örnek Olay, Problem Çözme |
11 | Gizli ısı depolama sistemleri | Ders kitaplari ve bilimsel yayınlar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Örnek Olay, Problem Çözme |
12 | Gizli ısı depolama bina uygulamaları | Ders kitaplari ve bilimsel yayınlar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Örnek Olay, Problem Çözme |
13 | Gizli ısı depolama uygulamaları | Ders kitaplari ve bilimsel yayınlar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Örnek Olay, Problem Çözme |
14 | Buz depolama | Ders kitaplari ve bilimsel yayınlar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Örnek Olay, Problem Çözme |
15 | Termokimyasal depolama | Ders kitapari ve bilimsel yayınlar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Örnek Olay |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Konuların tekrar edilmesi ve uygulama yapılması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Konuların tekrar edilmesi ve uygulama yapılması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 114 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,56 | ||
AKTS | 5 AKTS |