Genel Bilgi
Kod | INS106 |
Ad | Mukavemet |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 2. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. Halil KIRNAK |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. Halil KIRNAK
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı şekil değiştirebilen katı cisimlerin mekanik özelliklerinin tanıtılmasını, bu tip cisimlerin birbirileri ile etkileşiminin incelenerek boyutlandırılmasını öğrencilere kavratmaktır.
Dersin İçeriği
Cisimlerin mekanik özellikleri, Kesit tesirleri, Eksenel yük etkisindeki izostatik taşıyıcı sistemlerin analiz ve tasarımı, Gerilme ve Şekil Değiştirme Analizi, Atalet momenti
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Ders notları, Halil KIRNAK
Notlar
Omurtag M.H. 2012. Mukavemet, Birsen yayınları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Basit mukavemet halleri etkisi altında taşıyıcı sistem elemanlarında oluşan gerilmeleri açıklar |
ÖÇ02 | Birleşik mukavemet halleri etkisi altında taşıyıcı sistem elemanlarında oluşan gerilmeleri değiştirmeleri açıklar |
ÖÇ03 | Basit mukavemet halleri etkisi altında taşıyıcı sistem elemanlarında şekil değiştirmeleri açıklar |
ÖÇ04 | Birleşik mukavemet halleri etkisi altında taşıyıcı sistem elemanlarda şekil değiştirmeleri kavrar |
ÖÇ05 | Emniyet gerilmeleri yaklaşımıyla taşıyıcı sistem elemanlarının boyutlandırılması ve kontrolünü kavrar |
ÖÇ06 | Katı cisimlerin mekanik özelliklerini açıklar |
ÖÇ07 | Gerilme ve şekil değiştirmeleri açıklar |
ÖÇ08 | Farklı yükleme durumları altında yapı elemanlarının gerilme şekil değiştirmelerini açıklar |
ÖÇ09 | M,N,T kesit diyagramlarını kavrar |
ÖÇ10 | Atalet momenti kavramını açıklar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Temel matematik ve fen bilimleri ile temel teknik konularda yeterli altyapıya sahip olarak, bu alandaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri meslek alanlarındaki problemlerin çözümleri için beraber kullanımını kavrar. | |
PÖÇ02 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İnşaat teknikerliği konusu olan problemleri saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi ile bu amaca uygun yöntemler ve teknikleri seçme ve uygulama becerisine sahiptir. | |
PÖÇ03 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | İstenen gereksinimleri ve belirli ihtiyaçları karşılayacak biçimde bir sistemi, parçayı ya da süreci tasarlama becerisi doğrultusunda modern yöntemleri uygular. | 5 |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | İnşaat uygulamalarında gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi ile bilişim teknolojilerini ve özel ihtisas gerektiren bazı mesleki paket programları etkin kullanır. | |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Yapı işletmesi ve benzeri uygulama süreçlerini bilir. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Temel mühendislik konularında deney tasarlama, deney yapma, deney sonuçlarını analiz etme ve yorumlayarak sonuca varma becerisine sahiptir. | 4 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Şantiye yönetim süreçlerini bilir. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yaparak, bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisine sahiptir. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda sorumluluk alma, etkin çalışma becerisine ve özgüvene sahiptir. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ile bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini yeniler. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Fikirlerin oluşumunda, öneri getirme, geliştirme ve değerlendirme becerisine sahiptir. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Türkçe ile etkin iletişim kurar ve kendini ifade eder. Verilen bir konu hakkında toplum önünde fikirlerini savunacak özgüvene ve mesleki donanıma sahiptir. Ayrıca İngilizce ile kendini ifade eder. | |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibidir. | 4 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İş hayatında, mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir ve öğrenme felsefesinin gereğini yerine getirir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Genel Bilgiler:Mukavemetin tanımı, ilkelerive konuları. Cisimlerin mekanik özellikleri | Ders Notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
2 | Kesit tesirleri: Düzlemsel taşıyıcı sistemler | Ders Notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
3 | Kesit tesirleri konusunda örnek problemler | Ders Notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | kesit tesirleri: Üç boyutlu taşıyıcı sistemler | Ders Notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
5 | Normal Kuvvet Hali: Eksenel yük etkisindeki izostatik taşıyıcı sistemlerin analiz ve tasarımı | Ders Notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
6 | Normal kuvvet ile ilgili örnek problemler ve çözümleri | Ders Notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | Normal Kuvvet Hali: Sıcaklık değişiminin izostatik ve hiperstatik taşıyıcı sistemlere etkisinin incelenmes | Ders Notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Gerilme ve Şekil Değiştirme Analizi: Tek Eksenli Gerime Durumu | Ders Notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
10 | Gerilme ve Şekil Değiştirme Analizi: İki ve Üç Eksenli Gerilme Durumu | Ders Notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
11 | Gerilme ve Şekil Değiştirme Analizi: Tek ve İki Eksenli Şekil Değiştirme Durumu | Ders Notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
12 | Gerilme ve Şekil Değiştirme Analizi: Üç Eksenli Şekil Değiştirme Durumu, Genel Bünye Denklemleri | Ders Notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
13 | Kırılma Hipotezleri: En Büyük Normal Gerilme ve En Büyük Kayma Gerilmesi Hipotezleri | Ders Notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
14 | Basit Kesme Hali: Gerilme dağılımı, Tek ve çift etkili perçinlerin boyutlandırılıması. | Ders Notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
15 | Basit Kesme Hali ile ilgili çözümlü problemler | Ders Notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |