TUR129 Konukla İletişim

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 1. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod TUR129
Ad Konukla İletişim
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 1. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Ön Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör.Dr. GÖKHAN ÇOLAK
Dersin Öğretim Elemanı Öğr. Gör.Dr. GÖKHAN ÇOLAK (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Konukla iletişimi sağlamak ile ilgili yeterliklerin kazandırılması amaçlanmaktadır.

Dersin İçeriği

İletişim araçlarını kullanmak, etkili iletişim kurmak, olağan dışı durumlara göre davranmak ve konuklarla iletişimi sağlamak, kültür farklarını ve konukların kültürleri ile ilgili genel bilgiler bu dersin içeriğini oluşturmaktadır.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Konaklama İşletmelerinde KONUKLA İLETİŞİM Misafir İlişkileri Yönetimi ( CRM ), İrfan MISIRLI, Detay Yayıncılık.

Notlar

Konaklama İşletmelerinde KONUKLA İLETİŞİM Misafir İlişkileri Yönetimi ( CRM ), İrfan MISIRLI, Detay Yayıncılık.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 İletişim araçlarını kullanabilir.
ÖÇ02 İletişim tekniklerini etkili ve verimli biçimde kullanabilir.
ÖÇ03 Konukla doğru biçimde iletişim kurar.
ÖÇ04 Kişiler arası iletişim teknikleri kullanır.
ÖÇ05 Farklı ülkelerden gelen konukların kültürlerini tanır.
ÖÇ06 İletişimi tanımlayabilir.
ÖÇ07 Misafir şikayetlerini çözer.
ÖÇ08 Misafir davranışları hakkında bilgi sahibi olur.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Turizm ve otel işletmeciliği alanı ile ilgili kuramlar, olgular, kavramlar ve ilkeler hakkında temel düzeyde bilgileri aktarır.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Turizm ve otel işletmeciliği alanındaki yasal düzenlemeler, mesleki standartlar ve uygulamalar ile ilgili bilgileri açıklar.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Turizm ve otel işletmeciliği alanındaki örgütlerin iç ve dış çevre faktörleri hakkında bilgileri aktarır.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Turizm ve otel işletmeciliği alanındaki hizmet verme süreçleri ve işlemleri ile ilgili bilgileri aktarır.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Turizm ve otel işletmeleri yönetiminin planlama, örgütleme, yürütme, koordinasyon ve kontrol işlevlerini kavrayarak anlatır.
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Turizm ve otel işletmeciliği alanı ile ilgili edindiği bilgileri iş ortamında ve mesleğinde kullanır. 4
PÖÇ07 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Turizm ve otel işletmeciliği alanı ile ilgili fiziksel ortamı, araç gereçleri ve teknolojileri kullanır.
PÖÇ08 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Konuk gereksinimlerini ve turizm sektörünün mesleki uluslar arası terimlerini anlayacak düzeyde yabancı dil kullanır.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Temel Bilgisayar kullanım bilgisine ve otel işletmelerinde kullanılan bilgi sistemleri konusunda bilgiye ve bu yazılımları kullanabilme becerisine sahip olur.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Ekip üyesi olarak sorumluluk alır. 5
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bireylerarası ve kültürlerarası etkin iletişim kurar. 5
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Turizm ve otel işletmeciliği alanı ile ilgili düzenli olarak, sağlık, güvenlik ve risk değerlendirmesi yapar.
PÖÇ13 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Etik değerlere bağlı kalarak doğal çevreyi korur.
PÖÇ14 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kişisel bakıma, hijyene, giyime ve görünüme özen gösterir.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Turizm ve otel işletmeciliği alanı ile ilgili bilgi, beceri ve yetkinlikleri sürekli geliştirir.
PÖÇ16 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Eleştirel düşünebilme, alternatif çözümler üretebilmek ve farklı kaynaklardan bilgi elde ederek analiz etme becerisine sahip olur. 4
PÖÇ17 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Misafirler ve iş birliği yaptığı kişilerle yazılı ve sözlü anlatım ile etkili iletişim kurar. 5
PÖÇ18 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. 5


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Konuk kavramın tartışılması Ders Kitabı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Konukla İletişimin önemi Ders Kitabı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 Konuk İlişkileri ve iletişim araçların (telefon, e-mail vb.) etkili kullanımı Ders Kitabı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
4 Konuk tipleri ve davranışları 1 Ders Kitabı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
5 Konuk tipleri ve davranışları 2 Ders Kitabı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
6 Konuk ilişkilerinde yüz yüze iletişimde dikkat edilmesi gereken unsurlar 1 Ders Kitabı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
7 Konuk ilişkilerinde yüz yüze iletişimde dikkat edilmesi gereken unsurlar 2 Ders Kitabı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
8 Ara Sınav Sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Meydana gelebilecek olağan dışı durumlar ve çözümleri Ders Kitabı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
10 Konuk istek ve şikayetlerinin alınması ve çözümlenmesi 1 Ders Kitabı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
11 Konuk istek ve şikayetlerin alınması ve çözümlenmesi 2 Ders Kitabı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
12 Kültür farkından kaynaklanabilecek iletişim sorunları 1 Ders Kitabı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
13 Kültür farkından kaynaklanabilecek iletişim sorunları 2 Ders Kitabı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
14 Kültür farkından kaynaklanabilecek iletişim sorunları 3 Ders Kitabı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
15 İletişimde beden dili kullanımı Ders Kitabı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 78
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,12
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 18.11.2022 04:10