Genel Bilgi
Kod | AY496 |
Ad | Sporda Performans Ölçme-değerlendirme |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 8. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | Z Zorunlu |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi CENAB TÜRKERİ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Dr. Öğr. Üyesi CENAB TÜRKERİ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Performansla ilgili kavramları bilme, ölçme ve değerlendirme süreçleri ve kavramlarını bilme, nabız sayımı, tansiyon ölçümünü bilme, temel motorik özelliklerin ölçüm testlerini bilme, vücut kompozisyonunu belirleyebilme
Dersin İçeriği
Sporcu performansı ile ilgili kavramlar, ölçme ve değerlendirme kriterleri, basit testlerin hazırlanması gerekliliği amacı ve uygulama prosedürleri, vücut kompozisyonu
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Kemal Tamer, Sporda Performans Ölçme Değerlendirme
Notlar
Kemal Tamer, Sporda Performans Ölçme Değerlendirme
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | PERFORMANS KAVRAMI NEDİR BİLİR ANLATIR AÇIKLAR SPOR DALLARIYLA İLİŞKİLERİNİ KURAR |
ÖÇ02 | ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME, GEÇERLİK, GÜVENİRLİK KAVRAMLARI |
ÖÇ03 | TEST, TEST SEÇİMİ, UYGULAMA PLANI, ORTAMI |
ÖÇ04 | KALP SESLERİ, NABIZ TESPİTİ |
ÖÇ05 | KAN BASINCI VE ÖLÇÜLMESİ |
ÖÇ06 | KUVVETİN ÖLÇÜLMESİ |
ÖÇ07 | SÜRATİN ÖLÇÜLMESİ |
ÖÇ08 | VİZE |
ÖÇ09 | ESNEKLİĞİN ÖLÇÜLMESİ |
ÖÇ10 | REAKSİYON VE HAREKET ZAMANI FARKI |
ÖÇ11 | AKCİĞER VOLÜM VE KAPASİTELERİ |
ÖÇ12 | BAZAL METEBOLİZMA VE ÖLÇÜLMESİ |
ÖÇ13 | MAKSİMAL AEROBİK GÜÇ VE ÖLÇÜM TESTLERİ |
ÖÇ14 | MAKSİMAL ANAEROBİK GÜÇ VE ÖLÇÜM TESTLERİ |
ÖÇ15 | VÜCUT KOMPOZİSYONU |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlüğün temel kavram ve ilkelerini açıklar | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanı ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında edindiği bilgileri diğer bilim alanlarındaki bilgilerle birleştirir. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanındaki problemleri tanımlar, çözümlerine yönelik analitik ve modellemeli yöntemleri uygular. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklar. | 3 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında bilgilere ulaşır, tasnif eder ve amacına yönelik olarak kullanır. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | 3 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında programı tasarlar. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzman ya da uzman olmayan grupları, Antrenörlük ile ilgili konularda yazılı ve sözlü olarak bilgilendirir. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgi teknolojilerini Antrenörlük alanında amacı doğrultusunda kullanır. | 2 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında karşılaşılan problemleri aşmak için takım halinde veya tek başına sorumluluk alır. | 2 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük ile ilgili sektörlerde sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetir. | |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Antrenörlük alanında bilgileri kendi çabasıyla öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, tasnif eder ve kullanır. | |
PÖÇ14 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenme sürecinin yaşam boyu olduğunu bilir ve ona göre davranır. | 3 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Hem meslektaşları ile hem de alan dışı kişilerle etik ilişkiler kurar, bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır. Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Antrenörlük alanında gelişmeleri izleyecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olur. | 2 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bireysel gelişimin önemini bilir ve gereğini uygular. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Antrenörlük alanındaki gelişmeleri izler, öğrenir ve toplumsal etik açısından değerlendirir. | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | PERFORMANS KAVRAMI, | Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler | |
2 | ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME, GEÇERLİK, GÜVENİRLİK KAVRAMLARI | Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler | |
3 | TEST, TEST SEÇİMİ, UYGULAMA PLANI, ORTAMI | Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler | |
4 | KALP SESLERİ, NABIZ TESPİTİ | Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler | |
5 | KAN BASINCI VE ÖLÇÜLMESİ | Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler | |
6 | KUVVETİN ÖLÇÜLMESİ | Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler | |
7 | SÜRATİN ÖLÇÜLMESİ | Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler | |
8 | Ara Sınav | Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler | |
9 | ESNEKLİĞİN ÖLÇÜLMESİ | Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler | |
10 | REAKSİYON VE HAREKET ZAMANI FARKI | Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler | |
11 | AKCİĞER VOLÜM VE KAPASİTELERİ | Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler | |
12 | BAZAL METEBOLİZMA VE ÖLÇÜLMESİ | Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler | |
13 | MAKSİMAL AEROBİK GÜÇ VE ÖLÇÜM TESTLERİ | Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler | |
14 | MAKSİMAL ANAEROBİK GÜÇ VE ÖLÇÜM TESTLERİ | Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler | |
15 | VÜCUT KOMPOZİSYONU | Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler | |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | FİNAL | |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | FİNAL |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 10 | 10 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 114 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,56 | ||
AKTS | 5 AKTS |