Genel Bilgi
Kod | AR257 |
Ad | Seramik Çizimi I |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. FATMA ŞAHİN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Doç. Dr. FATMA ŞAHİN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı öğrencilere Arkeolojide belgelendirmenin en önemli kısmını oluşturan taşınabilir kültür varlıklarının nasıl dökümantasyon yapılacağını kazandırmaktır. Bu bağlamda kullanılan teknikler yanı sıra seramik ve küçük buluntuların çizimlerin gösterilmesi amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
Arkeolojik kazılardan yada yüzey araştırmalarından ele geçmiş olan her türlü taşınır kültür varlığının (çanak çömlek parçası, tam kap ve küçük buluntu olarak adlandırılan eserler) belli bir ölçekte teknik olarak çizimini yapmak ve bu çizimleri bilgisayar ortamına aktarıp çeşitli programlar kullanarak temiz çizimlerini yapmak bu dersin içeriğini oluşturmaktadır.
Dersin Ön Koşulu
Milimetrik kağıt, aydınger, kumpas, kalem, silgi vb malzemelerin olması
Kaynaklar
Uygulamalı öğretim
Notlar
Daha önce çizilmiş arkeolojik örnekler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Çizim için gerekli malzemeleri sıralar. |
ÖÇ02 | Çizim malzemesinin nasıl ve ne amaçla kullanılacağını kavrar. |
ÖÇ03 | Çizilecek parçaları tanır. |
ÖÇ04 | Çizilecek parçalar için çap ve duruşu ayırt eder. |
ÖÇ05 | Tam kap çizimini gösterir. |
ÖÇ06 | Çizim için yardımcı malzeme (tel, çizim tarağı, dik ölçer) kullanımını kavrar. |
ÖÇ07 | Küçük buluntu olarak adlandırılan eserleri analiz eder. |
ÖÇ08 | Küçük eserlerin nasıl çizileceklerini genel hatları ile değerlendirir |
ÖÇ09 | Tüm öğrenilen çizimleri bilgisayar ortamına aktararak belirtir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Arkeolojinin bilimsel ve uygulama alanlarına yönelik ileri düzey bilgileri ile bilimsel sonuçlarını ve problemlerini açıklar | 1 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Arkeolojinin güncel ders materyallerine, uygulamalı ders araç ve gereçlerine ulaşarak bilimsel araştırma yöntem ve ilkeleri hakkında bilgi sahibi olur | 3 |
PÖÇ03 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Arkeolojinin alan çalışmalarında uygulanan araştırma yöntem ve tekniklerini bilir | 3 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilimsel inceleme ve araştırmaları yapacak mesleki yeterlilik düzeyine ulaşır | 1 |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Arkeolojinin uygulama alanlarına yönelik bilgi sahibi olur ve kazandığı bilgileri yorumlar ve uygular | 2 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Bilimsel düşünce anlayışı, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerine sahip olur. Arkeoloji mesleği içinde bu becerileri uygun yöntem ve teknikler içinde kullanarak evrensel ve ulusal ihtiyaçlar temelinde topluma ve insanlığa hizmet için kullanır | 2 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mesleki alanda edindiği sosyal ve uygulamalı bilgileri en iyi şekilde kullanır | 2 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Teorik ve uygulamalı Arkeoloji araştırmalarını yürütür | 1 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Disiplinlerarası ekip çalışmalarına ilişkin yöntem ve teknikleri planlar, uygulama becerileri geliştirir ve bu kazanımlarını topluma hizmet için kullanır | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili problemlerin çözümünde bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Kendisinin ve ekip elemanlarının çalışma ve bilimsel etkinliklerini planlayarak kişisel gelişimler kazanır | 2 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanıyla ilgili kazanımlarını değerlendirmelerden geçirerek kendini geliştirir | 2 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenme ve araştırma bilincine sahip olur | 1 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sorumlu olduğu çalışanların öğrenme gereksinim ve süreçlerini yönetir | 2 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanındaki bilgi ve becerilerini etkili bir şekilde uzman ve uzman olmayan kişiler ve kurumlarla paylaşır | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanarak alanıyla ilgili çözüm önerilerini kişi ve kurumlarla paylaşır | 3 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bireysel ve ekip çalışmalarında belgeleme materyallerini (alçı-lateks kopya kalıp malzemelerini, fotoğraf makinaları, teknik çizim ve ölçüm malzemeleri, Gps uzay tabanlı uydu navigasyonları, nivo, teodolit vb. cihazları), iletişim becerilerini, bilişim ve bilgi teknolojilerini, profesyonel düzeyde kullanır | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Düşüncelerini ve duygularını sözlü ve yazılı olarak (Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde) etkili şekilde ifade edebilir | 2 |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için de bilimsel, sosyal, sanatsal, kültürel ve sportif alanlarda yaşam boyu gelişim prensibi ile kendini sürekli geliştirir | 3 |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanı ile ilgili problemleri araştırır, yorumlar, çözer, etik değerleri de gözeterek ilgili kurumlarla paylaşır ve yayınlar |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Çizim malzemelerinin tanıtılıp temin edilmesi (Milimetrik çizim kağıdı, aydınger, 03 çizim kalemi, kumpas, cetvel, çizim tahtası, tel, plasterin) | Tanıtım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
2 | Çizim malzemelerinin kullanım şekilleri | Uygulama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
3 | Çizimi yapılacak parçaların temini ve tanıtılması | Uygulama | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
4 | Çizimi yapılacak parçalar için çap alma yöntemleri | Uygulama | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
5 | Çizimi yapılacak parçaların duruş şekilleri için çizim tahtası kullanılması | Uygulama | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
6 | Çizimi yapılacak parçaların cidar ve yüksekliğinin ölçülmesi | Uygulama | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
7 | Ağız parçası çizimi yapılması | Uygulama | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Performans Değerlendirmesi |
|
9 | Farklı formda ağız kenarı çizimleri | Uygulama | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
10 | Çizimlerin aktarımı için aydınger kullanımı | Uygulama | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
11 | Dip parçalarının çizimi | Uygulama | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
12 | Kulp parçalarının çizimi | Uygulama | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
13 | Tam kap çizimine başlangıç | Uygulama | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
14 | Tam kap çizim aşamaları | Uygulama | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
15 | Genel tekrar | Uygulama | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Performans Değerlendirmesi |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 10 | 10 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 114 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,56 | ||
AKTS | 5 AKTS |