AE411 Uzmanlık Dalı Özel Antr. Bilgisi (Atletizm)

7 AKTS - 2-2 Süre (T+U)- 7. Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod AE411
Ad Uzmanlık Dalı Özel Antr. Bilgisi (Atletizm)
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 7. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-2 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 7 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör. TURAN ARI
Dersin Öğretim Elemanı Öğr. Gör. TURAN ARI (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bu dersin amacı, öğrencilerin atletizm ve antrenman arasındaki ilişkileri düzenleyebilecek bilgi ve becerileri kazanmalarıdır.

Dersin İçeriği

Bu dersin içeriğini, antrenman teknikleri,Antrenman sistemleri ve Antrenman uygulamaları oluşturmaktadır.

Dersin Ön Koşulu

Kaynaklar

Notlar



Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Öğrenci, antrenman kavramı ve temel ilkelerini açıklar.
ÖÇ02 Öğrenci, antrenman ve performans arasındaki ilişkileri belirler.
ÖÇ03 Öğrenci, atletizm antrenmalarında yüklenme ve dinlenme ilişkilerini analiz eder.
ÖÇ04 Öğrenci, sürat, hareketlilik ve koordinasyon antrenmanlarını uygular.
ÖÇ05 Öğrenci, ısınmayı bilir.
ÖÇ06 Öğrenci, stretching yapar.
ÖÇ07 Öğrenci, antrenman sonrası soğumayı açıklar.
ÖÇ08 Öğrenci, toparlanma ve toparlanma türlerini analiz eder.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlüğün temel kavram ve ilkelerini açıklar 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanı ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir. 3
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanında edindiği bilgileri diğer bilim alanlarındaki bilgilerle birleştirir. 4
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanındaki problemleri tanımlar, çözümlerine yönelik analitik ve modellemeli yöntemleri uygular. 3
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanında bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklar. 2
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanında bilgilere ulaşır, tasnif eder ve amacına yönelik olarak kullanır. 2
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. 3
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanında programı tasarlar. 3
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uzman ya da uzman olmayan grupları, Antrenörlük ile ilgili konularda yazılı ve sözlü olarak bilgilendirir. 3
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilgi teknolojilerini Antrenörlük alanında amacı doğrultusunda kullanır. 3
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanında karşılaşılan problemleri aşmak için takım halinde veya tek başına sorumluluk alır. 3
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük ile ilgili sektörlerde sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetir. 2
PÖÇ13 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Antrenörlük alanında bilgileri kendi çabasıyla öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, tasnif eder ve kullanır. 2
PÖÇ14 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Öğrenme sürecinin yaşam boyu olduğunu bilir ve ona göre davranır. 3
PÖÇ15 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Hem meslektaşları ile hem de alan dışı kişilerle etik ilişkiler kurar, bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır. Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. 4
PÖÇ16 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Antrenörlük alanında gelişmeleri izleyecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olur. 3
PÖÇ17 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bireysel gelişimin önemini bilir ve gereğini uygular. 2
PÖÇ18 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Antrenörlük alanındaki gelişmeleri izler, öğrenir ve toplumsal etik açısından değerlendirir. 3


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Antrenman kavramı ve çeşitleri Kaynak okuma, ön araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Sürat antrenmanı temel kavramları Kaynak okuma, ön araştırma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
3 Kas lif tipleri ve enerji kaynakları Kaynak okuma, ön araştırma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
4 Süratin etkileri Kaynak okuma, ön araştırma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
5 Sürat antrenman yöntemleri Kaynak okuma, ön araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
6 Hareketlilik antrenmanı temel kavramları ve ilkeleri Kaynak okuma, ön araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
7 Hareketlilik antrenman yöntemleri Kaynak okuma, ön araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
8 Ara Sınav Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
9 Koordinasyon antrenmanı yöntemleri Kaynak okuma, ön araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
10 Koordinasyon antrenmanı yöntemlerinin uygulamada kullanılışı Kaynak okuma, ön araştırma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
11 Hazırlık ve müsabaka dönemi sürat, hareketlilik ve koordinasyon Kaynak okuma, ön araştırma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
12 Farklı ortamlarda antrenman uygulamalarının adaptasyonu Kaynak okuma, ön araştırma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
13 Foarm, Peaking, Supercompensation ve sürantrenman Kaynak okuma, ön araştırma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
14 Toparlanma ve toparlanma türleri Kaynak okuma, ön araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösterip Yaptırma
15 Genel Tekrar Kaynak okuma, ön araştırma, konu tekrarı Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Bireysel Çalışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Genel Değerlendirme Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Genel Değerlendirme Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 6 84
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 9 9
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 173
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,92
AKTS 7 AKTS

Güncelleme Zamanı: 14.11.2022 10:56