AR452 Roma Mimarisi II

4 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 8. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod AR452
Ad Roma Mimarisi II
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 8. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi FİKRET FATİH GÜLŞEN
Dersin Öğretim Elemanı Dr. Öğr. Üyesi FİKRET FATİH GÜLŞEN (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Roma Dönemi mimari yapılarının teknik, plansal ve işlevsel tüm yönleriyle öğretilmesi amaçlanır

Dersin İçeriği

Roma Dönemi mimari yapılarının taş ve duvar işçiliklerini, mimari yapı özelliklerini, teknik, plansal ve işlevsel tüm detaylarıyla öğretilmeyi içerir.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

1) Theodor Kraus, Das römische Weltreich, s.153 v.d. (C-Kraus). 2) Heinz Kaehler, Rom und seine Welt (C- Kaehle). 3) Axel Boethius-J.B. Ward Perkins, Etruscan and Roman Architecture (N- Boeth). 4) Luigi Crema, Enciclopedia Classica (N-Crema). 5) Margarete Bieber, The History of the Greek and Roman Theater (N-Biebe). 6) Daniel Krencker-Willy Zschietzschmann, Römische Tempel in Syrien (N-Krenck). 7) K. S. Freyberger, Stadtrömische Kapitelle aus der Zeit von Domitian bis Alexander Severus (N. Freyb). 8) D. Krencker-M. Schede, Der Tempel in Ankara (N-Krenc). 9) R. Naumann, Der Zeustempel zu Aizanoi (N-Naum).

Notlar

Dersin hocasının ders notları ve görselleri


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Anadolu'daki Erken İmparatorluk Dönemi tapınak mimarisini öğrenerek yorumlama becerisi kazanır.
ÖÇ02 Anadolu ve Roma dışındaki Roma İmparatorluk Dönemi tapınaklarından Doğu Eyaletleri tapınaklarını öğrenir ve birbirleriyle karşılaştırma becerisi kazanır
ÖÇ03 Anadolu ve Roma dışındaki Roma İmparatorluk Dönemi tapınaklarından Batı Eyaletleri tapınaklarını öğrenir ve doğu eyaletlerindeki tapınaklarla karşılaştırabilme ve yorumlama becerisi kazanır
ÖÇ04 Roma tiyatrolarının tarihçesi ve teknik özelliklerini kavrayarak çıkarım yapabilir.
ÖÇ05 Anadolu'daki Roma Dönemi tiyatrolarını öğrenir ve karşılaştırarak değerlendirme yetisi kazanır.
ÖÇ06 Amphitiyatrolar hakkında bilgi sahibi olur
ÖÇ07 Stadium yapılarını öğrenir
ÖÇ08 Grek ve Roma dönemi nymphaeumlarını öğrenir
ÖÇ09 Roma Dönemi büyük kutsal alanlar öğrenir
ÖÇ10 Basilikalar hakkında bilgi sahibi olur
ÖÇ11 Roma forumları hakkında bilgi sahibi olur
ÖÇ12 Roma onur ve zafer kemerlerini öğrenir
ÖÇ13 Cumhuriyet döneminden itibaren tonoz yapısının gelişimi,aquadüktler ve su sarnıçlarını kavrar
ÖÇ14 Roma kenti ve özelliklerini öğrenierek diğer kentlerle ilişkilendirebilir.
ÖÇ15 Klasik ve Hellenistik dönem mimari sanat yapıları ile Roma dönemi mimari yapılarının özelliklerini öğrenir ve yorumlama becerisi kazanır


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Arkeolojinin bilimsel ve uygulama alanlarına yönelik ileri düzey bilgileri ile bilimsel sonuçlarını ve problemlerini açıklar
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Arkeolojinin güncel ders materyallerine, uygulamalı ders araç ve gereçlerine ulaşarak bilimsel araştırma yöntem ve ilkeleri hakkında bilgi sahibi olur 3
PÖÇ03 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Arkeolojinin alan çalışmalarında uygulanan araştırma yöntem ve tekniklerini bilir
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilimsel inceleme ve araştırmaları yapacak mesleki yeterlilik düzeyine ulaşır 4
PÖÇ05 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Arkeolojinin uygulama alanlarına yönelik bilgi sahibi olur ve kazandığı bilgileri yorumlar ve uygular 3
PÖÇ06 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Bilimsel düşünce anlayışı, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerine sahip olur. Arkeoloji mesleği içinde bu becerileri uygun yöntem ve teknikler içinde kullanarak evrensel ve ulusal ihtiyaçlar temelinde topluma ve insanlığa hizmet için kullanır 3
PÖÇ07 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Mesleki alanda edindiği sosyal ve uygulamalı bilgileri en iyi şekilde kullanır 2
PÖÇ08 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Teorik ve uygulamalı Arkeoloji araştırmalarını yürütür 4
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Disiplinlerarası ekip çalışmalarına ilişkin yöntem ve teknikleri planlar, uygulama becerileri geliştirir ve bu kazanımlarını topluma hizmet için kullanır 5
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanı ile ilgili problemlerin çözümünde bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. 3
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Kendisinin ve ekip elemanlarının çalışma ve bilimsel etkinliklerini planlayarak kişisel gelişimler kazanır 5
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanıyla ilgili kazanımlarını değerlendirmelerden geçirerek kendini geliştirir 4
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yaşam boyu öğrenme ve araştırma bilincine sahip olur 3
PÖÇ14 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Sorumlu olduğu çalışanların öğrenme gereksinim ve süreçlerini yönetir 2
PÖÇ15 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alanındaki bilgi ve becerilerini etkili bir şekilde uzman ve uzman olmayan kişiler ve kurumlarla paylaşır 3
PÖÇ16 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanarak alanıyla ilgili çözüm önerilerini kişi ve kurumlarla paylaşır 1
PÖÇ17 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Bireysel ve ekip çalışmalarında belgeleme materyallerini (alçı-lateks kopya kalıp malzemelerini, fotoğraf makinaları, teknik çizim ve ölçüm malzemeleri, Gps uzay tabanlı uydu navigasyonları, nivo, teodolit vb. cihazları), iletişim becerilerini, bilişim ve bilgi teknolojilerini, profesyonel düzeyde kullanır 4
PÖÇ18 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Düşüncelerini ve duygularını sözlü ve yazılı olarak (Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde) etkili şekilde ifade edebilir 1
PÖÇ19 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için de bilimsel, sosyal, sanatsal, kültürel ve sportif alanlarda yaşam boyu gelişim prensibi ile kendini sürekli geliştirir
PÖÇ20 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alanı ile ilgili problemleri araştırır, yorumlar, çözer, etik değerleri de gözeterek ilgili kurumlarla paylaşır ve yayınlar


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Anadolu'daki Erken İmparatorluk Dönemi tapınaklarını öğrenir Kitap ve makale okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Beyin Fırtınası
2 Anadolu ve Roma dışındaki Roma İmparatorluk Dönemi tapınaklarından Doğu Eyaletleri tapınaklarını öğrenir Kitap ve makale okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Beyin Fırtınası
3 Anadolu ve Roma dışındaki Roma İmparatorluk Dönemi tapınaklarından Batı Eyaletleri tapınaklarını öğrenir Kitap ve makale okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Beyin Fırtınası
4 Roma tiyatrolarının tarihçesi ve teknik özelliklerini kavrar Kitap ve makale okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Beyin Fırtınası
5 Anadolu'daki Roma Dönemi tiyatrolarını öğrenir Kitap ve makale okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Beyin Fırtınası
6 Amphitiyatroları öğrenir Kitap ve makale okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri
7 Stadium yapılarını öğrenir Kitap ve makale okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri
8 Ara Sınav yazılı sınav Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri
9 Grek ve Roma dönemi nymphaeumlarını öğrenir Kitap ve makale okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri
10 Roma Dönemi büyük kutsal alanlar öğrenir Kitap ve makale okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri
11 Basilikaları öğrenir Kitap ve makale okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Beyin Fırtınası
12 Roma forumlarını öğrenir Kitap ve makale okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Beyin Fırtınası
13 Roma onur ve zafer kemerlerini öğrenir Kitap ve makale okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri
14 Cumhuriyet döneminden itibaren tonoz yapısının gelişimi,aquadüktler ve su sarnıçlarını kavrar Kitap ve makale okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Beyin Fırtınası
15 Roma kenti ve özelliklerini öğrenir Kitap ve makale okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Beyin Fırtınası
16 Yarıyıl Sonu Sınavları yazılı sınav Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Beyin Fırtınası
17 Yarıyıl Sonu Sınavları yazılı sınav Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Beyin Fırtınası


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 24 24
Toplam İş Yükü (Saat) 88
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,52
AKTS 4 AKTS

Güncelleme Zamanı: 02.12.2022 01:34