Genel Bilgi
Kod | ZTP112 |
Ad | Hayvan Yetiştirme İlkeleri |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 2. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. OSMAN TORUN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. OSMAN TORUN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Çiftlik hayvanlarında en uygun yetiştirme tekniklerini kullanarak hangi miktar ve kalitede verim alınabileceğinin yöntemlerini öğrenir.
Dersin İçeriği
Zootekninin konusu ve anlamı, Hayvancılığın ülke ve tarım ekonomisine faydaları, Üretim sistemleri, Evciltme, Tür ve ırk, Hibridasyon, Çiftlik hayvanlarında üreme, Hayvan ıslahı, Sığır yetiştiriciliği, Koyun yetiştiriciliği, Keçi yetiştirme, Kanatlı yetiştirme, Hayvan besleme, Pratik yetiştirme işleri
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
ilgili literatür
Notlar
uygulama
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Hayvan yetiştirme hakkında bilgi edinir |
ÖÇ02 | Hayvancılıkta üretim sistemlerini bilir |
ÖÇ03 | Hayvanların üreme ve ıslahı konularında bilgi sahibi olur |
ÖÇ04 | zootekninin tarifi, özel ve genel zootekni hakkında bilgi sahibi olur |
ÖÇ05 | Adaptasyon, bakım besleme ve Üretim konusunda bilgi sahibi olur |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, Temel Bilim ve Temel Mühendislik Alanı ile Ziraat Mühendisliği Alanlarında yeterli kuramsal bilgilere sahip olur. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Zootekni temel alanındaki problemleri tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi, bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Zootekni disiplinine özgü çiftlik hayvanlarını yetiştirir, çiftlik uygulamaları yapar, veri toplar, değerlendirir ve yorumlar. Çiftlik hayvanlarına özgü barınakları tasarlar, kurar, modern tasarım yöntemlerini uygular ve işletir. | 5 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hayvan yetiştiriciliği ve ıslahında istenen düzeyde verim ve kalitenin elde edilmesini olumsuz etkileyebilecek çevresel, biyolojik, teknik ve ekonomik sorunların kaynağını bulur ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirebilir, bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Zootekni ve Ziraat Mühendisliği alanıyla ilgili konularda bireysel tasarım yapma ve uygulama becerisine sahip olur, sorunların çözümüne yönelik olarak disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapabilir. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çiftlik hayvanlarının ıslahı, yeni ırklar geliştirme, seleksiyon yapma, genetik kaynakları koruma altına alma, geliştirilen çeşitlerin çoğaltma materyallerini (damızlık) üretme konularında deneyim kazanır, meslekte kullanılan standartlar hakkında bilgi edinir, bireysel çalışma becerisine sahiptir. | 5 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Zootekni alanındaki yeni bilgileri elde etme, araştırma, değerlendirme, rapor yazma, danışmanlık ve bilirkişilik yapabilme, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme ve uygulayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat alma ve verme becerisine sahip olur. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çiftlik hayvanlarının yetiştirilmesi, beslenmesi, hayvansal biyotektonoloji vb. gibi disipline özgü konularda yaşam boyu öğrenme, bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisine sahiptir. | 5 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Zootekni ve Ziraat Mühendisliği alanlarında etik ilkelere uygun davranır, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında farkındalık sahibidir. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Zootekni ile ilgili uygulamalarda proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi sahibidir. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Zootekni ve Ziraat Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında farkındalık sahibidir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Zootekninin konusu ve önemi | Dinleme ve anlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Hayvancılığın ülke ve tarım ekonomisine sağladığı faydalar | Dinleme ve anlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Hayvancılıkta üretim sistemleri | Dinleme ve anlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Evciltme, hayvan tür ve ırkları. Irk özellikleri | Dinleme ve anlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Hibridasyon | Dinleme ve anlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Çiftlik hayvanlarında üreme | Dinleme ve anlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Hayvan ıslahı | Dinleme ve anlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Yazılı sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Büyükbaş yetiştiriciliği | Dinleme ve anlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Küçükbaş yetiştiriciliği | Dinleme ve anlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Kanatlı yetiştiriciliği | Dinleme ve anlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Yetiştirme ve büyütme işlemleri | Dinleme ve anlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Et, süt, yumurta, yapağı ve tiftik üretimi | Dinleme ve anlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Yemler ve hayvan besleme | Dinleme ve anlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Genel tekrar | Dinleme ve anlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yazılı sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | yazılı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 24 | 24 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 88 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,52 | ||
AKTS | 4 AKTS |