Genel Bilgi
Kod | BBT316 |
Ad | Toprak Mineralojisi ve Mikromorfolojisi |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 6. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi KEMAL YALÇIN GÜLÜT |
Dersin Öğretim Elemanı |
Dr. Öğr. Üyesi KEMAL YALÇIN GÜLÜT
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Yerkabuğunu oluşturan kristal yapıdaki materyalleri (mineralleri) incelemek.
Dersin İçeriği
Mineralojinin ve minerallerin tanımı, Minerallerin fiziksel, kimyasal ve optik özelliklerinin tanımı, Minerallerin belirlenme yöntemleri
Dersin Ön Koşulu
Ön koşul bulunmamaktadır.
Kaynaklar
Toprak Mineralojisi ve Mikromorfolojisi
Notlar
Toprak Mineralojisi ve Mikromorfolojisi
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Mineralleri ve onların tanımlayıcı özelliklerini bilir. |
ÖÇ02 | Yerkabuğunu oluşturan kristal yapıdaki materyalleri (mineralleri) incelemek. |
ÖÇ03 | Minerallerin belirlenme yöntemlerini bilir. |
ÖÇ04 | Toprak-Mineral ve Toprak-Kayaç ilişkilerini ve özellikle mineral ve kayaçların ayrışma ürünlerini açıklayabilecektir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen bilimleri ve Ziraat Mühendisliği (Toprak Bilimi ve Bitki Besleme) disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimine sahip olur; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanır. | 2 |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanındaki karmaşık problemleri tanımlar, formüle eder ve çözer, bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçer ve uygular. | 3 |
PÖÇ03 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Toprak Bilimi ve Bitki Beslemede karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlari ve bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygular. | |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Toprak Bilimi ve Bitki Besleme uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern araçları seçer ve kullanır, bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde yararlanır. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanında karşılaşılan karmaşık problemlerin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlar, yapar, veri toplar, sonuçları analiz eder ve yorumlar. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Disiplin içi (Toprak Bilimi ve Bitki Besleme) ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışır, bireysel çalışma becerisine sahip olur | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; "başlangıç" seviyesinde yabancı dil bilgisine sahip olur; Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanında etkin rapor yazar, yazılı olan raporları anlar, tasarım ve üretim raporları hazırlar, etkin sunum yapar, açık ve anlaşılabilir talimat alma ve verme becerisine sahip olur. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık kazanır, Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanında bilgiye erişir, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Etik ilkelerine uygun davranır, Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanında mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi sahibi olur. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanında proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi sahibi olur, girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık kazanır, sürdürülebilir kalkınmanın önemini kavrar. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Toprak Bilimi ve Bitki Besleme uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanına yansıyan sorunları hakkında yeterli bilgiye sahip olur, Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanına ait çözümlerin hukuksal sonuçları hakkında farkındalık kazanır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Mineralojiye Giriş | Ders Notu ve Referans Kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Minerallerin Genel Fiziksel Özellikleri I | Ders Notu ve Referans Kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Minerallerin Genel Fiziksel Özellikleri II | Ders Notu ve Referans Kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Minerallerin Kristal Şekilleri I | Ders Notu ve Referans Kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Minerallerin Kristal Şekilleri II | Ders Notu ve Referans Kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Minerallerin Optik Özellikleri I | Ders Notu ve Referans Kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Minerallerin Optik Özellikleri II | Ders Notu ve Referans Kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Minerallerin Adlandırılması ve Sınıflandırılması | Ders Notu ve Referans Kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Minerallerin Kimyasal Özellikleri I | Ders Notu ve Referans Kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Minerallerin Kimyasal Özellikleri II | Ders Notu ve Referans Kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Demir/Alüminyum Oksit ve Hidroksitler | Ders Notu ve Referans Kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Silisyum Oksit ve Hidroksitleri | Ders Notu ve Referans Kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Kil Mineralleri I | Ders Notu ve Referans Kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Kil Mineralleri II | Ders Notu ve Referans Kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |