Genel Bilgi
Kod | AE411 |
Ad | Uzmanlık Dalı Özel Antr. Bilgisi (Atletizm) |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 7. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 7 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | Z Zorunlu |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. TURAN ARI |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. TURAN ARI
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı, öğrencilerin atletizm ve antrenman arasındaki ilişkileri düzenleyebilecek bilgi ve becerileri kazanmalarıdır.
Dersin İçeriği
Bu dersin içeriğini, antrenman teknikleri,Antrenman sistemleri ve Antrenman uygulamaları oluşturmaktadır.
Dersin Ön Koşulu
Kaynaklar
Notlar
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Öğrenci, antrenman kavramı ve temel ilkelerini açıklar. |
ÖÇ02 | Öğrenci, antrenman ve performans arasındaki ilişkileri belirler. |
ÖÇ03 | Öğrenci, atletizm antrenmalarında yüklenme ve dinlenme ilişkilerini analiz eder. |
ÖÇ04 | Öğrenci, sürat, hareketlilik ve koordinasyon antrenmanlarını uygular. |
ÖÇ05 | Öğrenci, ısınmayı bilir. |
ÖÇ06 | Öğrenci, stretching yapar. |
ÖÇ07 | Öğrenci, antrenman sonrası soğumayı açıklar. |
ÖÇ08 | Öğrenci, toparlanma ve toparlanma türlerini analiz eder. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlüğün temel kavram ve ilkelerini açıklar | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanı ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında edindiği bilgileri diğer bilim alanlarındaki bilgilerle birleştirir. | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanındaki problemleri tanımlar, çözümlerine yönelik analitik ve modellemeli yöntemleri uygular. | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklar. | 2 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında bilgilere ulaşır, tasnif eder ve amacına yönelik olarak kullanır. | 2 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | 3 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında programı tasarlar. | 3 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzman ya da uzman olmayan grupları, Antrenörlük ile ilgili konularda yazılı ve sözlü olarak bilgilendirir. | 3 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgi teknolojilerini Antrenörlük alanında amacı doğrultusunda kullanır. | 3 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında karşılaşılan problemleri aşmak için takım halinde veya tek başına sorumluluk alır. | 3 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük ile ilgili sektörlerde sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetir. | 2 |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Antrenörlük alanında bilgileri kendi çabasıyla öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, tasnif eder ve kullanır. | 2 |
PÖÇ14 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenme sürecinin yaşam boyu olduğunu bilir ve ona göre davranır. | 3 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Hem meslektaşları ile hem de alan dışı kişilerle etik ilişkiler kurar, bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır. Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | 4 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Antrenörlük alanında gelişmeleri izleyecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olur. | 3 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bireysel gelişimin önemini bilir ve gereğini uygular. | 2 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Antrenörlük alanındaki gelişmeleri izler, öğrenir ve toplumsal etik açısından değerlendirir. | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Antrenman kavramı ve çeşitleri | Kaynak okuma, ön araştırma | |
2 | Sürat antrenmanı temel kavramları | Kaynak okuma, ön araştırma | |
3 | Kas lif tipleri ve enerji kaynakları | Kaynak okuma, ön araştırma | |
4 | Süratin etkileri | Kaynak okuma, ön araştırma | |
5 | Sürat antrenman yöntemleri | Kaynak okuma, ön araştırma | |
6 | Hareketlilik antrenmanı temel kavramları ve ilkeleri | Kaynak okuma, ön araştırma | |
7 | Hareketlilik antrenman yöntemleri | Kaynak okuma, ön araştırma | |
8 | Ara Sınav | Sınava hazırlık | |
9 | Koordinasyon antrenmanı yöntemleri | Kaynak okuma, ön araştırma | |
10 | Koordinasyon antrenmanı yöntemlerinin uygulamada kullanılışı | Kaynak okuma, ön araştırma | |
11 | Hazırlık ve müsabaka dönemi sürat, hareketlilik ve koordinasyon | Kaynak okuma, ön araştırma | |
12 | Farklı ortamlarda antrenman uygulamalarının adaptasyonu | Kaynak okuma, ön araştırma | |
13 | Foarm, Peaking, Supercompensation ve sürantrenman | Kaynak okuma, ön araştırma | |
14 | Toparlanma ve toparlanma türleri | Kaynak okuma, ön araştırma | |
15 | Genel Tekrar | Kaynak okuma, ön araştırma, konu tekrarı | |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Genel Değerlendirme | |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Genel Değerlendirme |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 6 | 84 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 9 | 9 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 173 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,92 | ||
AKTS | 7 AKTS |