Genel Bilgi
Kod | CEN115 |
Ad | Academic Oral Presentation |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 1. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | İngilizce |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. ELA GÜRSOY |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. ELA GÜRSOY
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Resmi akademik durumlarda etkin bir sunum hazırlama ve sunma; akademik ve mesleki bağlamlara uygun makul derecede akıcılık ve anlaşılabilirlikle konuşma dili ile kendini ifade etme, İngilizce konuşmaya güven inşa etme, bilgiyi analiz etmek, sentezlemek ve değerlendirmek için eleştirel düşünme becerileri kullanmak. Akademik bağlamlarda fikirlerini desteklemek için kaynakları araştırmak ve etkin bir şekilde kullanmak
Dersin İçeriği
Öğrenciler, çeşitli konularda ileri düzeyde okuma metinleri izleyerek sınıf tartışmaları yapmaktadır. Derste öğrenciler etkili sunum tekniklerini incelemekte, kapsamlı okumalar yapmakta ve olgun içerikli ve topikal kelime dağarcığına sahip farklı işlevlerin sunumlarını yapmak için araştırma yapmaktadırlar.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Akademik Sözlü sunum konusunda derlenen metinler, makaleler
Notlar
Çevrimiçi kaynaklar, sözlü sunum videoları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Bir sunuyu giriş, gövde ve sonuç bölümlerine göre düzenler |
ÖÇ02 | Sunumlarda ve sınıf tartışmalarında / tartışmalardaki içeriği arttırmak için etkili destek tekniklerinden faydalanır |
ÖÇ03 | Sunumun bölümlerini bağlamak için uygun geçişleri ve tabelaları kullanır |
ÖÇ04 | Edebiyat araştırması sırasında dış kaynaklardan toplanan bilgileri sıralama ve öncelik verir |
ÖÇ05 | Fikirleri etkili bir şekilde bir sunumda sunmak için uygun sesli ve fiziksel sunumu kullanır |
ÖÇ06 | Sunumlar için etkili görsel-işitsel yardımcıları hazırlar |
ÖÇ07 | Sunum sırasında görsel-işitsel yardımları etkili bir şekilde kullanır |
ÖÇ08 | Tutarlı ve istikrarlı bir şekilde bir ekip olarak sunar |
ÖÇ09 | Sunumlar sırasında takım üyeleri arasında tutarlılık sağlamak için uygun geçişleri ve tabelaları kullanır |
ÖÇ10 | Sunumlarda topikal kelimelerin etkili bir şekilde kullanılmasını sağlar |
ÖÇ11 | Sözlü ve yazılı söylem arasındaki farkların farkındalıklarını gösterir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | 1. Matematik, fen bilimleri ve bilgisayarla ilgili mühendislik konularında yeterli altyapıya sahip olma; bu alanlardaki kuramsal bilgileri beraber kullanabilme | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | 2. Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçme ve uygulama | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | 3. Karmaşık bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz etme ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlama becerisi; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | 4. Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin kullanma becerisi | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | 5. Karmaşık bilgisayar mühendisliği problemlerin çözümüne ilişkin deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireysel olarak ve disiplin içi/çok disiplinli takımlarda etkin çalışabilme becerisi, sorumluluk alma ve özgüven | 3 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilgiye erişebilme, kaynak araştırması yapabilme ve bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisi | 4 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi | 3 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | 9. Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma, ve en az bir yabancı dilde teknik yayın okuyup anlayabilme, rapor hazırlama ve sunum yapma becerisi | 4 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi | 3 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | 11. Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği, ve mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalık | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | 12. Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkileri, girişimcilik ve yenilikçilik, ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olmak | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Dersin kapsamı ve beklentilerin konuşulması | Isınma egzersizleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Sunum tekniklerinin tartışılması. | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Etkili bir sunum yapmak hakkında ipucu ve çerçeve | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Etkili bir sunum için tartışma | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Katılımcılara kısa bir akademik sunum yapma ve grubun geri kalanından ve eğitmeninden yapıcı geribildirim alma fırsatı verilir. | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Katılımcılar, bir önceki oturumda sağlanan geri bildirimleri uygulamaya koyarak sunumlarını tekrar yaparlar. | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Katılımcılar mühendislik alanından seçilmiş bir makale okur ve onunla ilgili konuşur, soru cevaplar, ve kelime bilgisi egzersizleri yapar | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Ders notlarının okunması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Katılımcılar bireysel olarak, bir önceki oturumda sağlanan geri bildirimleri uygulamaya koyarak sunumlarını tekrar yaparlar. | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Mantıksal bir yapı ve tutarlı tasarım içeren görsel bilimsel sunumlar tartışılır, değerlendirilir. | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Mantıksal bir yapı ve tutarlı tasarım içeren görsel bilimsel sunumlar geliştirilir | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Sunumlar çeşitli izleyicilerle birlikte grup halinde ve bireysel oturumlarda revize edilir. | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Sunumlar çeşitli izleyicilerle birlikte grup halinde ve bireysel oturumlarda sunulur | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Sunumlar çeşitli izleyicilerle birlikte grup halinde ve bireysel oturumlarda için değerlendirilir. | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Sözlü Sunumlar | Dönem içi yapılanların gözden geçirilmesi | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları (1. hafta) | Dönem içi yapılanların gözden geçirilmesi | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları (2. Hafta) | Dönem içi yapılanların gözden geçirilmesi | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 86 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,44 | ||
AKTS | 3 AKTS |